Kotityöt, joita nuoret nykyäidit laiminlyövät? Listataan!
- jokaviikkoinen lauantaisiivous. Matot pihalle sekä tamppaus
- siivoukset ennen pyhiä esim. juhannus, joulu jne.
- sängyn petaaminen
- mankelointi
Kommentit (24)
Onneksi lauantai siivous on siirretty torstaihin meillä! Kaikki saa nauttia viikonlopusta, eikä lasten/teinien tarvii kärvistellä siivouksesta vapaapäivänä.
- maidon separointi
- pyykkien pesu pulsaattorikoneella
No hammasharjalla en ole jynssänyt kynnyslistojen rakoja.
Separaattorin pesu, kahvimyllyn puhdistus ja pyykkilaudan huolto.
Mattojen yms. tekstiilien vaihto vuodenaikojen mukaan.
Silittäminen. En tod. silitä mitään lakanoita ja pikkuhousuja. Meillä silitetään vain kauluspaitoja ja juhlavaatteita.
Öh, miksi nämä olisivat nimenomaan äidin hommia?
Vierailija kirjoitti:
- jokaviikkoinen lauantaisiivous. Matot pihalle sekä tamppaus
- siivoukset ennen pyhiä esim. juhannus, joulu jne.
- sängyn petaaminen
- mankelointi
Nuoret?
Olen keski-ikäinen äiti enkä tee mitään noista.
Imuroin silloin kun pölypalloja alkaa pyöriä jaloissa. Tahrat putsaan tarpeen mukaan.
En harrasta suursiivouksia.
Mattojen paukuttaminen kangaspuilla
Mun äitikään ei tehnyt tuollaisia....kuoli jokunen vuosi sitten 75 v ikäisenä....tosi nuori :)
Tämä taitaa olla kevätverho-mies, eli tällä viikolla näköjään mankelimies :D.
1. Meillä mies hoitaa matot
2. Suursiivoukset todellakin vasta pyhien jälkeen, kun vieraat on ravanneet ja kaikki höösäys on loppu. Miksi siivoisin komeron ennen joulua, jos en aio jouluani siellä viettää?
3. Petit pedataan aamupalan jälkeen. Näin petivaatteet ovat kuivuneet yöllisestä hikoilusta, eikä sängyissä muhi trooppinen bakteerimetsä
4. Mankelointi on turhaa, vedämme miehen kanssa lakanat itse ja laitamme kaappiin. Toki astaatikolle mankelointi on hyvästä, vähentää pölyn määrää. Pölypunkkeja ei tarvitse enää pelätä.
Mutta yhdestä asiasta laistan turhan usein: pölyjen pyyhkiminen taulujen ja vastaavien päältä.
Mä olen laiminlyönyt kaikki, käyn ennemmin töissä ja annan siivoojan tehdä omat työnsä.
Vierailija kirjoitti:
Silittäminen. En tod. silitä mitään lakanoita ja pikkuhousuja. Meillä silitetään vain kauluspaitoja ja juhlavaatteita.
Sama, tosin meillä ei niitäkään. Mies käyttää työn vuoksi kauluspaitoja suht usein, mutta niitä ei ikinä silitetä (kuivumaan toki laitetaan järkevästi, ettei rypisty). Meillä ei edes olisi silitysrautaa, ellen tykkäisi ommella (saumat on helpommat ommella, jos silittää ensin). Silityslautaa ei ole ollenkaan. Lapsena päätin olla silittämättä, koska mummini silitti aivan kaiken, sukkia ja pikkuhousuja myöten, ja se koko viikonlopun kestänyt silitysmaratooni pitkän työviikon jälkeen oli mielestäni hukkaan mennyttä aikaa.
onneksi meillä on reippaita nuoria isukkeja jotka voivat tehdä nuo hommat.