Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saanut harkinnanvaraista toimeentulotukea kirpparilta ostettua talvitakkia varten, yhdelle tutulle myönnettiin uusiin lastenvauhuihin

Vierailija
22.03.2017 |

Tämä syy, miksi tuttu sai liikkeestä uudet vaunut oli se, että hänen (tai etenkin hänen miehensä) täytyivät olla varmoja, ettei vaunuissa ole maannut "vääräuskoinen"

Ei vaan voi käsittää. Olen kulkenut kaksi talvea ohuessa, risaisessa takissa ja nyt olen sitten vielä ystävälle velkaa hänen lainaamansa rahan.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta löytää takkeja ihan muutaman euron hintaan. Ei kai noita varten tarvitse mitään harkinnan varaista hakea?

Ei sillä, että haluan maksettavan uskonnon takia ylimääräistä.

Vierailija
2/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nythän on kyse siitä, että perustoimeentulon pitää riittää tavallisiin vaatehankintoihin, jos olet siihen oikeutettu. Mihin olet rahasi hassannut, jos et moneen vuoteen ole takkia pystynyt ostamaan. Isompiin juttuihin voi hakea sitten vielä sen päälle tukea ja niihin saa ihan helposti, jos on toimeentulon asiakas ja todellinen tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nythän on kyse siitä, että perustoimeentulon pitää riittää tavallisiin vaatehankintoihin, jos olet siihen oikeutettu. Mihin olet rahasi hassannut, jos et moneen vuoteen ole takkia pystynyt ostamaan. Isompiin juttuihin voi hakea sitten vielä sen päälle tukea ja niihin saa ihan helposti, jos on toimeentulon asiakas ja todellinen tarve.

Ihan elämiseen! Miten isompiin juttuihin haetaan ja mistä? Onko se nyt kela vai sossu jolle harkinnanvarainen hakemus pitää jättää? Jätin sossuun, mutta Kelalta tuli kirje, että perusosan pitää riittää myös vaatekuluihin. Ap

Vierailija
4/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä syy, miksi tuttu sai liikkeestä uudet vaunut oli se, että hänen (tai etenkin hänen miehensä) täytyivät olla varmoja, ettei vaunuissa ole maannut "vääräuskoinen"

Ei vaan voi käsittää. Olen kulkenut kaksi talvea ohuessa, risaisessa takissa ja nyt olen sitten vielä ystävälle velkaa hänen lainaamansa rahan.

Muuten hyvä provo, mutta tämä ei ole totta. Muutenhan vaadittaisiin myös uusia patjoja hotelleihin joka yöpymisen yhteydessä... 

Vierailija
5/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä provo, mutta tämä ei ole totta. Muutenhan vaadittaisiin myös uusia patjoja hotelleihin joka yöpymisen yhteydessä... 

Voi kun tietäisit. En minäkään uskonut, ennen kuin itse näin. Silti on edelleen vaikea uskoa. Mutta totta nuo tarinat ovat välillä.

Vierailija
6/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä kyllä. Itse olen elänyt pelkällä peruspäivärahalla, en ole saanut edes toimeentulotukea vaikka siihen olisin oikeutettu. SILTI, olen pystynyt ostamaan alennuksesta netistä ihan uuden takin. 

Vierailija
7/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko harkinnanvarainen toimeentulotuki pitäisi lakkauttaa. Lääkkeet yms. välttämättömyydet pitäisi korvata kuitteja vastaan, mutta tuollaista pärstäkertoimen ja/tai virkailijan fiiliksen mukaan myönnettävää tukea ei pitäisi olla olemassakaan.

Vierailija
8/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on suomalainen yhteiskunta tullut.

Kukaan ei edes ehdota töitä tai ammatin hankkimista. Tai yrittämistä.

Vierailija
9/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli aloitus provo tai ei, muslimit eivät pojalle huoli käytettyjä vaunuja mikäli olleet aikaisemmin tyttövauvalla.

Jotkut muslimit eivät ehkä huoli, mutta eivät he harkinnanvaraista toimeentulotukea uusiin vaunuihinkaan tuolla perusteella saa. Itse myin naapurin muslimiperheelle meidän tytön vanhat vaunut kolme vuotta sitten. Lapsi, jolla he niitä käyttivät, oli poika. Nyt samoja vaunuja käyttää perheen tuorein tulokas, myös poika.

Vierailija
10/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalava facebook ryhmistä voi huhuilla takkia jos käytetty kelpaa. Varmasti joku antaa sopivan, parhaassa tapauksessa useammankin.

Vierailija
11/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeköhän nuo harkinnanvaraiset toimeentulotuet vähän pärstäkertoimen mukaan? Me saimme vaunuja varten 80 euroa, tällä palstallahan on väitetty, että jotkut saavat uusia Emmaljungia..

