Uunimakkara pitkittäisellä viillolla vai poikittaisilla viilloilla?
Kommentit (29)
Helikopteri lentää, siinä taikuri saapuu...
Olen huomannut toimivaksi tavaksi tehdä omenaleikkurilla makkaraan reikiä. Tällöin makkara "elää sisältä" myös. Tää ei oo vitsi :D
Riippuu tilanteesta että miten tuunaan. Joskus pitkittäin (juusto), joskus poikittain (esim tomaatti ja yritit tai pekoni), joskus ruutukuviointi(ristikkäin, jos paljaaltaan)
Riippuu makkarasta. Lenkkimakkaraan pitkittäinen viilto ja sinne ketsuppia, sipulia, tomaattia, juustoa. Grillimakkaroihin poikittaiset viillot ilman täytteitä
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut toimivaksi tavaksi tehdä omenaleikkurilla makkaraan reikiä. Tällöin makkara "elää sisältä" myös. Tää ei oo vitsi :D
Ja niihin nakit kans
Onko oikeasti toimiva tapa tuo omenaleikkuri?
Vierailija kirjoitti:
Hei täällähän on joku sielunsisarus! Minäkin olen löytänyt omenaleikkurin =D Oli muistaakseni myös Nigellan kokkikirjassa
Hyvä että av:lla välillä keskustellaan OIKEASTI tärkeistä asioista.
Pitkittäin, jotta saa mausteet ja juustoraasteen sisälle. Teen kyllä kylkiin vielä jonkinsuuntaisia pikku viiltoja.
Vierailija kirjoitti:
Milloin ja millaisen paremman neuvon olet saanut palstalta kuin reiän teko lenkkimakkaraan omenaporalla? Minulle ei tule ihan heti mieleen.
Yksi pitkittäinen viilto, eli makkara melkein puoliksi mutta ei loppuun asti. Musta tälleen saa parhaiten tasaisesti täytteet koko makkaralle
Lohisoppa oli paempaa kuin makkara:) repikää pelihousunne.
Miten kukaan enää syö uunilenkkiä ? 20 vuotta sitten varmaan itse viimeksi syönyt, ja toinen on raskalaiset perunat uunissa nakkien tai lihapullien kera. Mutta mä varmaan oonkin sitten erilainen :D
Reikämakkara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin ja millaisen paremman neuvon olet saanut palstalta kuin reiän teko lenkkimakkaraan omenaporalla? Minulle ei tule ihan heti mieleen.
Tätä juuri tarkoitin. Mieluummin luen tällaista keskustelua kuin kilttimies/wt/anoppi söi lapsen vanukkaat -vääntöä.
Spiraalimakkarat onkin unohtunut, meillä on sellaiset metallijututkin, joissa niitä on helppo tehdä, hauskoja kesällä grillissä.
ristiviilloilla