Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteletteko lapsille pääsiäiskukosta tai -pupusta?

Vierailija
21.03.2006 |

Meillä on aina pääsiäisenä laitettu hattu sängyn alle jonne kukko on sitten käynyt laittamassa pääsiäismunat yöllä. Tämä on ollut aina jännä leikki, vaikka lapset ovat aina tienneet, että äiti ja isä ne munat sinne tuo.

Nyt olen ihan ällikällä lyöty, kun olen kuunnellut joidenkin lasten puhetta kukoista ja pupuista. Riitelevät kumpi ne munat tuo ja uskovat aidosti pupuun joka tuo munia.

Aivan älytöntä - ei todellakaan voi verrata joulupukkiin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulemma kukko voi tehda munia, mutta pupu kuulemma tekee...

heh heh, lasten juttuja on.

Vierailija
2/9 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moisesta jutusta kuullutkaan, että ne munat pitäisi piillottaa. Yhdessä me on aina niitä kaupasta valittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille Pääsiäinen on Kristuksen Ylösnousemisen juhla!

Vierailija
4/9 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskeiju ei meillä käy.

Kukko munii meilläkin, mutta ovat sanoneet kyllä, että te ne munat sinne laitatte. En käy uskottelemaan sen kummemmin, että ei oltu me vaan kukko, minusta se on älytöntä. Pääsiäismunien etsintähän on hauska leikki, ei siihen sitä kukkoa välttämättä tarvita.

Enkä uskottele joulupukistakaan, kun lapsi hoksaa, että se on joku joka on pukeutunut joulupukiksi, niin hoksatkoon.

Vierailija
5/9 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä me silti ostetaan lapsille pääsiäismunat ja kukko ne tuo ja piilottaa aamulla mukin alle.

Vierailija
6/9 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

symboloi ikuista elämää

Vierailija
7/9 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin meillä käy hammaskeiju ja joulupukki. minä olen aina pitänyt tavasta että lapsilla on uskomuksia ja ne sitten karisee pikku hiljaa sen kuuluisan lapsuuden uskon menettämisen myötä.

Vierailija
8/9 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hauska tapa, joka on periytynyt lapsuudenkodistani. Minusta olisi tylsää vain ostaa lapsille pääsiäismunat. Näin siihen liittyy jotain muutakin, kun " osta pääsiäismunia!" . Toisekseen kukko voi munia jotain muutakin kuin niitä yllätysmunia, jotka minusta on aika pöljiä. Turhaa roinaa sisällä, eikä suklaakaan erityisen hyvää ole.

Vierailija
9/9 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA tottakai lasten elämässä pitää olla satua ja pieniä jänniä juttuja kuten pääsiäispupu tai joulupukki (jotka kyllä mielestäni ovat verrannollisia) ei se ketään traumauta. meillä siis käy pupu piilottamssa suklaamunia ja sitten niitä saa etsiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi