Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaulusluut hukkuivat koneeseen! Saako ne jotenkin takaisin?

Vierailija
22.03.2017 |

Kauluspaidasta lähti kaulusluut irti pesukoneessa, ei näkynyt pyykin joukossa. Saisiko ne jotenkin koneesta vai mihin tuollaiset pienet osat ylipäätänsä menevät? Onko kaulusluut pakolliset vai pysyykö kaulus ojennuksessa ilman?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on edelleen siellä kauluksessa, koska ne on sisäänommellut... Ovat vaan väärässä paikassa.

Vierailija
2/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne on edelleen siellä kauluksessa, koska ne on sisäänommellut... Ovat vaan väärässä paikassa.

Ei ole, ainakaan tässä kauluspaidassa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineen häviämättömyyden lain takia ne kyllä ovat joko a) pehmenneinä kauluksessa (varsinkin jos paita on pesty väärällä ohjelmalla) tai b) jossakin päin konetta (vars. jos kauluksessa on ollut repeämä).

Kiitos selkeästä avauksesta. Pelkkä otsikko herätti uteliaisuuteni, kun luulin "konetta" joko tieto- tai lentokoneeksi eikä minulla ollut aavistusta siitä, mitkä ovat kaulusluut (joku ihmisen anatomian osa kenties, tai tietotekniikan uusin innovaatio?). Mutta se olikin arkisista arkisin pesukone!

Luut vaatteissa ovat minulle kyllä tuttuja: isomummini ja hänen sikonsa käyttivät nuoruudessaan korsetteja, joissa oli (aidot, eläinperäiset) luut. Korsetit hapertuivat, mutta sisaruksilla oli luut tallessa, siisitisti niputettuina, "kun ei sitä koskaan tiedä, jos vaikka joskus tarvii ..." :)

Vierailija
4/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten Apulanta laulaa "koneeseen kadonnutta ei voi takaisin saada".

Vierailija
5/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitko nukkasihdistä?

Vierailija
6/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta katsoo koneesta kaikki paikat.

kaluluut on hyvä löytää!

Vierailija
7/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sanoko, että olin ainoa joka luuli, että kyseessä on lentokone :D

Vierailija
8/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin osassa (miesten)kauluspaitoja on irtonaiset kaulusluut. Itse olen yrittänyt muistaa aina irroittaa kaulusluut kun ajattelen, että myöhemmin silittäminen onnistuu paremmin kun eivät ole kauluksessa. Vaan mihin ne olisivat voineet kadota? - Tulee Teoriassa ne olisivat saattanee juosta karkuun huuhteluveden mukana (ja tukkivat jossain kohtaa putkea, jos huonosti käy)  tai ne ovat edelleen siellä pyykkilingissa josssain nurkassa kiinni... 

Vierailija
9/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy sanoa että kaulusluu oli paitsi sanana myös esineenä minulle ihan uusi tuttavuus. Mielenkiintoista! Oman miehen paidasta en ole koskaan tuommoisia tavannut ja muiden paitoihin ei ole tarvinnut koskea.

Vierailija
10/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää sanoko, että olin ainoa joka luuli, että kyseessä on lentokone :D

Et ollut :D

Vierailija
11/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkasihdistä sieltä koneen alaosasta on meillä löytynyt

Vierailija
12/12 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen löytyi rummusta, sieltä tiivisteiden välistä. Katsotaan jos toinen löytyisi huomenna, nyt en ehtinyt enempää metsästellä. :)

Ja sinä, viestin 9 kirjoittaja.

Ehkä teilläkin ne ovat hukkuneet heti koneeseen tai muuten lähteneet. Käsittääkseni jokaisesta kauluspaidasta löytyy sellaiset jotta kaulus olisi ryhdikäs eikä lässähtäisi. Korjatkaa jos olen väärässä!

ap