Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskottomuudesta kertominen ja eroaminen

Vierailija
23.03.2017 |

Siinähän se otsikossa tulikin. Tilanne seuraava:

-seitsemän vuotta kestänyt suhde, minä 25v ja mies 30v
-kihloissa
-mies Suomessa, minä töissä muualla maailmalla
-viikon pikaromanssi ja seksiä samalla työkeikalla komennuksella olleen, toiselta puolelta maailmaa kotoisin olevan miehen kanssa

Suhteessa on käynyt perinteiset ja alkuhuuma laimentunut tasaisen harmaaksi arjeksi. Mies on paras kaverini, elämäni tärkein ihminen ja ymmärtää mua paremmin kuin kukaan muu. Sen sijaan seksi miehen kanssa ei ole enää muutamaan vuoteen kiinnostanut. Ollaan puhuttu aiheesta, mutta en ole oikein osannut antaa mitään kunnon syytä tähän. En vaan yksinkertaisesti keksi, miten tilannetta voisi parantaa ja miten saisin itseni haluamaan seksiä. Muuten suhde on rento ja turvallinen ja mies hyväksyy mut just sellaisena kuin olen yrittämättä muuttaa mua. Olen tosi onnekas siinä mielessä, että oon löytänyt näin hyvän miehen ja suhteen.
Olen töiden ja aiemmin opiskelujen puolesta ollut näiden vuosien aikana usein pidempiä pätkiä ulkomailla ja mies on tämän hyväksynyt osana mun uravalintaa.

Nyt kuitenkin menin sitten ihastumaan ja panemaan toista miestä, joka on monilla tavoin täysin erilainen kuin mieheni. Epävarmana ja pidättyväisyyteen tottuneena suomityttönä menin ihan pähkinöiksi siitä, miten kivalta tuntui pitkästä aikaa tuntea olevansa haluttu ja ihailtu. Oli mahtavaa tuntea haluavansa seksiä ja tajuta, mitä kaikkea se voi olla. Aiempia seksikumppaneita itselläni tasan yksi eli kihlattuni.

Aion kertoa miehelleni pettämisestä. Todennäköisesti haluan myös erota, sillä pettäessäni tajusin, etten ole valmis palaamaan entiseen ja etten välttämättä halua edes palata Suomeen. Kolmannen osapuolen kanssa ei ole jatkossa tiedossa suhdetta tai välttämättä edes yhteydenpitoa. Sen sijaan haluan vain olla vapaa ja elää elämääni ilman kahleita, vaikka tiedänkin ettei sinkkuelämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista.

Tämän sekavan selostuksen alustamana haluaisinkin kysyä Aihe vapaan asiantuntijoilta neuvoja siihen, miten hoidan asiasta kertomisen ja jatkotoimenpiteet mahdollisimman vähän tuskaa kihlatulleni aiheuttaen. Aikaa työkomennuksen loppumiseen on parisen kuukautta. En pysty esittämään siihen asti, että kaikki olisi hyvin, joten joudun kertomaan asiasta (video)puhelulla. Miten oikein alustan asian? Töksäytänkö vain, että panin toista? Mieheni ottaa asian todennäköisesti hyvin raskaasti, ja tuskan tuottaminen toiselle on se, mitä kaikista vähiten haluaisin tehdä. En vain pysty enää jatkamaan tätä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huo-ra

Vierailija
2/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei osaa sitoutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki naiset pettää?

Vierailija
4/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat videopuhelun silloin, kun ulkomainen mahtava mies nai sinua takaapäin. Eiköhän se selvitä asian miehellesi. 

Vierailija
5/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolustele tekoani, ihan vapaasti saatte nimitellä. En toisaalta rehellisesti sanottuna osaa sitä katuakaan. Lähinnä kaipaisin vinkkejä siihen, miten asiasta kerron kihlatulleni. Erityisesti petetyksi tulleiden kokemuksista olisi apua. Miten asiasta sinulle kerrottiin ja miten sen olisi voinut tehdä paremmin.  -AP

Vierailija
6/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä ole niin varma että ottaa raskaasti, ajatteleppa stä vaihtoehtoa että mies saattaa pohtia aivan samoja asioita mielessään, miten kertoa että on löytänyt uuden kumppanin poissaollessasi.. Tuo että kerroit kertoneesi miehelle että ei ole muutamaan vuoteen kiinnostanut niin miehesi on hyvin todennäköisesti etsinyt ainakin seksisuhteen itsetunnon saatua kolauksen. En käsitä miksi kukaan mies odottaisi toisessa maassa naista joka on selvästi ilmaissut että seksi ei kiinnosta.

Vierailija
7/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aihe vapaan asiantuntijoilta"

Älä muuta sano, trolli.

Vierailija
8/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä ole niin varma että ottaa raskaasti, ajatteleppa stä vaihtoehtoa että mies saattaa pohtia aivan samoja asioita mielessään, miten kertoa että on löytänyt uuden kumppanin poissaollessasi.. Tuo että kerroit kertoneesi miehelle että ei ole muutamaan vuoteen kiinnostanut niin miehesi on hyvin todennäköisesti etsinyt ainakin seksisuhteen itsetunnon saatua kolauksen. En käsitä miksi kukaan mies odottaisi toisessa maassa naista joka on selvästi ilmaissut että seksi ei kiinnosta.

No tämä on kyllä :D  Ehkä yliarvioin omaa merkitystäni miehen elämässä. -AP

Vierailija
9/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksii oot saanut :D Mun neuvo on että mieti etukäteen, alusta lyhyesti, kerro niin selvästi ettei voi jäädä väärinkäsitystä, ja sovi vaikka päivän päähän uusi keskustelu, jotta puolisosi ehtii rauhassa pohtia asiaa. Ehkä kannattaa myös vähän miettiä, miten puoliso todennäköisesti reagoi. Jos esimerkiksi tietää sun salasanoja tms. niin voi olla fiksua varmistaa etukäteen, ettei voi tehdä vahinkoa tai muuta kiusaa.

Vierailija
10/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaista naista kiinnostaa ulkomaalaisten miesten penikset?

Vierailija
11/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö siitä pettämisestä kertoa?etkö voi vaan sanoa että olet vielä nuori ja haluat olla vapaa,siksi purat kihlauksen.

Vierailija
12/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä tuossa vaiheessa enää kertoisi pettämisestä vaan lopettaisin suhteen vedoten vaikka tunteet on loppunut -tyyliin.

Vierailija
13/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko Rolexin? Mitä olet mieltä hummuksesta?

Vierailija
14/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm hankala tilanne. Lähtökohtaisesti arvioisin että teet niin tai näin niin aina se on väärin päin. Sun täytyy luottaa itseesi ja tehdä kuten parhaimmalle tuntuu.

Itse vierastan puhelimessa kertomista mutta teille se saattaa olla normaalia kommunikointia, kerroithan olleesi jo aiemmin komennuksella.

Olet ollut tosi nuori suhteeseen lähtiessäsi joten kuulostaa normaalille kasvutarinalle tuo. Tsemppiä!

Vierailija
15/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro pettämisestä, miksi pitäisi? Sanot että olet ajatellut asioita, ja olet tullut siihen tulokseen, että haluat olla vapaa. 

Vierailija
16/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puolustele tekoani, ihan vapaasti saatte nimitellä. En toisaalta rehellisesti sanottuna osaa sitä katuakaan. Lähinnä kaipaisin vinkkejä siihen, miten asiasta kerron kihlatulleni. Erityisesti petetyksi tulleiden kokemuksista olisi apua. Miten asiasta sinulle kerrottiin ja miten sen olisi voinut tehdä paremmin.  -AP

Kerrot rehellisesti että olet nyt kunnolla blacked & addicted to it

Pitkä,paksu ja tumma mansikka 😍

Vierailija
17/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin Mohammedin kaa.. Ja sori siitä

Vierailija
18/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat suhteen etkä kerro pettämisestä yhtään mitään. Sen kertoisit vain lisätäksesi miehen tuskaa. 

Jos mies inttää muuta syytä kuin se, että haluat muuta etkä välttämättä halua palata edes Suomeen takaisin, sitten kerrot. Muussa tapauksessa et.

Vierailija
19/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin toivonut, että pettämisestä olisi kerrottu suoraan (näin oma mieheni ei tehnyt). Kerro siis rehellisesti, että olet harrastanut seksiä toisen kanssa. Sano, että teko on ollut sinun päätöksesi eikä miehesi. Petetty haluaa monesti tietää kaiken mahdollisen asiasta, vastaa hänen kysymyksiinsa rauhassa.

Valitse kertomiselle myös sellainen ajankohta, että miehesi saa olla sen jälkeen rauhassa (älä soita kesken työpäivän tms. tilanteessa).

Hyvä, että kerrot suoraan.

Vierailija
20/21 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut fiksumpaa kertoa miehelle, että haluat erota ennen kuin menit ottamaan Abdullahin miekan kahvaa myöten rakkauden puutarhaasi?

Olen sitä mieltä ettei pettämisestä kannata enää kertoa kun olet jo päätöksesi tehnyt suhteen lopettamisesta. Vain siinä tapauksessa, että kertominen pakollista eli mies ei suostu hyväksymään suhteen lopettamista tai joku yhteinen tuttava on nähnyt teerenpelisi Abdullahin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan