Onko nämä aidon ystävän kommentteja?
Mulla on kaveri joka on tavallaan tosi mukava ja hauskaa seuraa, mutta välillä pahoittaa mieleni tosi pahasti. Oonko ite vaan liian tosikko, vai miltä nää heitot kuulostaa: ostettiin avopuolison kans just eka oma koti. Tää nainen kun tuli käymään siellä ekan kerran niin kommentoi että "joo kyllä tässä kämpässä on parasta tää sijainti".
Toinen juttu: kommentoin kerran yhtä komeeta näyttelijää johon törmäsin kaupungilla. Että oli niin komea etten meinannut saada silmiäni irti. No nainen vastaa että "kyllä mulla tuo on aina meinannu suhteen olevan loppumassa kun muut miehet alkaa kiinnostaa". Haloo!? Oon ollu avoni kans 6 vuotta ja meillä on pieni vauva ja juuri ostettiin oma koti. En kai minä siihen näyttelijään miestäni vaihtaisi. Eikö tuommosta nyt oo ihan normaalia hiumorilla kommentoida jos komean miehen näkee?
Ja tuorein oli nyt viikonloppuna kun oltiin tän kaverin juhlissa. Lähtiessä kaveri oli puhelimessa makuuhuoneessaan ja minä puin siinä sängyn päällä vauvaa. Kesti aika pitkään ja kun mentiin muiden luo niin kaveri heitti että "se oiskin vähän herättäny epäilyksiä jos oisin "Tepon"( eli siis minun mieheni kanssa ) viipynyt tuolla makkarissa hehe". Koko juhlaväki tän kuuli ja musta tilanne oli kiusallinen ja vaivaannuttava.
Mitä mieltä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä tunnet sen ystäväsi, millainen hän on? Eihän nuo kerro meille mitään jos emme tunne ihmistä. Onko hän ilkeä vai oletteko vain eri taajuudella? On ihmisiä joiden kanssa vuorovaikutus on helppoa, toisiaan ymmärtää intuitiivisesti. Sitten on heitä joiden kanssa on tehtävä enemmän töitä, se onnistuu paremmin jos molemmat ojentautuvat toisiaan kohti ja yrittävät ymmärtää maailmaa toisen silmin. Onko hän aito ystävä, oletko sinä hänelle? Eihän kukaan voi tietää että pahoitat mielesi jos et koskaan tuo sitä ilmi.
Tämä taajuusjuttu on tärkeä. Omassa kaveripiirissäni piikitellään huumorilla jatkuvasti, paljon härskimmin kuin ap:tä tässä. Kukaan ei ota sitä nokkiinsa, tai jos ottaisikin, varmasti sanoisi siitä heti. Mökötystä ei harrasteta. Ei siis olla mitää wt-räkäilijöitä vaan tavallisia akateemisia ja duunareita.
Kyllähän joskus tutustuessa uusiin ihmisiin tietää jo yhden lauseen jälkeen, että tyyppi on huumorissa samalla aaltopituudella. Ja joskus ei sitten mikään tunnu johonkin uppoavan.
Eivät ole vain harmittomia heittoja, vaan kaverisi haluaa tahallaan loukata sinua rivien välistä. Tunnen tällaisia tyyppejä, he eivät sano koskaan mitään selkeästi loukkaavaa, mutta ovat sen verran älykkäitä, että osaavat keksiä pieniä loukkaavia heittoja. Jos heille mainitsee jotain asiasta, kääntävät kaiken syyn sinuun tai vaan nauravat. Summa summarum: Pysy kaukana tai ainakin etäällä tällaisista ystävistä. He ovat kateellisia, eivätkä ole koskaan onnellisia sinun onnestasi.
Jos paljastuu, että ystäväsi tekee näitä tahallaan aiheuttaakseen sinulle pahan mielen. Niin mielestäni tällaiset henkilöt ovat ystävyyssuhteissa kaikista vaarallisimpia.
Esim. jos sulla on ystävä, joka haukkuu sinua suoraan, niin pystyt antamaan suoraan palautetta tästä. Ystävä sitten joko muuttaaa käytöstään tai katkaiset ystävyyden. Sinulla on siis todiste siitä, että toinen on ääliö.
Mutta sitten on näitä kieroilijoita. Voi mennä hyvin pitkään ennen kuin tajuat, että ystävällähän on koko ajan ollut tarkoituksena piikitellä sinua ja saada sinut tuntemaan olosi huonoksi. Et vain ole tajunnut sitä, kun hän ei ole arvostellut suoraan. Sitä ennen luultavasti epäilet itseäsi.
Kannattaa sanoo kaverille tollasesta kommentoinnista, tai jotenkin huomauttaa kevyesti/osoittaa omalla käytöksellä, jos ei niistä kommenteista tykkää ja jos ne loukkaa. Jos siis nimenomaan tietää, että helposti loukkaantuu asioista, ottaa henkilökohtaisesti ja alkaa analysoimaan turhaan ym.
Mun mielestä noi vaikuttaa aika harmittomilta kommenteilta, joista ei omasta mielestäni oo aiheellista loukkaantua, mut kaikki me ollaan erilaisia, joten kannattaa ottaa asia esille. Eniten mua just ärsyttää sellaset kaverit, jotka suuttuu, pahottaa mielensä tai loukkaantuu tosi helposti millon mistäkin pienestä läpän heitosta tai jostain ihan olemattomasta jutusta, mut sit ne vaan mököttää eikä puhu mitään tai käyttäytyy oudosti tms.
Joskus kommentoivat törkeästikin ne kaverit.
Kai sinä tunnet sen ystäväsi, millainen hän on? Eihän nuo kerro meille mitään jos emme tunne ihmistä. Onko hän ilkeä vai oletteko vain eri taajuudella? On ihmisiä joiden kanssa vuorovaikutus on helppoa, toisiaan ymmärtää intuitiivisesti. Sitten on heitä joiden kanssa on tehtävä enemmän töitä, se onnistuu paremmin jos molemmat ojentautuvat toisiaan kohti ja yrittävät ymmärtää maailmaa toisen silmin. Onko hän aito ystävä, oletko sinä hänelle? Eihän kukaan voi tietää että pahoitat mielesi jos et koskaan tuo sitä ilmi.