Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin vaatimukset

Vierailija
21.03.2017 |

Olenko ainoa, jonka anoppi vaatii kaupassa käyttämistä, siivoamista ym. apua? Kun me olisimme tarvinneet lastenhoitoapua, sitä ei ollut saatavilla. Anoppi keskittää kaiken auttamisensa miehen pikkuveljen perheelle.
Silti me olemme niitä, joita pyydetään siivoushommiin ja muuhun.

Kun anopille tulee ikää, niin arvatkaapa, ketä pyydetään hoitamaan häntä? Tottakai meitä, lähes 200km:n päässä asuvia, ei sitä muutaman kilometrin päässä asuvaa pikkuveljeä!
Ärsyttää suunnattomasti!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kissa pöydälle ja sano asiat suoraan anopille.

Vierailija
2/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä hyppäät kiltisti kun anoppi käskee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anopilla ole mitään oikeuksia esittää vaatimuksia. Sen voi  ihan sanoa suoraan.

Itse olen sanonut jos olen huomannut hyväksikäytön makua. Ihan sama mitä se vastapuoli musta ajattelee tai puhuu.

Vierailija
4/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta kissa pöydälle ja sano asiat suoraan anopille.

Vähän se anoppi ihmettelisi, kun toisi mukanaan kopassa kissan pöydälle nostettavaksi.

Vierailija
5/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan tarkkaan ymmärtänyt, mikä tässä on se varsinainen ongelma. Toinen anopin lapsi asuu kivenheiton päässä, te 200 km:n päässä. Siispä ystävällisesti huomautatte tästä seikasta anopille, että millään ette nyt ehdi / pääse / jaksa, mutta jospa hän pyytäisi apuun sitä lähellä asuvaa.

Aika usein perheessä menee niin, että vanhemmat yrittävät epätoivoisesti miellyttää perheen 'mustaa lammasta' ikään kuin toivoen, että tämä sitten muuttaisi tapansa.

Vierailija
6/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Meillä kuvio on se että me ei saada mitään. Siis mitään. Anopin tyttärille on kustannettu autot. Matkat. Ja asunnot.

Meiltä tilataan asioita. Tyyliin osta talo. Tulkaa selvittämään kälyn sotku. Majoittakaa toinen käly.

Ja sitten me ollaan niitä ns kiittämättömiä mänttejä.

Vierailija
7/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte tietysti että "voi voi,kun lapset juuri oksennustaudissa/auto korjaamolla/molemmat ylitöissä,kysypäs sitä pikkuveljeä"...saattaapi olla että anoppi jo kysynyt ja heillä nämä käytössä...

Vierailija
8/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa suusi. Ei mikään tule muuttumaan, jos hiljaisuudessa jupisee. Älkää enää suostuko, voihan sieltä tulla paljon lokaa niskaan aluksi, mutta antakaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
9/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa anopin vaatia.

Meilläkin anoppi alkuun kuvitteli voivansa esim. tulla kutsumatta kylään. Kehotin miestä tekemään äidilleen selväksi että koska olemme molemmat työssäkäyviä ihmisiä, meille tullaan vain kutsuttuna. Anoppi myös kuvitteli voivansa soitella minulle jaaritellakseen. Siihen ei auttanut miehen sanominen, auttoi kun lakkasin täysin vastaamasta.

Anopilla oli myös sellainen viehättävä tapa, että kun sen kutsui kylään (mihin suuntaan se aina vihjaili, että kun olisi niin ihanaa nähdä) se tuli kumminkin aina myöhässä. Aina.

Lakkasin sitten kutsumasta. Jos ei arvosta minun aikaani sen vertaa että olisi ajoissa, vallankin jos kutsutaan syömään, ei tarvitse tulla ollenkaan.

Anoppi ei siis itse koskaan ole kutsunut omaan kotiinsa ja on muutenkin sellainen totaalisen avuton ja toistainen ihminen jolle muka pitäisi kaikki passata eteen. 

Vierailija
10/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on oikea mestari syyllistämään, varsinkin puhelimessa. Ja kyllä on sievästi sanottu asiasta, mutta veljen perheellä on niiiin tiukkaa ja niiiin paljon töitä...töitä on meilläkin riittävästi ja liikaakin.

Ap

Vierailija
11/11 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista elämää vietetään täälläkin vaikkakin sillä erolla, että on tarjouduttu ostamaan anopille apua kotiin tosin tämä ei anopille käy. Lähimpien sukulaisten tehtävä on hoitaa anoppia eli siis omien lasten ja miniöiden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi