Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huoh tätä lihavuutta

Vierailija
22.03.2017 |

Olen kerännyt kiloja hiljalleen ja nyt alkaa olla tukala olo. Bmi 40, polvet särkee, sokerit ja kolesteroli koholla. Mulla on kolme pientä lasta ja haluaisin elää mahdollisimman pitkään, mutta tätä menoa sairastun kohta pahasti, tiedän sen. Myöskin vaateostoksilla käyminen ei ole enää yhtään kivaa, koska ainoastaan jättimäiset teltat mahtuu päälleni. Häpeän myöskin kilojani enkä kehtaa enää nähdä kavereitani. Nyt, taas kerran, yritän elämäntapamuutosta. Olen aina ollut kova syömään ja rakastan herkkuja. Olen kateellinen teille, joilla ruoka ei pyöri mielessä 24/7.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut hakea ulkopuolista apua? Yksinkertaisesti sinun pitää saada painoa alas, jotta nivelet kestävät liikunnan aloittamisen. Käytännön apua (oikea ruokavalio, liikunta) kannattaa hakea ammattilaiselta. Kannattaa hoitaa asia nyt kerralla kuntoon. Jaksat paremmin touhuta lastenkin kanssa kaikkea kivaa, kun olotila alkaa parantua!

Vierailija
22/29 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Varaa aika ravintoterapeutille. Saat keskustella asiantuntijan kanssa.

Ehkä voisit kokeilla ruokien punnitsemista ihan keittiövaa'alla. Täällä on tullut hyviäkin neuvoja.

- Minua auttoi se, että kaupassa olessani suljin jotenkin silmäni herkuilta. Keskityin mielessäni sanomaan ei. Ei. Ei.

- Nälkäisenä ei kannata mennä kauppaan.

- Ihan tosi paljon lähtee painoa, kun vähentää hiilihydraatteja.

- Tutki ja opiskele, mitkä ruoka-aineet ovat hiilihydraatteja. Peruna, leipä, etenkin vehnätuotteet, riisi ja tietenkin pasta, nuudelit, kuskus. Nehän ovat vehnää, siis pois.

- Jos vain suinkin jaksat, niin lähde iltaisin kävelylle. Vaikka lyhyellekin. Raitis ilma selventää ajatuksia. Antaa voimia yrittää esim. vähentää iltasyömistä.

- Jos hiilareiden poisjättäminen ei tunnu hyvältä, niin keskity yhteen taikasanaan: ANNOSKOKO!

- Tietoisesti pienennä annoskokoa.

- Juo vihreää teetä. Kun jotain tekee mieli, niin syö porkkana. Tai kolme!

- Syö välipaloiksi 2 hedelmää päivässä.

- Marjoja syö niin paljon kuin menee. Minä lisää sokeria vähän. Rahkan kanssa aivan ihania! (Ja myös rahka-kermavaahto; jokin vähärasvainen vaahtoutuva juttu myös, esim. Creme Vanilla. MUISTA ANNOSKOKO TÄSSÄKIN!)

- Syö grillibroileria sellaisenaan niin paljon että nälkä lähteen. Vaikka koko broileri! Se taatusti täyttää vatsan, pitää nälän.

- Toki huolehdi kuiduista; ruisleipä ilman perunatärkkelystä ja vehnäjauhoa on hyvä. Real-merkkinen leipä on hyvä.

- kasviksia paljon! Täytä vatsasi salaatilla, keitetyillä sekavihanneksilla.

- esim. jos ruuaksi perheelle spaghettia ja jauhelihakastiketta, niin syöt vain sitä kastiketta (ilman vehnäjauhosuurustetta tomaattipohjaisena) SEKÄ puolet lautasesta salaattia. Tai vaikka kurkkua! Et siis syö pastaa, perunaa, riisiä. Never.

Olen varma, että saat painosi putoamaan. Aluksi voit jos haluat laihduttaa - mutta pitemmän päälle kannattaa puhua itselleen painon vähentämisesta, ja painon pitämisestä suurin piirtein samana.

Painon pudottaminen on mahdollista. Motivaatiota sinulla on!

OPettele syömään kuin vastuullinen aikuinen. Siihen ei kuulu mättäminen, mätöt, prosessoitu ruoka, sipsit, popcornit, jne. Tai no, joskus kyllä KOHTUUDELLA. Vähän kuin alkoholi. Silloin tällöin kohtuudella.

Pyri pääsemään ruokakeskeisestä elämästä eroon. Tämä on eräs, mikä pitää elämäntapamuutoksessa muistaa. Jos ruoka ja syöminen on ollut ykkösmielihyvän lähde, niin nyt on löydettävä jotain muuta sisältöä elämään.

