Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako liikalihavuus henkilön työsuoritukseen?

Vierailija
23.03.2017 |

Tuli yhdestä toisesta ketjusta mieleen. Meillä on pieni työyhteisö, jossa kaikki ovat normaalipainoisia tai vain vähän ylipainoisia, enkä huomaa työsuorituksessa eroja.

Mutta entäs sitten, kun ylipainoa on reippaasti, kärsiikö työ? Jos kärsii, niin miksi? Mielipiteitä, asiallisesti.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suattaapi vaikuttaa tai suattaapi olla vaikuttamattakin...

Vierailija
2/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan työstä. Fyysisessä tai paljon edestakaisin kävelemistä vaativassa työssä aivan varmasti vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassani huomasi kyllä selvästi että se väsynein ja eniten töistä luistava henkilö oli myös porukan ylipainoisin.

Vierailija
4/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan työn laadusta, raskaassa ruumiillisessa työssä voi vaikuttaa, muuten ei

Vierailija
5/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ainakin työpoissaoloihin, niitä liikalihavilla on huomattavasti enemmän.

Vierailija
6/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavan verensokeri pysyy tasaisena pidempään, koska on vararavintoa, eli luulisi pystyvän pidempään tekemään työtä syömällä. Tupakoijat ja urheilijat ovat minun havaintojeni mukaan laiskimpia.

Vierailija
7/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavan verensokeri pysyy tasaisena pidempään, koska on vararavintoa, eli luulisi pystyvän pidempään tekemään työtä syömällä. Tupakoijat ja urheilijat ovat minun havaintojeni mukaan laiskimpia.

Onneksi näitä asioita on oikeastikin tutkittu, niin ei tarvitse mennä mutun perusteella.

Vierailija
8/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa ainakin työpoissaoloihin, niitä liikalihavilla on huomattavasti enemmän.

Verrattuna mihin? Normaalipainoisiinko? Ei oikein täsmää, jos katsot tilastoja. Sairaaloisten lihavien (noin 1% kansasta) aiheuttamat kustannukset ovat n. 25% korkeammat kuin normaalipainoisten. Lihavia on noin 16% kansasta ja ylipainoisia noin puolet.

Vierailija
9/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi näitä asioita on oikeastikin tutkittu, niin ei tarvitse mennä mutun perusteella.

Ai agronomi Fogelholmin maatalouskoulussa vai?

Vierailija
10/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verrattuna mihin? Normaalipainoisiinko? Ei oikein täsmää, jos katsot tilastoja. Sairaaloisten lihavien (noin 1% kansasta) aiheuttamat kustannukset ovat n. 25% korkeammat kuin normaalipainoisten. Lihavia on noin 16% kansasta ja ylipainoisia noin puolet.

Kyllähän noita liikalihavien 1-3 päivän poissaoloja on se 30-50 prosenttia enemmän kuin muilla.

Vierailija
11/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joissain töissä. Esim hoitotyössä lihava ei yksinkertaisesti mahdu huoneessa hoitamaan ja auttamaan potilaista. Tilat on niin ahtaat.

Vierailija
12/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kaikkein eniten saikuttavat ovat hoikkia, jopa laihoja naisia. Itse sairaalloisen ylipainoisena sairastan pari flunssaa vuodessa, mutta yhdelläkin laihalla ja nuorella naisella työpaikallani on parhaillaan tämän vuoden viides sairausloma menossa.

Älykkyyteen läskini eivät vaikuta, eikä työtehoon. Lähimmät kollegani ovat hoikkia ja itseäni paljon hitaampia ja suoraan sanottuna tyhmempiä.

Vierailija
13/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ylipainoinen ja olen töistä pois huomattavasti vähemmän kuin työkaverini, jolla on lapsia. Sairastan korkeintaan saman verran kuin keskimäärin ihmiset.

Vierailija
14/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (toimistotyö) se lihava on koko tiimin tomerin ja aikaansaavin työntekijä.

Vierailija
15/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noita liikalihavien 1-3 päivän poissaoloja on se 30-50 prosenttia enemmän kuin muilla.

Enemmän korreloi se, että perheessä on tarhaikäinen lapsi. Eli jos 1-3 päivän poissaolot on ongelma, pitää estää sairaiden lasten hoitaminen. Painolla ei siinä ole osaa eikä arpaa.

Vierailija
16/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ylipainoinen ja olen töistä pois huomattavasti vähemmän kuin työkaverini, jolla on lapsia. Sairastan korkeintaan saman verran kuin keskimäärin ihmiset.

Niin, ainahan näitä yksittäistapauksissa varsinkin ylipainoviestiketjuissa löytyy.

Vierailija
17/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri, mutta poissaoloja on huomattavasti enemmän. Milloin mitäkin kremppaa.

Vierailija
18/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joissain töissä. Esim hoitotyössä lihava ei yksinkertaisesti mahdu huoneessa hoitamaan ja auttamaan potilaista. Tilat on niin ahtaat.

Onneksi hoitajat eivät tuota yhtään mitään yhteiskunnalle. Tärkeintä on katsoa niitä, jotka tekevät jotain vientiin. Hitsarille voi olla hankalaa, jos on tosi lihava, mutta jokin tietsikoita käyttävä heebo on yksi ja sama minkä kokoinen on.

Vierailija
19/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekee työtä syömällä vai oletko koemaistaja?

Vierailija
20/33 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekee työtä syömällä vai oletko koemaistaja?

Mikäli verensokeri laskee, laskee työsuorituskin ja ihmisestä tulee vittumainen. Tyypillinen ihminen, usein laiha: aamupäivällä suorituu kohtalaisesti, ennen ruokatuntia alkaa heikentyä ja ärsyyntyä. Kun syö, on pari tuntia todella väsynyt ruokailusta mutta vähemmän vittumainen. Tästä syystä kaikki tietävät mennä kokoukseen tai haastatteluun juuri ruokailun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan