Miksi miehet aloittaa pitkän suhteen päättymisen jälkeen heti uuden suhteen?
Edellinen ero jää kokonaan käsittelemättä kun on jo uusi. Esim. 10 vuoden suhde päättyy, niin 1-2kk niin on jo uusi. Melkein sama kuka kuha on joku.
Miksi?
Kommentit (95)
Kyllä se edeltänyt suhde on käytännössä miehen puolelta ollut kuollut jo pitkään ennen kuin mies päättää erota. Näin ollen on luontevaa olla valmis uuteen suhteeseen nopeasti.
Huokaus. Herttainen yleistys, vaikka kieltämättä joskus tuntuu sille, että on oikeasti ihmisiä, joiden on jostain syystä helpompi "löytää" vierelleen kumppani, kuin toisilla. Itse esimerkiksi olen ollut vuosia sinkku -Onko tämä sitten merkki, että pärjään yksinkin.
Ehkä olen pärjännyt liian hyvin. Samassa ajassa, mitä itse olen ollut sinkku, niin osa tutusitani on ehtinyt löytää kumppanin, erota ja taas "löytää" kumppanin. Suurempi osa "pariutuneista" on kuitenkin pysynyt yhdessä. Olenko kateellinen? En yleensä, vaikka toki toisinaan on täytynyt mennä peilin eteen ja kysyä, että mikä minussa on vikana, kun pysyn sinkkuna. Varmasti minussakin on puutteita en kiellä. Mutta eikös meissä kaikissa..
Turhauttaa toisinaan, vaikka samaan hengen vetoon on lisättävä, että mieluummin elän ja olen sinkku, kuin kenenkään kanssa väkisin. Ja näin sanoessani en tarkoita, ettenkö osaisi lainkaan tehdä komrpomisseja. En kuvittele, että minun tapani toimia tai tehdä asioita olisivat niitä ainoita oikeita. Toisinaan tuntuu, että sinkkuuteni on suuempi ongelma monelle muulle kuin itselleni.
Hieman toki pelottavaa , tai ainakin ajattelemisen aihetta on ollut se, että huomaan kysyväni toisinaan itseltäni, että osaanko oikeasti lopulta olla kenenkään kanssa? Uhkaako minua yksinäinen vanhuus? Entä jos itselläni on jokin käppi tai isompi puute, jota en yksinkertaisesti itse tiedosta?
Onnistuimpa varmaankin antamaan aika neuroottisen kuvan. En sellainen kuitenkaan koe olevani. Enemmän koen olevani hieman utelias, joka painaa taas leuan rintaa vasten ja nostaakseni pääni ylös jatkaakseni matkaa, koska mistä sitä tietää, mitä seuraavan nurkan takana odottaa.(..)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidatte olla tekemisissä aika korkeatasoisten miesten kanssa jos saavat uuden suhteen noin helposti ja nopeasti.
Mulla meni viimeksi 10kk että löysin yhden naisen ja paljon sai tehdä työtä senkin eteen.
Siis sulla meni 10 kk ennen kuin löysit uuden suhteen edellisen päätyttyä? Onko 10 kk sinusta kovinkin pitkä aika?
On pitkä aika varsinkin kun ottaa huomioon miten paljon käytin aikaa siihen että sain vastakaikua naiselta.
Masentavaa ajatella että nyt saattaa mennä taas sama aika tai enemmän yksin.
http://www.voice.fi/suhteet/a-71240
"Julmaa? Lähes puolella seurustelevista naisista on varapoikaystävä"
Miehille on sama kenen kanssa ovat kunhan muistuttaa etäisesti naista. Ei miehiä kiinnosta naisen persoona ym. ominaisuudet vaan naiset ovat isoa massaa, joissa on erilaisia ulkonäöllisiä ominaisuuksia. Mies ottaa sen, minkä milloinkin saa ja jos valinnanvaraa on enemmän ottaa useamman kerralla tai sen, joka on ulkonäöllisesti eniten mieleen. Toki jotkut miehet voivat kuvitella seksin aiheuttamia tunteita rakkaudeksi tms. kiintymykseksi ja sitten kokevat olevansa tunteellisia.
Kai siinä on kyse siitä, että kumppanista ei varsinaisesti olla kiinnostuttu ihmisenä vaan ollaan oltu kiinnostuneita siitä, mitä siltä kumppanilta saa. Sitten kun kumppani ei enää pysty täyttämään niitä tarpeita, mitä varten hänen kanssa on menty yksiin, niin hän saa mennä. Kun se kumppani ihmisenä ei ole merkinnyt mitään sen kummempaa, on hänet helppo korvata lähes kenellä tahansa toisella ihmisellä, jolla vain on antaa sitä, mitä suhteesta suoraan toiseen hyppäävä on vailla.
Ne tarpeet voi olla ihmisestä riippuen ihan mitä vaan (ei pelkästään seksi, tai aineelliset asiat). Usein haetaan esim. täydellistä hyväksyntää tai ihailua (joka suhteen edetessä luonnollisesti saa lisäkseen myös muuta, koska kukaan ei ole täydellinen) tai vaikka pelkkää rakastumisen/ihastumisen tunnetta (joka ei tietenkään kestä samanlaisena kovin pitkään, tuolloin kohteella ei periaatteessa ole edes väliä).
Yleensä sama kuvio toistuu yhä uudelleen, ellei suhdehyppijä ala työstää ongelmaa jollain tavalla. Sanoisin kyllä että on ihan yhtä lailla naisten kuin miestenkin ongelma, mutta ehkä naiset tajuavat aiemmin (eli nuorempana) alkaa etsiä syytä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidatte olla tekemisissä aika korkeatasoisten miesten kanssa jos saavat uuden suhteen noin helposti ja nopeasti.
Mulla meni viimeksi 10kk että löysin yhden naisen ja paljon sai tehdä työtä senkin eteen.
Siis sulla meni 10 kk ennen kuin löysit uuden suhteen edellisen päätyttyä? Onko 10 kk sinusta kovinkin pitkä aika?
On pitkä aika varsinkin kun ottaa huomioon miten paljon käytin aikaa siihen että sain vastakaikua naiselta.
No onpa masentavaa. Itselläni meni seitsemän vuotta. Ensimmäiset vuodet erosta toipumiseen ja sen jälkeen vielä useampi vuosi ennen kuin tuli vastaan ihminen, johon rakastuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle vuosi. Jopa olikin epätoivoinen tilanne...
Tuon lisäksi naiselta tuli jo pakit eli nyt olen taas ihan yksin.
Eli 10kk ajankäyttö siihen että sain 3kk tapailun naisen kanssa aikaiseksi..
Miten vaikuttaa siltä, että suret enemmän hukkaan heittämääsi aikaa ja yksinäisyyttäsi, kuin sitä ihmistä jonka menetit?
Vierailija kirjoitti:
Miehille on sama kenen kanssa ovat kunhan muistuttaa etäisesti naista. Ei miehiä kiinnosta naisen persoona ym. ominaisuudet vaan naiset ovat isoa massaa, joissa on erilaisia ulkonäöllisiä ominaisuuksia. Mies ottaa sen, minkä milloinkin saa ja jos valinnanvaraa on enemmän ottaa useamman kerralla tai sen, joka on ulkonäöllisesti eniten mieleen. Toki jotkut miehet voivat kuvitella seksin aiheuttamia tunteita rakkaudeksi tms. kiintymykseksi ja sitten kokevat olevansa tunteellisia.
En tiedä oliko tarkoituksesi loukata enemmän naisia vai miehiä, kun tulee kuva, että miehet nappaavat naisia itselleen, kuin mitä hyvänsä riistaa. Ja naiset alistuvat tai ainakin hyväksyvät asian. - Ja ellei sitten mies teekään näin, niin hän on varmaankin luuseri. Vastaavasti itsenäinen sinkku nainen on vain objekti, joka ei vielä ole päätynyt miehen ottamaksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisille on sama kenen kanssa ovat kunhan muistuttaa etäisesti miestä. Ei naisia kiinnosta miehen ulkonäkö ym. ominaisuudet vaan miehet ovat isoa massaa, joiden itsevarmuus ja palkka vaihtelee yksilöstä toiseen. Nainen asettaa miehelle minimitason ja jos naisen oma taso ei sellaiseen mieheen riitä, niin silloin hän ei ota ketään. Jos riittää, niin silloin hän viivästyttää pariutumista kolmekymppiseksi toivoen, että vieläkö löytyisi joku piirun verran rikkaampi ja itsevarmempi. Toki jotkut naiset voivat kuvitella rahan ja turvan aiheuttamia tunteita rakkaudeksi tms. kiintymykseksi ja sitten kokevat olevansa tunteellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle vuosi. Jopa olikin epätoivoinen tilanne...
Miten vaikuttaa siltä, että suret enemmän hukkaan heittämääsi aikaa ja yksinäisyyttäsi, kuin sitä ihmistä jonka menetit?
Ihan hyvä huomio. Voi olla että mulla on jonkin sortin läheisyysriippuvuutta olemassa..
Tykkäsin kyllä naisesta aika paljon, vaikea keksiä hänestä mitään vikoja vaikka välillä olisin halunnut.
2 ja puolivuotta jo ollu yksin =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä sulla oli heti haku päällä kun edellinen parisuhteesi päättyi. Osaisitko siis vastata aloittajan kysymykseen?
Miksi sinä haet uutta suhdetta niin nopeasti? Koetko saaneesi edellisen suhteen ja eron käsiteltyä muutamassa hassussa kuukaudessa? Haetko uudesta suhteesta laastaria, pitkää parisuhdetta vai säännöllistä seksiä vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
http://www.voice.fi/suhteet/a-71240
"Julmaa? Lähes puolella seurustelevista naisista on varapoikaystävä"
"Vastanneista naisista reilu 45 prosenttia uskoi myös, että nykyisellä kullalla saattaa olla mielessä oma kakkosvaihtoehtonsa."
Tietenkin se siltä tuntuu, jos itse sellaista pitää. Ihmiset tuppaavat ajattelemaan, että muut ihmiset käyttäytyvät samalla tavalla kuin ihminen itse. Sen takia pettäjätkin ovat kaikista mustasukkaisimpia.
Vierailija kirjoitti:
Ei osata olla yksin.
Tai ei haluta olla yksin ja se yksinjäämisen pelko on niin hirveä tunne että huolitaan melkein ketä tahansa.
Mutta mitä väliä sillä on mitä joku toinen tekee ? Kai se on jokaisen oma asia !
+ naisten on vaikeaa ihan oikeasti ymmärtää että miehelle joka ei ole koulutettu uraohjus, komea,pitkä, hiukset päässä, varakas ei se naisen löytyminen ole aina kovinkaan helppoa.
No löpölöpö taas.
Itse aloitin uuden suhde aikalailla pari kuukautta edellisen jälkeen. Kyseessä ei ole mikään laastarisuhde tai etten osaisi olla yksin. Se vanha liitto nyt vain oli niin loppuun kaluttu siinä vaihtaa kun ero oli virallinen. Ei siinä enää tarvinnut mitään selviämiskautta, kun niitä ajatuksia ja tunteita oli jo kerennyt selvittää ja kuopata viimeiset liittovuodet. Rehellinen sanoen jäljelle ei ollut enää mitään, muutamia mukavia muistoja vuosien takaa.
En varsinaisesti edes aikonut eron jälkeen ryhtyä uuten suhteeseen. Joskus se kuitenkin yllättää, miten nopeasti sitä tuleekin vastaan sellainen oikea ihminen. Sulaa hulluutta olisi ollut heittää roskakoriin elämänsä uusi tilaisuus.
Olen kuitenkin elänyt 6 vuotta itsekseni ihan tyytyväisinä ensirakkauden ja sen seuraavan vakavan suhteen välissä (josta siis ero tuli), joten enköhän aika hyvin tiedä mitä se on. Jos oikein vanhoja muistellaan, niin kieltämättä sen ensirakkauden jälkeen meni monta vuotta ennen kuin oikeasti kykenin uuteen suhteeseen. Mutta ero olikin ihan erilainen: dramaattinen ja yllättävä, asioita oli niin paljon käsiteltävä eron jälkeen (itsehän olisin tuolloin halunnut jatkaa ja olin epätoivoisesti rakastunut vielä kun minut jätettiin.)
Ero nro 2 taas oli ihan toista luokkaa: kaikki kortit oli jo katsottu, tunteet viilenneet tai muuttuneet lähinnä ns kaverillisiksi, elämällä ei ollut yhteistä suuntaa exän kanssa, eikä enää ollut mikään mitään jauhaa. Ehkäpä joku ulkopuolinen voi kokea ylemmyyden tunnetta osoittelemalla sormella "tuokin hyppäsi niin nopeasti uuteen suhteeseen", mutta omapa on elämäni ja teen niin kuin parhaaksi katson omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Kai se usein on sitä että juoksee pakoon omia huonoja olojaan, ei kestä kaikkia ikäviä tunteita, ei ole kykyä reflektoida omia tekosiaan. "Helpompaa" siirtyä suoraan eteenpäin ja leikkiä ettei mitään mennyttä ollutkaan.
Joskus se varmaan kostautuu.
Juuri tätä tarkoitin. Miten se kostautuu jälkeen päin, kun syöksyy suhteesta toiseen siksi ettei tarvitsisi ajatella ikäviä tunteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osata olla yksin.
Tai ei haluta olla yksin ja se yksinjäämisen pelko on niin hirveä tunne että huolitaan melkein ketä tahansa.
Mutta mitä väliä sillä on mitä joku toinen tekee ? Kai se on jokaisen oma asia !
+ naisten on vaikeaa ihan oikeasti ymmärtää että miehelle joka ei ole koulutettu uraohjus, komea,pitkä, hiukset päässä, varakas ei se naisen löytyminen ole aina kovinkaan helppoa.
Tämä on kyllä havaittu :D. Nämä sarjapariutujat eivät yleensä mitään laatukamaa ole missään mielessä.
Tämä ei ole sukupuolisidonnainen kysymys juurikaan. Itse asiassa työpaikalla nähdyissä eroissa on enemmän naiset löytäneet uuden ennen virallista lopetusta ja jatkaneet siitä.
Se että miksi ihminen (sukupuolesta riippumatta) hyppää heti eron jälkeen uuteen niin valitse yksi tai useampi:
- oli jo valmiiksi katsottuna
- haluaa mitata markkina-arvoaan
- haluaa näyttää eksälle
- ei kykene käsittelemään tunteita ja helpottaa oloaan
- pystyy ohittamaan tunnepuolen
- raha
- asuminen