En saanut harkinnanvaraista toimeentulotukea kirpparilta ostettua talvitakkia varten, yhdelle tutulle myönnettiin uusiin lastenvauhuihin
Tämä syy, miksi tuttu sai liikkeestä uudet vaunut oli se, että hänen (tai etenkin hänen miehensä) täytyivät olla varmoja, ettei vaunuissa ole maannut "vääräuskoinen"
Ei vaan voi käsittää. Olen kulkenut kaksi talvea ohuessa, risaisessa takissa ja nyt olen sitten vielä ystävälle velkaa hänen lainaamansa rahan.
Kommentit (34)
Harkinnanvaraiset tulisi kieltää. Ei kansalaisoikeudet toteudu, jos toiselle annetaan ja toiselle ei anneta.
Samat säännöt kaikille!
Sinullahan oli varaa ostaa se takki, niin mitä nyt valitat. Ei meidän töissä käyvienkään talvitakkeja kukaan muu maksa.
Lopeta röökin poltto niin säästät satasia kuukaudessa, muutaman tonnin vuodessa.
Noniin, taas se legendaarinen "tuttu", joka saa sossusta kaiken minkä pyytää, koska x.
Vierailija kirjoitti:
Tämä syy, miksi tuttu sai liikkeestä uudet vaunut oli se, että hänen (tai etenkin hänen miehensä) täytyivät olla varmoja, ettei vaunuissa ole maannut "vääräuskoinen"
Ei vaan voi käsittää. Olen kulkenut kaksi talvea ohuessa, risaisessa takissa ja nyt olen sitten vielä ystävälle velkaa hänen lainaamansa rahan.
Joo mitään tukea ei myönnetä takautuvasti. Ensin pitää sopia asia sossun kanssa. Btw olet juuri pahimman luokan pummi, jonka pitäsi saada kaikki ilmaiseksi. Maksatat menosi joko sossulla tai ystävilläsi. Yrität joka tilanteessa käyttää muita hyväksesi.
Provovoo...
Ei harkinnanvaraista toimeentulotukea myönnetä hienosteluun, kuten siihen että saisi vaunut joissa vääräuskoinen ei ole nukkunut. Lastenvaunuihin voi saada, jos sellaisia ei ole, mutta ei niin paljon että uusiin olisi varaa. Jos tutulla on uudet vaunut, kyse on siitä että isovanhemmat ovat hankkineet, ovat saaneet tuloa pimeänä tms. Eivät vaan halunneet jostain syystä tilittää sinulle raha-asioitaan.
Harkinnanvaraista toimeentulotukea ei myönnetä myöskään vaatteisiin, vaan ihan selvästi sanotaan että vaatehankinnat sisältyvät perusosaan. Talvitakki on vaate, siis siihen ei saa harkinnanvaraista tukea. Ihan selvä juttu. Jos rahaa ei ole paljon, pitää tosiaan koluta kirppareita. Toinen hyvä vaihtoehto on ottaa talvitakki kevätloppuunmyynneistä. Niin minäkin olen tehnyt vaikken toimeentulotuella elä. Siinä vaiheessa alennusprosentit ovat jo -70%luokkaa.
Niin keväällä juuri ostin Skilan talvitakin Cittarista roimassa alessa...hintaa tuolle tuli peräti 14e.Miten vaikeaa tuollaisia summia on säästää...?
Kyllä ihmisellä täytyy sen verran rahanhallinnan taitoja olla, että pystyy itselleen talvitakin ostamaan, osti sitten kaupasta tai kirpparilta. Kirpparilla ne maksavat sitä paitsi joitakin euroja. Millainen ihminen pyytää sellaiseen rahaa muilta?
Ja mitä sinulle muiden rattaat kuuluvat. Eikä kavereilta saa lainata rahaa, se on epäkohteliasta. Kai maksoit heti seuraavana päivänä takaisin? Muuten olet sanoinkuvaamattoman epäluotettava, en viitsi sitä oikeaa sanaa tähän laittaa.
Kokoomuksessahan riittää, niiden vielä ilmeisempien puolueiden lisäksi, väkeä, joka toteaa tällaisiin aloituksiin, että ei tiedä, onko asia totta, mutta näin ihmiset asiat kokevat. Ja siitä on kuulemma siksi keskusteltava.
En ole vieläkään kuullut vain, mistä piti keskustella. Ilmeisesti joidenkin ihmisten suunnattomasta tietämättömyydestä ja tyhmyydestä.
Minä ostan melkein kaiken mahdollisen kirppareilta aatteellisista syistä, joten kokemusta on.
Kirpparien innokkaimpia asiakkaita näyttävät olevan huivipäiset naiset. Ja heille näyttävät kelpaavan muun muassa vääräuskoisen päällä olleet T-paidat, huivit, lastenvaatteet, lautaset joilta on syöty sianlihaa...
Noin taloudellisella ja ekologisella elämäntavalla on varmasti varaa halutessaan vaikka tuliteriin vaunuihin, varsinkin kun rahaa tuskin menee viinaan ja baareissa "tuulettumiseen"...
Vierailija kirjoitti:
Siis nythän on kyse siitä, että perustoimeentulon pitää riittää tavallisiin vaatehankintoihin, jos olet siihen oikeutettu. Mihin olet rahasi hassannut, jos et moneen vuoteen ole takkia pystynyt ostamaan. Isompiin juttuihin voi hakea sitten vielä sen päälle tukea ja niihin saa ihan helposti, jos on toimeentulon asiakas ja todellinen tarve.
Vai saa niihin muihin ihan helposti, jos on toimeentulotuen asiakas ja on todellinen tarve. Vaan ei näin ole oikeassa elämässä.
Kun sain asunnon, minulla ei ollut mitään, pari matkalaukullista vaatetta lukuunottamatta, oli siis asunnoton sitä ennen. Sain hommattua sängyn, sohvan, lampun, kaksi tuolia ja ns ruokapöydän tori.fistä. Lautasia yms sain eräältä tuttavalta.
Hain sitten tukea sossusta, mutta he katsoivat, että näillä pärjäämme lapsen kanssa, emme siis tarvitse toista sänkyä tai mitään muutakaan huonekalua, emme mattoa, verhoa tms. Emme mitään. Toimeentulotuesta säästämällä kestää ikä ja terveys saada hommattua näitä kodin hankintoja. Kahvinkeitin sentään jo hommattu sekä verhot.
Vierailija kirjoitti:
Vai saa niihin muihin ihan helposti, jos on toimeentulotuen asiakas ja on todellinen tarve. Vaan ei näin ole oikeassa elämässä.
Kun sain asunnon, minulla ei ollut mitään, pari matkalaukullista vaatetta lukuunottamatta, oli siis asunnoton sitä ennen. Sain hommattua sängyn, sohvan, lampun, kaksi tuolia ja ns ruokapöydän tori.fistä. Lautasia yms sain eräältä tuttavalta.
Hain sitten tukea sossusta, mutta he katsoivat, että näillä pärjäämme lapsen kanssa, emme siis tarvitse toista sänkyä tai mitään muutakaan huonekalua, emme mattoa, verhoa tms. Emme mitään. Toimeentulotuesta säästämällä kestää ikä ja terveys saada hommattua näitä kodin hankintoja. Kahvinkeitin sentään jo hommattu sekä verhot.
Sait siis hommattua peruskalusteet tori.fi:stä, mutta et enää toista sänkyä, mattoa, verhoa ym? Näitähän saa jo kierrätyskeskuksestakin jopa ilmaiseksi, ja muutamalla eurolla on jo valinnanvaraa. Myös facebookin roskalavaryhmissä lahjoitetaan ilmaiseksi jatkuvasti tällaista pienempää sälää. Toimeentulotuki on alhainen, mutta ei muutaman euron säästämiseen mene ikä eikä terveys.
Vai olitko nyt kuitenkin vain sitä mieltä että koska hankitte peruskalusteet edullisesti, loput pitäisi saada uusina ja kiiltävinä?
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän nuo harkinnanvaraiset toimeentulotuet vähän pärstäkertoimen mukaan? Me saimme vaunuja varten 80 euroa, tällä palstallahan on väitetty, että jotkut saavat uusia Emmaljungia..
Menee... Mulle sanottiin kerran suoraan, että epäilee ettei me oikeasti edes tätä summaa tarvita, kun mulla on selvästi uus villatakki päällä ja ne on kalliita. Hetki piti sisäistää mitä se sanoo ja pitääkö mun alkaa esittää todisteita, että mun äiti teki sen takin mulle ihan hyvää hyvyyttään. Onneks ei tarvi enää asioida niiden kanssa.
Marketista saa uudenkin takin parilla kympillä .miten kallis sen takin pitää olla?