Vierailija
12/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn, hyväkuntoisen talvitakin saa kirpparilta alle 10€. Aika kallista peruselämistä, jos yli 450€ ei ole mahdollista tuon vertaa takkiin sijoittaa. Minäkin kykenen, miksi et sinä?

Ja noi vaunujutut on ihan höpö höpö.

Vierailija
13/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako ne harkinnanvaraista noihin hotelliyöpymisiin?

Vierailija
14/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei saa uusia lastenvaunuja sillä perusteella, että käytetyissä on nukkunut joku "vääräuskoinen". Te rajakit voisitte pikkuhiljaa alkaa keksimään jotain vähän uskottavampia satuja.

Suosittelen syvällisempää kulttuuriin ja uskontoon tutustumista ennen noin kevyitä heittoja. Et selkeästi tiedä aiheesta riittävästi. Mitä enemmän tuosta aiheesta tietää, sitä enemmän hirvittää nykymeno.

Tunnen toki suomalaisen kulttuurin ja uskonnon perusteet ja ennen kaikkea tunnen ne perusteet, joilla Suomessa harkinnanvaraista toimeentulotukea myönnetään. Ja siitä tiedän, että sitä ei myönnetä uusia vaunuja varten jollain vääräuskoisuusperusteella.

Vierailija
15/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä olettaa, että jos on noin reppanassa kuosissa jo, ettei taloutta, tiukkaakaan sellaista, osaa hoitaa ja sossun minimirahalla, niin menetetty tapaus. Vähän sama kuin ehdottaisit sille somalimammalle kielikoulua. Mitään ei tapahdu.

Vierailija
16/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli kieltämättä jo vähän liiallisuuksiin menevä, mutta ärsyttää niin nämä kaiken maailman nälkäpäiväkeräykset. Jos ei ole varaa ruokkia omiaan, ollaan ilman. Ehkäisy ei ole mitään rakettitiedettä nykymaailmassa. Eivät vaan viitsi hoitaa kuntoon.

Vierailija
17/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sä hait tätä harkinnanvaraista avustusta talvitakkiin? Viime vuoden puolellako ja nyt avaudut?

Mietin vaan, että jos nyt oot hakenut, niin mihin sä sitä talvitakkia enää tarvitset? Säästä ens talven varalle takkiin rahoistas ja nyt käyt koluamassa kirpparit kevättakkia varten. UFF:illa (joo ei oo kauhean eettinen) on monesti tasarahapäiviä, aina 1e/tuote asti. Seuraa facessa, niin saat muistutuksen milloin nää päivät on. Toki jostain kaupasta voi saada alennuksesta vielä talvitakkejakin, mutta aika paljon on jo vaihdettu mallistoja keväisiin tuotteisiin.

Ja kait sä tsekkaat nettikaupatkin? Niissähän on ale lähes koko ajan.

Vierailija
18/34 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä kyllä. Itse olen elänyt pelkällä peruspäivärahalla, en ole saanut edes toimeentulotukea vaikka siihen olisin oikeutettu. SILTI, olen pystynyt ostamaan alennuksesta netistä ihan uuden takin. 

Päätöksestä voi valittaa ja se oikaistaan jos oikeasti olet oikeutettu tt-tukeen.  

Täällä taas hölistään ihan mitä sattuu.

Vierailija
19/34 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mene töihin.toisekseen,sossu ei ole kenellekään mitään kirpparikuittia vastaan myöntänyt,kolmannekseen lasten vaunuihin myönnetään tukia,vaatteisiin ei.Perusosa kattaa siis vaatteet,mutta ei kaikilla lastenvaunuja.Neljännekseen älä kadehdi toisen sosiaalitukia,ihan olet samassa veneessä jonka voisi lähettää vaikka Aasiaan,siellä et tarvitse edes sitä takkia ;)

Vierailija
20/34 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että sosiaalitoimiston on helpompi paperilla perustella lastenvaunujen tarve siis sellaisena jota ilman lapsi/ perhe ei pärjää. Uusi vaunu selvä peli. Mutta jos ostat jotain käytettyä kirpparilta on vaikea perustella asiaa niin, ettei kaikki ala hakemaan harkinnanvaraista kirppariostoksia varten tyylin "söpö posliinikoira" 4e (ehkäisee asiakkaan masennusta), "nuhjaantuneet lenkkarit" 2e (asiakas harkitsee lenkkelyharrastuksen aloitusta) jne. jne.

Juuri kirpparihinnat, epämääräiset kuitit jne tekevät asiasta kimurantin. Ja mihin tarvitset käytettyä talvitakkia, kun kesä on ovella? Jos säästät tuistasi joka kuukausi kympin sinulla on marras-joulukuussa 60-70 e ostaa uusi takki.