Jos suhde loppuu uskottomuuteen niin saako sen kertoa "kaikille"?
Kommentit (33)
Kannattaako? kirjoitti:
Ja kuulijat sitten miettivät, että pihtasikohan petetty vai oliko vaan huono sängyssä.
Eipä noilla ole merkitystä,heikot miehet pettää,jos suhteeni olisi huono niin lopettaisin suhteen,en ikinä pettäisi toista.
M37v
Itse kerroin. Ei lapsia. Asuimme samassa kylässä, samat ystävät.
Ilmoitimme erosta fb.ssä ja ex.n ystävät tiesivät jo.
Mies rakastui laivalla, olivat yhdessä yhden yön. Tuli kotiin ja kertoi on rakastunut ja muuttaa naisen luo ja lähti.
Oli viikon verran, kunnes tuli takaisin.
Minä olin tässä välin kerennyt kerää miehen tavarat, vienyt ne hänen siskolleen, case closed.
Mies muutti siskonsa luo ja alkoi mankumaan takaisin.
Kyllä minä kerroin kun puolitut kysyivät mikä tuli, koska asia oli niin monella tiedossa.
No totta kai sen saa kertoa, mutta kannattaa myös miettiä mitä haittaa siitä on.
Ei niinkään pettäneelle osapuolelle, mutta siinä vaiheessa kun erotouhuissa on lapsia mukana, pitää ajatella heitäkin. Ja ensisijaisesti lapsia. Heidän ei tarvitse kuulla kummankaan vanhemman seksielämästä ja sitähän tuollaisen kertominen olisi.
Lisäksi, ainakin itellä jos mulle joku alkaa tilittämään että "niin se vaan petti mua", mä alkaisin miettimään että minkä helvetin takia sä mulle siitä kerrot ja onko se sit kuitenkaan edes totta. Jospa se olitkin sinä joka petti ja nyt yrität mustamaalata toista.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on valmis kertomaan omille sukulaisilleen olleensa itse se pettäjä jonka käytökseen suhde loppui?
Kuinka moni kertoilee seksiasioistaan sukulaisille?
Saa, mutta kannattaako sitä kertoa "kaikille" ja miksi se pitäisi kertoa "kaikille"?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on valmis kertomaan omille sukulaisilleen olleensa itse se pettäjä jonka käytökseen suhde loppui?
Hahahaha. Pettäjälläkö olisi selkärankaa olla rehellinen ja ottaa vastuu omista tekemisistään? Älä unta näe :D
Vierailija kirjoitti:
Aika moni sen kertoo jo sillä että uusi suhde paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Jos asia aiheuttaa vahinkoa toiselle niin voipi rapsahtaa kunnianloukkaus syyte. Jos tarkoituksena on aiheuttaa toiselle harmia
Hahaa, tämähän olikin hyvä! :D Että ihan kunnianloukkaus? Voi kun pääsiskin joskus jonkun pettäjän "kunniaa" loukkaamaan. "Erosin, kun mies petti" -"Se on kuules nyt kunnianloukkaus"! :D
Mutta niinhän se nykyään menee, että uhri on syyllinen, käydään sitten vieraissa tai kiusataan koulussa/ työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Tietysti. Miksi suojella pettäjän mainetta kun ei sekään pitänyt lupaustaan rakastaa?
Eikä siitä itselle tai lapsille mitään haittaa ole jos sanoo tutuilleen, että Mikko petti ja läks.
Tai voi todeta, että lähti kun löysi itselleen paremman puolison...?
Entä paluu alttarille-tyylinen tapaus: nainen suri äitinsä kuolemaa eikä suostunut seksiin seitsemään vuoteen. Jos mies olisi pettänyt ja jäänyt kiinni kannattaisiko naisen kertoa koko maailmalle pettäjämiehestään vai katsoa myös peiliin?
Ketä kiinnostaa mihin jonkun suhde on päättynyt?
Saa, jos se on oikeasti totta, toinen jäänyt kiinni tai ehkä jopa myöntänyt asian. Itse jätin eksäni mm. hänen sairaalloisen vainoharhaisuutensa ja mustasukkaisuutensa takia. Hyvällä omallatunnolla voin sanoa, että en todellakaan pettänyt kertaakaan. Tuo hullu ukko alkoi kuitenkin jätettyäni hänet levitellä ympäriinsä, että olisin pettänyt häntä suhteen aikana. En tiedä, oliko hänen ylpeydelleen niin kova kolaus tulla jätetyksi, että yritti ihmisille selitellä suhteen loppumisen minun syykseni, vai uskoiko hän oikeasti, että olisin muka pettänyt. Kun aloin muutaman kuukauden jälkeen tapailla kaverimiestäni, hän huuteli kaikille, miten tapailumme alkoi muka jo suhteemme aikana, ja alkoi uhkailla tapailemaani uutta miestä väkivallalla.
Eli saa kertoa pääsääntöisesti, jos on aivan varma, että kyse ei ole omasta mielikuvituksesta. Jos on jonkinlaista epävarmuutta asiasta, en huutelisi ympäriinsä, vaikka luottamuksen menettäminen itselläni riittäisikin suhteen päättämisen perusteeksi ilman erityisiä "todisteita".
Vahinkohässiminen, pikku juttu, ei tunteita mukana.