Vierailija

AUTTAKAA HÄTÄ!

Mulle tuli tänään sähköpostiin lasku joltain helvetin FourFinance Global SA yritykseltä!

Olisin muka ottanut lainaa heiltä, vaikka en ole ja nyt ne on perimässä multa jotain lainahakemuksen käsittelymaksua 15€!!!;((

Auttakaa! Mitä teen! Mikä tämä on!

Sivut

Kommentit (17)

MiäsHenkilö
Seuraa 
Liittynyt19.1.2017

Vierailija kirjoitti:
AUTTAKAA HÄTÄ!

Mulle tuli tänään sähköpostiin lasku joltain helvetin FourFinance Global SA yritykseltä!

Olisin muka ottanut lainaa heiltä, vaikka en ole ja nyt ne on perimässä multa jotain lainahakemuksen käsittelymaksua 15€!!!;((

Auttakaa! Mitä teen! Mikä tämä on!

Sähköposteja ei pidä ottaa vakavasti. Todennäköisesti joku huijaus. Viranomainen auttaa, jos vaikuttaa oikeasti vakavalta.

Vierailija

Saattaa olla poliisiasia. Joku on ehkä varastanut henkilöllisyytesi ja ottanut sinuna lainaa. Ota ensin yhteyttä laskun lähettäjään, jos mahdollista. Älä missään tapauksessa maksa mitään!

Vierailija

Voisiko olla identiteettivarkaus eli joku esiintynyt sinuna. Voi olla myös huijaus, koko firmaa ei ole, joku vaan rahastaa uhkailuviestien avulla. Koetapa googlata, löytyykö mitään tietoa tuolla nimellä.

Vierailija

Voi olla huijausyritys tai sitten joku on ryöstänyt henkilötietosi,  riippuu siitä onko tämä tullut vain sähköpostiin ja onko laskussa muut tietosi oikein. Ilmoita poliisille, sillä se on henkilötietosi varastustapauksessa ainoa tapa saada velkojat kimpustasi. Sen voi tehdä sähköisesti. http://www.poliisi.fi/rikokset/sahkoinen_rikosilmoitus

Huijausyritystapauksessa on myös hyvä että poliisille ilmoitetaan asiasta, jos näitä tulee paljon voi julkisuudessa varoittaa myös muita ja saada rikolliset ehkä myös kiinni jos ovat kotimaisia.

Vierailija

Jos kyseessä on joku 15€ niin itse maksaisin sen kummemmin ihmettelemättä, ei ole iso summa ja jos sillä estää mahdolliset tulevat ongelmat niin kannattaa ehdottomasti maksaa.

Vierailija

Näyttäisi googlehaun perusteella ulkomaiselta yritykseltä jonka numeroon ei kannata soittaa kun maksaa melkein 2 €. Poliisille ja tai kuluttajaviranomaiselle ilmoitus huijarifirmasta. Jos ei ole lainahakemusta tehnyt ei voi periä mitään. Älkää ihmiset olko tyhmiä ja osallistuko kaikenmailman nettiarvontoihin, kuten äkkiseltään näyttäisi kyseinen firma tai sen tytäryhtiöt tekevän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on joku 15€ niin itse maksaisin sen kummemmin ihmettelemättä, ei ole iso summa ja jos sillä estää mahdolliset tulevat ongelmat niin kannattaa ehdottomasti maksaa.

Ja sitten tulee seuraava 15 € lasku, jonka maksat taas sen kummemmin ihmettelemättä. Ja niin edelleen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No, et todellakaan maksa mitään. Sähköpostissa tulvii huijausta huijauksen perään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ MAKSA SENTTIÄKÄÄN, jos maksat, on näitä laskuja kohta sun sähköposti pullollaan, kun huomaavat, että tuosta osoitteesta tulee rahaa. Ilmoita poliisille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ MAKSA SENTTIÄKÄÄN, jos maksat, on näitä laskuja kohta sun sähköposti pullollaan, kun huomaavat, että tuosta osoitteesta tulee rahaa. Ilmoita poliisille.

Mutta on myös mahdollista että jää yhteen 15€ laskuun ja lisää ei tule. Itse maksaisin ehkä 2-3 kappaletta toivoen että niiden tuleminen loppuu ja sitten varmaan olisi pakko ottaa yhteyttä johonkin että mikä juttu nyt on kyseessä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat