Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde hyväksikäytön jälkeen - miten kauan mies mahtaa jaksaa kykenemättömyyttäni seksiin?

Vierailija
22.03.2017 |

Taustalla noin vuoden kestänyt jakso, jonka aikana minut pakotettiin useasti seksuaalisiin tekoihin ja yhdyntään. Olin alaikäinen, enkä koskaan ole käsitellyt asiaa miltei lainkaan.

Nyt olen löytänyt miehen, joka on kaikin puolin unelmieni mies, mutta seksi ei vaan ala toimia. Mieheni on kärsivällinen, ymmärtää ja kunnioittaa kyllä, siitä huolimatta tämä aiheuttaa vaikeuksia parisuhteellemme. Pelkään, että hän lähtee ennen pitkää, etenkin kun tällä hetkellä tuntuu sujuvan aina vaan kehnommin. Minä sulkeudun ja molemmat turhautuvat. Vaikka joskus jopa haluaisinkin, en vain pysty, ahdistus vie aina voiton. Ollaan oltu yhdessä vasta vajaa vuosi.

Onko muita vastaavaa kokeneita? Neuvoja?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö käsitellä asiaa? Terapia/seksuaaliterapia? Mua varmaan ärsyttäisi enemmän tollaisessa tilanteessa se, jos toinen ei tee mitään muuttaakseen tilannetta, kuin se itse seksittömyys.

Vierailija
2/3 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö käsitellä asiaa? Terapia/seksuaaliterapia? Mua varmaan ärsyttäisi enemmän tollaisessa tilanteessa se, jos toinen ei tee mitään muuttaakseen tilannetta, kuin se itse seksittömyys.

Olen kyllä avun piirissä, mutta on niin paljon muutakin traumaa ja ongelmaa, että en ole päässyt asiasta kunnolla puhumaan. Toki olen valmis tekemään työtä parisuhteen eteen, mutta arvelen sen vievän vielä aika paljon aikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt ei ole käytännön kokemusta, koska itsellänikin on traumataustaa parisuhteiden tiellä, mutta oletan että seksi ei ole kaikille niin tärkeää että hyvä parisuhde heitetään vain sen takia. Itse en ainakaan tekisi niin. Rakkauteen ja parisuhteeseen liittyy paljon muutakin ja seksi on siinä kirsikkana päällä. Ihmiset jotka arvottaa seksin peruspilariksi saattavat ollakin vähän eri vaiheessa elämää. Ja tämän tarkoitus ei ole sanoa että pitää tyytyä seksittömään suhteeseen vaan lähestyä aihetta hitaasti ja varovasti. Hiljaa hyvä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan