Tarkistaako muiden puolisot kuitit kauppareissun jälkeen
Kommentit (35)
Minä tarkastan, koska epäilen hänen pelaavan liikaa kolikkopeleissä ja varat ei riitä siihen. Lasken myös käytetyt rahat. Ei voi luottaa jos epäilee peliriippuvuutta.
Ukkos varmaan tarkistaa sun palkkakuititkin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ukkos tekee noin?
Mistä päättelet AP:tä naiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis diabeetikko ja puoliso pelkää että ostan sokeriherkkuja vaikka ruokavaliolla voisi tulla parannusta oloon.
Ei kuulu puolisolle että ostan kakkua ja suklaata ja syön ne salaa :(
ap
Et ole oikea ap vaan minä olen. Ja en ole diabeetikko. Hoidan kauppareissut ja maksetaan ostokset 50/50 niin mies tarkistaa kuitit
-oikea ap
Jos maksatte puoliksi niin sitten on tietysti oikein ja kohtuullista että tarkistaa mistä on makasamassa puolet.
Hän voi samalla tarkastaa että kauppa on veloittanut oikein
Missä ongelma? Onko sinulla jotain salattavaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja suuttuuko jos unohti ottaa kuitin?
Mistä tälläinen kysymys?
Okei ap, itsehän olet miehesi valinnut, mutta muistutan vaan, että sinulla on oikeus valita nyt toisinkin.
Mitä meinaat tarkistamisella? Totta kai ne pitää tarkistaa, mutta itse tarkistan omani jo kaupassa. Ja otan toki mukaan siltä varalta, että jokin tuote on pilaantunut tai rikki. Ei ole mitenkään harvinaista, että kassa ei ota tarjouksia tai ottaa jonkin tuotteen kahdesti tai jopa useammin. Olen saanut takaisin varmasti useita kymppejä tässä viime vuosien aikana tarkistamalla kuitit.
Mutta jos kyse on siitä, että puoliso kyttää, oletko ostanut itsellesi jätskiä vai et, niin huhhuh...
Mä pyydän aina kuitit ostoksista. Tosin en kytätäkseni kellonaikoja tai mitään mystistä. Mutta siirrän tiedot budjettilaskelmaan. Ja jos kuitti unohtuu, niin ei se ole katastrofi, se vain lisää omaa työtäni, kun selaan vanhoista laskelmista hintatiedot uuteen exceliin.
Tää on mun omituinen pieni harrastus. Kiva seurata hintojen muutoksia, rahan käytön muutosta epävarmojen tulojen kanssa ja tarkistaa missä on mikäkin tuote toistaan halvempi. Ja saan mä tällä tavalla rahaa vähän säästöönkin. Meillä on yhteiset rahat, joten eipä tuo mies voisi ostaakkaan mitään turhaa neuvottelematta, kun se kaikki on pois yhteisestä elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Ja suuttuuko jos unohti ottaa kuitin?
Ei, koska rahankäyttöni ei puolisolle kuulu. Tuollainen käytös ei kuulu tasapainoiseen parisuhteeseen vaan on kontrollointia.
Itse maksan omat kuluni ja vaimo tarkisti kuittini ja vaati seltystä ostamilleni 10 kpl oluelle. Hän sanoi ettei kyttää vaan katsoi onko kuitti sellainen joka pitäisi säilyttää.
Tarkistaa kauppakuitin kyllä, mutta vain silloin, kun on itse ollut sitä maksamassa. Joskus löytynyt tarjoustuote, josta otettu normaalihinta, tai joku tuote tullut kahteen kertaan tms., niitä vahtaa. Minun kauppakuiteistani ei ole kiinnostunut milloinkaan.
Ei kyttäämisen vuoksi, mutta pitää kirjaa kuluista ja sitä varten kerää kuitit
Meillä on miehen kanssa yhteinen taloustili josta maksetaan mm. ruokaostokset. Tarkistan aina miehen ko. tilin ostoksien kuitit ja vertaan niitä tilitapahtumiin. Tämä sen takia koska miehellä oli tapana ostella yhteisillä rahoilla asioita jotka menivät vain hänen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan?
Miksi?
Jos kerran kuittien tarkastaminen liittyy talouden seuraamiseen (uskon, että teillä on siihen hyvät perusteet) niin sinun pitää myös vaatia avointa kirjanpitoa, kaikkia miehen kuitteja.
Koska tuolla tavallahan sinä häviät noissa ostoksissa jos hukkaat kuitin. Ostat jotain, mistä et saa omaa puolikastasi pois.