Viinit kauppoihin Helsingissä?
Mitä mieltä olette, pitäisikö viinejä saada ostaa tavallisista kaupoista eli siis muualtakin kuin Alkosta? Huomasin mielenkiintoisen idean, kun surffasin uutisia. Siinä esitettiin, että Helsingistä tehtäisiin vapaakaupunki tai että ainakin sellainen kokeilu. En ole itse minkään puolueen jäsen enkä edes seuraa politiikkaa mutta tämä Qvintuksen idea on ainakin omasta mielestä hyvä. Mitä mieltä olette? http://m.iltalehti.fi/kuntavaalit-2017/201703192200087909_wa.shtml
Kommentit (30)
EU sanoo, että jos viinit menee kauppoihin, menee myös väkevät, ei siinä yhden kuntavaaliehdokkaan vaalilupaukset paljon auta.
Minä valitsen kyllä viinini mieluusti Alkon tuhansista (reilu 3000 näytti nyt olevan) kuin pirkka- tai rainbow-viinin väliltä.
Mulla on muuten 20km lähimpään Alkoon, monella vielä enemmän. Terveisiä sinne Hesaan vaan.
No mutta eihän ne alkot tämän myötä mihinkään katoa! Mikä siinä on, että suomalainen nettikeskusteluja näkee jokaisen kysymyksen niin että se on joko tai?
Vapaakaupunki kuulostaa hyvältä idealta. Mä kyllä olisin valmis tämmöiseen kokeiluun!
Äänestin kyllä. Syynä se, että Helsinki kaipaa uudenlaista ajattelua. Pisteet tästä!
Hyvä kysymys Emmi! Kyllä tätä kannattaisi kokeilla. Mielenkiintoisen ajatuksen esitti tuo D. Qvintus.
Vierailija kirjoitti:
No mutta eihän ne alkot tämän myötä mihinkään katoa! Mikä siinä on, että suomalainen nettikeskusteluja näkee jokaisen kysymyksen niin että se on joko tai?
Eikö ne uhanneet että jos yhtään mitään vapautetaan, kuten vahvemmat oluet, niin myymäläverkostoa karsitaan.
Muutenkin niin kannattamatonta että kauppa-autot suunnitteilla että pääsee maalaisetkin joskus käymään viinakaupassa...
Idiootti. Myös suomi on pakkokieli. :D OMG.