Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille jotka olette olleet yli 10 vuotta naimisissa ja on useampi kuin yksi lapsi

Vierailija
24.03.2017 |

Tunnetko eläväsi parisuhteessa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eletään perheenä ja meillä vanhemmilla on parisuhde keskenämme. Tottakai lasten asiat vievät paljon aikaa ja  kahdenkeskeiset hetket ovat vähissä, mutta niitä kuitenkin on. Naimisissa 20v.

Kuinka usein seksiä?

Vierailija
22/29 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei parisuhdetta tarvii hoitaa, jos menee naimisiin. Siinähän luvataan kelpuuttaa toinen sellaisena kuin se on.

Eihän se nyt toiseen tai toiseen liity, parisuhteen hoitaminen. Toista täytyy muistaa huomioida, toimia tiiminä, antaa tilaa, antaa läheisyyttä, järjestää aikaa, ymmärtää, kysyä mitä kuuluu, jos toinen väsyy niin astua tilalle, tukea...

Juuri näin. Jos koko perheen elämä pyörii lasten ympärillä alkaa vieraantua kumppanista. Mistä puhua kahdestaan jos ei lapsista? Yksi keski-ikäinen nainen sanoi ettei enää tiedä kenen kanssa asuu - olivat keskittyneet molemmat lapsiin ja kun lapset lähtivät loppui liitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei parisuhdetta tarvii hoitaa, jos menee naimisiin. Siinähän luvataan kelpuuttaa toinen sellaisena kuin se on.

Eihän se nyt toiseen tai toiseen liity, parisuhteen hoitaminen. Toista täytyy muistaa huomioida, toimia tiiminä, antaa tilaa, antaa läheisyyttä, järjestää aikaa, ymmärtää, kysyä mitä kuuluu, jos toinen väsyy niin astua tilalle, tukea...

Juuri näin. Jos koko perheen elämä pyörii lasten ympärillä alkaa vieraantua kumppanista. Mistä puhua kahdestaan jos ei lapsista? Yksi keski-ikäinen nainen sanoi ettei enää tiedä kenen kanssa asuu - olivat keskittyneet molemmat lapsiin ja kun lapset lähtivät loppui liitto.

No kyllä ne lapset parisuhteesta vievät paljon aikaa ja minusta ne on kuitenkin niitä tärkeimpiä, lapset aina ensin. Aika aikansa kutakin. Mutta vain pöljä unohtaa sen vaimon tai miehen ja rupeaa pitämään toista itsestäänselvyytenä.

Sillehän ei mitään voi jos ei alunalkaenkaan synkännyt tai ollut aitoa rakkautta...

Toista täytyy kunnioittaa ja ymmärtää että meitä on erilaisia.

Vierailija
24/29 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toista ei jaksa, halua tai viitsi huomioida myös naisena/miehenä/seksuaalisesti ja seksi loppuu, parisuhde kuolee. Lapsiperhearki on otollisin aika tappaa parisuhde.

Olisi kamalaa, jos parisuhde olisi seksin synonyymi.

Vierailija
25/29 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin pitkässä suhteessa ja tunsin eläväni lähinnä perheessä. Vaikka minä olinkin se jätetty, niin perheily ei ole kivaa.

Nyt olen uusissa naimisissa. Virallisesti elän uusperheessä (molemmilla omia, ei yhteisiä), mutta nyt elän parisuhteessa. En perheessä, enkä edes uusperheessä. Toivon, etten koskaan enää hävitä parisuhdefokustani.

Miten olette onnistuneet tuossa? Eikö perhevelvoitteet lapsianne kohtaan aja parisuhteen yli? Itselläni on tilanne, jossa vain miehellä on lapsia, ja hän tuntuu vain korvanneen yhden "äiteen" toisella. Tarkoitan siis sitä, että minä ja tarpeeni ja toiveeni parisuhteesta tulevat aina viimeisenä soppajonossa. Ns. parisuhteemme voi sitä paremmin, mitä enemmän opin unohtamaan itseni.

Vierailija
26/29 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/29 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö perhe sisällä aina parisuhteen? Jos siis ehjästä perheestä puhutaan. Siitähän kaikki alkaa ja siihen palaa.

Vierailija
28/29 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli parisuhde, sitten parisuhde ja perhe. Sitten oli vain perhe... Ero, eikä enää kai koskaan parisuhdetta. Liikaa kuormaa mukana... Vääjäämätön kehityskulku.

Vierailija
29/29 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta naimisissa, 2- ja 3-vuotiaat lapset, asumme ulkomailla. Eipä tässä arjen pyörityksessä jää parisuhteelle aikaa juuri ollenkaan. Parisuhdeaikaa on 2 h iltaisin lasten mentyä nukkumaan. Ikinä emme pääse mihinkään. Mutta tämä on nyt tätä. Kaikki aika ja energia menee lapsiperhearkeen, mutta olen kuitenkin onnellinen, ja mieheni on erinomainen aviomies ja isä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä