Miksi aikuiset ihmiset kysyvät toisilta "haluatko maistaa?" esim. baarissa tms!
Tai illanvietossa. Jos smalltalkkina sanon, että olen miettinyt onkohan henkilön x juoma juoma hyvää ja on pitänyt maistaa, se ei tarkoita sitä että haluaisin juoda kuolaisesta lasistasi yhtään mitään. :x Tai sitten nämä puolitutut jotka smalltalkkina kysyvät "saanko maistaa?" minun juomastani. NO et saa! Hyi helvata.
Mikä tää juttu on? Etenkin nuoret ihmiset tuntuvat harrastavan tätä PALJON! Kuvottavaa. Kuinka sosiaalisesti taidoton pitää olla että luulee tälläisten juttujen olevan ok.
Kommentit (14)
Jaah, mulla ja kaverilla oli tapana tehdä tuota kun nuorempina vielä baareissa käytiin. :D
Ihan vaan sillä että kaveri saa maistiaisen niin tietää haluaisiko tilata samaa juomaa itsekin kun haetaan lisää.
Meidän kaveripiirissä ainakin ihan normaalia. Keneltäkään ventovieraalta en nyt menisi kysymään tai tyyliin työkaverilta, jonka kanssa ei ole ennen viettänyt iltaa, mutta tosiaan tuttujen kavereiden kesken meille ihan tavallista, että kysytään pöytään istuessa "mitä sul on lasissa? Saanko maistaa?". En ymmärrä mikä tässä on niin hirveää. Toisaalta meillä nyt muutenkin saunotaan sekasaunassa, piereksitään jos pierettää ja ollaan ihan normaalisti, niin ei kai meidän porukassa tiukkapipoiset viihtyisikään.
Siis tottakai voin maistaa kaverin drinkistä? Miksi sinä kuolaat lasiisi? Meillä päin drinkkeihin laitetaan pillit, joten ei siellä drinkissä huulia tai kieltäkään lioteta.
Vierailija kirjoitti:
Jaah, mulla ja kaverilla oli tapana tehdä tuota kun nuorempina vielä baareissa käytiin. :D
Ihan vaan sillä että kaveri saa maistiaisen niin tietää haluaisiko tilata samaa juomaa itsekin kun haetaan lisää.
Kavereiden kesken ihan eri asia. Mutta kun porukka tekee tätä puolituttujen kanssa.
Kyllä mä lasista voin maistaa, kun voi maistaa eri kohdasta mistä se kaveri on juonut.
Mutta mä en ymmärrä sitä, kun pullosta/tölkistä maistatetaan tai halutaan maistaa. Tässä just vähän aikaa sitten kaveri tarjosi omasta vishypullostaan maistiaista, niin vaivaantuneena vain sopersin, että ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaveripiirissä ainakin ihan normaalia. Keneltäkään ventovieraalta en nyt menisi kysymään tai tyyliin työkaverilta, jonka kanssa ei ole ennen viettänyt iltaa, mutta tosiaan tuttujen kavereiden kesken meille ihan tavallista, että kysytään pöytään istuessa "mitä sul on lasissa? Saanko maistaa?". En ymmärrä mikä tässä on niin hirveää. Toisaalta meillä nyt muutenkin saunotaan sekasaunassa, piereksitään jos pierettää ja ollaan ihan normaalisti, niin ei kai meidän porukassa tiukkapipoiset viihtyisikään.
Varmaan asutte jossakin Sotkamossa?:D
Niin tekopyhää taas...
Sitten kun muutaman OMAN drinksusi olet kumonnut ja pokannut sen baarin kuumimman kollin, niin sulla ei ole mitään ongelmaa imeä sen kusista vehjettä tai ei haittaa että se nuolee sun peppureikää.
Mutta OMG, joku halusi maistaa sun lasista! Hyi bakteereja ja kuolaa jne. jne.
älä nyt viitsi.
No en kyllä miltään puoli tutuilta tai ihmisiltä, joita olen nähnyt kerran tai kaksi, kysy maistiaisia tai haluaako maistaa, mutta kyllä meillä kaveripiirissä maistetaan toisten juomia ja maistetaan toisten jäätelöstä ja ruuista yms. Ei ole kovinkaan vieras ajatus tämä minulle.
Tiedän, että on niitä ihmisiä, jotka eivät voi juoda samasta lasista toisen kanssa ja saattavat pyytää että kaadan tilkan hänen lasiinsa, jotta saa maistaa. En itse ymmärrä niitä ihmisiä. Mutta jokaisella on omat tavat ja mieltymykset. Mikäs siinä :)
Miksi sitten heität smalltalkina tuollaista, että olet aina halunnut maistaa, jos sitten et haluakaan maistaa? :D Tuollainen tulkitaan helposti vihjeeksi tai pyynnöksi, että nimenomaan nyt haluaisit tältä henkilöltä maistaa.
Mielestäni se on mukavaa, jos on kiinnostunut kyseisestä ihmisestä, oli tämä sitten tuttu tai tuntematon. Siinä vaiheessa olen iloinen, jos pyytää saada maistaa juomaani.
Aika jännä juttu, että en ole koskaan ajatellut sitä lainkaan ällöttävänä, vaikka olen muuten hyvin tarkka hygieniasta. Jos kaveri pyytää vaikka huikkaa vesipullosta, en mielelläni itse enää juo pullosta sen jälkeen. Ehkä baarissa humala madaltaa tuota kynnystä.
Vierailija kirjoitti:
Niin tekopyhää taas...
Sitten kun muutaman OMAN drinksusi olet kumonnut ja pokannut sen baarin kuumimman kollin, niin sulla ei ole mitään ongelmaa imeä sen kusista vehjettä tai ei haittaa että se nuolee sun peppureikää.
Mutta OMG, joku halusi maistaa sun lasista! Hyi bakteereja ja kuolaa jne. jne.
älä nyt viitsi.
Hyvä juuri näin monet tekee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä tuollaisia mukavia jalat maassa-ihmisiä? Kuulostaa kivalta paikalta.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin kaveriporukoissa voidaan maistella toisten juomia ja ollaan suurin osa paljasjalkaisia stadilaisia.
Keskustelunavausta, halutaan osoittaa ystävällisyyttä ja luottamusta. Älä ole noin tiukkis.