Nimin. Entinen ja nykyinen suursyömäri, normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä kaikille! Olen siis pari kertaa elämäni aikana pudottanut painoa, joten laihdutus ei ole mikään uusi juttu. Nämä kerrat tosin tapahtuivat ennenkuin mulla oli lapsia. Mies joka paljon töissä ja mä lasten kanssa AINA kotona, nämä ovat ajaneet mut tähän painoon (muun muassa, suurin syyllinen kuitenkin minä itse). Nyt vaan alkaa olotila olemaan sellainen, että mulla on tukala ja hankala olla. En edes itse ole huomannut, että mun kävelystä on alkanut tulemaan sellaista vaappuvaa lyllerrystä. Ja ennen olin ihan kivannäköinen, nykyään ne nätit kasvot ovat hautautuneet läskien sekaan.

Ja siis ammattiapua saan. Ensi viikolla on aika ravitsemusterapeutille, elämäni ensimmäisen kerran. Toivotaan että nyt saisin pysyviä tuloksia. Tsemppiä muille lihaville! Ap

Vierailija
24/29 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää😂 Mulla on bmi nyt "vaan" 40 ja olo on parempi kuin ikinä ennen. Jaksan juostakin jo vähän matkaa lenkillä. Vuosi sitten bmi oli 49. Tosin laihdutus jatkuu en jää tähän. Mut silti mun olo on nyt super hyvä!

Vierailija
25/29 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää😂 Mulla on bmi nyt "vaan" 40 ja olo on parempi kuin ikinä ennen. Jaksan juostakin jo vähän matkaa lenkillä. Vuosi sitten bmi oli 49. Tosin laihdutus jatkuu en jää tähän. Mut silti mun olo on nyt super hyvä!

Se on sitä kun kroppa tottuu kantamaan niitä läskejä, niin kyllä se tuntuu kun paino putoaa! Mä teen myös todella pitkiä kävelylenkkejä rattaiden kera ja pystyn kyllä vähän juoksemaankin, mutta sen jälkeen särkee kyllä paikat. Tsemppiä laihdutukseen!

Ap

Vierailija
26/29 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kanssa katsella ruokien ravintoarvoja. Esim. jauhelihassa, maustetuissa rahkoissa ja juustoissa on tosi paljon heittoa eri tuotteiden suhteen. Sokerikoukusta pois pääseminen saattaa olla aika hankalaa mutta ei mahdotonta. Kannattaa pitää itsensä kiireisenä ja vältellä paikkoja joissa on helppo sortua. Jos tekee mieli jotain makeaa niin syö mieluiten tikkareita tai pieni suklaapatukka ja hitaasti. Ei missään nimessä kannata syödä esim. keksejä tai kakkua, sillä niitä syö helposti liikaa. Ehkä voisisit kokeilla kalorilaskuria hetken aikaa. Auttaisi varmaan aika paljon ruokamäärien hahmottamisessa. Monissa ruuissa on yllättävän paljon kaloreita. Esim. kakkupalan sijaan voisi syödä ihan kunnon määrän ruokaa samoilla kaloreilla.

Vierailija
27/29 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan tumman leivän ostamisen. En osta ennen juhannusta ainuttakaan leipäpalaa.

Koskaan en enää osta vaaleaa makaroonia ja spakettia. Valkoista jauhoa en osta tämän vuoden puolella.

:(

Vierailija
28/29 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerännyt kiloja hiljalleen ja nyt alkaa olla tukala olo. Bmi 40, polvet särkee, sokerit ja kolesteroli koholla. Mulla on kolme pientä lasta ja haluaisin elää mahdollisimman pitkään, mutta tätä menoa sairastun kohta pahasti, tiedän sen. Myöskin vaateostoksilla käyminen ei ole enää yhtään kivaa, koska ainoastaan jättimäiset teltat mahtuu päälleni. Häpeän myöskin kilojani enkä kehtaa enää nähdä kavereitani. Nyt, taas kerran, yritän elämäntapamuutosta. Olen aina ollut kova syömään ja rakastan herkkuja. Olen kateellinen teille, joilla ruoka ei pyöri mielessä 24/7.

Hei, psst.

Av-logiikan mukaan lihavuutesi johtuu hormoneista, joille et voi mitään.

Vierailija
29/29 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttakaa hyvät ihmiset, terveys ei kestä tuollaisia ylipainoja ja hautaan vie ennen aikojaan.

Uskomatonta miten vähän kiinnostaa panostaa itseensä. Jättäkää ne herkut pois, se on juuri niin helppoa.

Sinä olet kyllä harvinaisuus tuon herkuttoman elämäsi kanssa. Kaikki tuntemani normaalipainoiset syövät herkkuja, eli siitä ei voi ylipaino olla kiinni. Ihan jo ravintoterapeutillakin korostetaan tasapainoista syömistä, koska ylipainoinen syömishäiriöinen menee helposti toiseen ääripäähän eli totaalikieltoihin,joita on hankala noudattaa.