Hoitotyön työntekijät, jotka PIDÄTTE työstänne! Jaetaan positiivisia ajatuksia hoitotyöstä! :)
Niin usein hoitotyö näkyy jotenkin negatiivisena asiana niin ajattelin, että olisi mukavaa jos tehtäisiin tästä nyt positiivinen ketju, ja kaikki te hoitotyötä tekevät ihmiset jotka pidätte työstänne, niin jakaisitte ajatuksia/kokemuksia ja vaikka kertoisitte mitä työtä teette ja missä.
Terveisin henkilö joka suunnittelee alalle hakeutumista :)
Kommentit (9)
Lähihoitajana kotihoidossa. Viihdyn hyvin, missään hoivakodissa en tykkää työskennellä. Saa paljon itsenäisemmin työskennellä ja pääsee paikasta toiseen. Pääasiassa asiakkaat on oikein ihania. Tietty negatiivisiakin asioita on(esim välillä kamala kiire) mutta tykkään tuosta paikasta :)
Vierailija kirjoitti:
Olen aika äskettäin valmistunut sairaanhoitaja ja työskentelen vanhusten parissa. Työ on todella antoisaa.
Itse asiassa olen positiivisesti yllättynyt, sillä suunnittelin työskenteleväni lasten ja nuorten parissa. Olen kuitenkin kokenut vanhustyön todella mielenkiintoiseksi ja vanhukset ovat aivan ihania.
❤❤❤❤ tulin tästä hyvälle mielelle. Olet oikealla alalla!
Hoitotyössä ehdottomasti parasta on se, miten omalla käyttäytymisellä ja toiminnalla voi ihan oikeasti parantaa toisen ihmisen elämänlaatua ! On ihanaa miten pienet asiat saavat asiakkaan onnelliseksi :) ja välillä vaikka onkin rankkaa koitan aina muistuttaa itselleni, että tämä on minulle vain työtä, asiakkaalle se on hänen koko elämänsä! Siihen verrattuna sen 8 h kestää vaikka miten kiireistä ja kamalaa olisi :)
Teen töitä lähihoitajana (ohjaajana) lastensuojelussa. Rakastan työtäni ja opiskelen tällä hetkellä amk:ssa, jotta voin päästä eteenpäin työssäni, mutta jatkan kuitenkin lastensuojelun parissa. On ihana huomata miten lapsi saa ihan oikeasti apua ongelmiinsa ja vanhemmat työkaluja lapsensa kanssa pärjäämiseen. Lastensuojelu ei ole sitä, että lapsi viedään väärästä syystä pois kotoa niin kuin media asian esittää.
Olen itse vasta opiskelija, mutta sen verran mitä alan kokemusta olen saanut niin se onnistumisen tunne on mahtava. Se kuinka kuntoutettavassa huomaa selkeää positiivista kehitystä tai saat vihdoin kontaktin ihmiseen, joka on ollut esim psyykkisen tai kielellisennmuurin takana. Ja se tunne kun huomaat tehneesi pienelläkin teolla toisesta onnellisen.
Hoitotyössä tuntee olevansa tärkeä. Minusta myös haavahoidot, näytteenotot yms on mielenkiintoisia ja tykkään niistä. Olen nyt tehnyt näytöt palvelutalossa pitkäaikaismuistisairaiden kanssa ja akuutilla psykogeriatrisella kuntoutusosastolla. Suuntaan sairaanhoitoon ja huolenpitoon.
Olen aika äskettäin valmistunut sairaanhoitaja ja työskentelen vanhusten parissa. Työ on todella antoisaa.
Itse asiassa olen positiivisesti yllättynyt, sillä suunnittelin työskenteleväni lasten ja nuorten parissa. Olen kuitenkin kokenut vanhustyön todella mielenkiintoiseksi ja vanhukset ovat aivan ihania.