Kotissiivous kokemuksia? Tuntematon kotona..
Onko sinulla käynyt kotisiivooja? Miten meni? Tuliko siistiä ja jos lopetit palvelun käytön niin miksi?
Oletko ollut siivooja? Kiinnostiko tuntemattomien elämä vai oliko ihan sama kenen kotona oli?
Aloittaja on siis kyllästynyt siivouksen yhdistämiseen arjen koti-päiväkoti-työ -rumbaan. Järjestely on ihan kivaa, mutta sen jälkeen pitäisi aloittaa vielä se siivous 😓
Kommentit (14)
Meille kotiin oli tilattu siivooja aina perjantaisin aamupäivälle. Mies teki silloin usein etäpäivää. Tulinkin sitten yhtenä päivänä kotiin, kun siivoojatyttö imuroi alasti! Siihen loppui siivoojan tilaaminen, sekä parisuhde.
Hyvin on toiminut kotisiivous meillä.
Ikävä juttu. :/ Itseäni mietityttänyt sama asia, entä jos minussa ei olekaan tarpeeksi naista miehelleni ja kääntyy siivoojamme tmv. puoleen... Voih
Meinaatteko, että kotisiivoojilla on hyvät liksat? Niin hyvät, että on aikaa penkoa asiakkaiden tarvaroita? Ja luulisi uteliaimmankin turtuvan, jos nuuskisi joka päivä ties miten monen ventovieraan ihmisen nurkkia.
Miettikään nyt vähän omalle kohdallenne.
itseä ei kiinnosta muuta kuin että saa työt tehtyä ja siten että jälki kelpaa.
Olen myös vaitiolovelvollinen.
siivoojat tekee vain työtään ja ura on lyhyt jos ei ole luottamusta.
Anopit tutkii kaappeja - siivooja ei ehdi - ei halua eikä kiinnosta.
Itseäni on kiinnostanut vain saada asiakkaalle puhdas koti ja hyvä mieli. Olen opiskeluaikana tehnyt kotisiivouksia.
Maestro kirjoitti:
Ikävä juttu. :/ Itseäni mietityttänyt sama asia, entä jos minussa ei olekaan tarpeeksi naista miehelleni ja kääntyy siivoojamme tmv. puoleen... Voih
Ota iäkkäämpi siivooja😅
Ei kannata palkata siivojaa jos pelkää että tavarat katoaa.
Laita tavarat kaappeihin, matot rullalle ja hihat heilumaan ja hanki lapsille lelulaatikko jonne voivat laittaa lelut leikin jälkeen. Kertakäyttöpuhdistusliinoja saa eurolla. Suosikkilevy / musiikkikanava päälle kun teet joulu ja kevätsiivouksen ja homma sujuu alta aikayksikön.
On käynyt siivoojan monta vuotta, eikä ongelmia ole ollut.
Huoh.. tuskinpa siivoojaa kiinnostaa sun tavaroita varastella - ei aikaa, ei intoa, eikä halua! Eikä halua vietellä miehiäkään. Asenneongelma on vain ongelmasi.
T: olin joskus siivooja
Teen yrittäjänä mm. kotisiivouksia ja olen tehnyt tätä lähelle 10 vuotta. Kalenterini on ollut lähes alusta saakka ihan täpötäysi ja asiakaskunta ei juuri vaihdu, vaan pisimmät asiakassuhteet ovat kestäneet koko firman olemassaolon ajan ja muutkin yli kolme vuotta ja jatkuvat varmaan ties kuinka kauan vielä.
Asiakkaani ovat aivan ihania ihmisiä ja useammalle olen enemmän kuin työntekijä. Olen joidenkin asiakkaiden elämässä jo niin läheinen, että minut kutsutaan heille mm. lasten rippijuhliin ja synttäreille vieraaksi ja eräskin seniori esitteli minut muille kotienkelinä.
Olen kouluttautunut alalle aikuisena ja koulutan itseäni koko ajan lisää. Olen ammatistani ylpeä ja se näkyy myös kaikessa mitä teen. Myös tuntihintani on korkea, mutta asiakkaiden mielestä se on sopiva. Uusia asiakkaita en ole pystynyt ottamaan enää kuukausiin vaikka tulijoita olisi, normaalisti tulee 1-6 kyselyä viikossa ympäri vuoden.
Jos siis meinaat ottaa kotiin apua, niin varaudu, että hyvää ei löydy helpolla. Keskinkertaisen ja huonon saat kyllä hyvinkin nopeasti, heillä ei ruuhkaa kalenterissa ole. :)
Olin siivojana, mutta sain potkut viedessäni asiakkaan koruja.