Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen työhaastatteluissa väärin?

Vierailija
21.03.2017 |

Minulla on hyvä cv ja koulutus ja paljon työkokemusta. Siksi saan usein kutsun työhaastatteluun. Mutta en saa niitä paikkoja, en sitten millään, vaikka nytkin 20 haastattelua takana puolen vuoden aikana. Mitä teen väärin? Minun mielestä ne haastattelut ovat menneet ihan hyvin. En jännitä, olen siisti, pukeudun asiallisesti, olen iloinen ja kohtelias, vastaan kysymyksiin ihan fiksusti, osoitan motivaationi, en ole kertaakaan mennyt hiljaiseksi jostain vaikeasta kysymyksestä. En ymmärrä missä mokaan. Osaisiko joku neuvoa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot aina liian kännissä.

Vierailija
2/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa sinua näkemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tässä olla jo se että olet liian kunnollinen niin työnantaja pelkää että häivyt pian muihin hommiin? tai sitten ne duunit mitä haet menee jollekin pomon tutulle

Vierailija
4/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaisia kokemuksia työhaastatteluista, tosin pääsen niihin vain todella harvoin. Haastattelu on aina mennyt mielestäni hyvin, mutta töitä ei ole irronnut. Syy tähän on siinä, että hyviä hakijoita on nykyisin todella paljon, ja yleensä vain yksi valitaan. Ei se tee sinusta huonoa, kilpailu vain on niin kovaa. Ehkä joku kerta tärppää.

Vierailija
5/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen saman jonka kilttimiehet tekevät treffeillä?

Vierailija
6/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hyvä asia itsestäsi.  - Olen kiinnostunut tästä.

Kerro huono asia itsestäsi.   - En keksi yhtään.

Haastattelija suuttui, sain paikan.

Vierailija
7/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet liian särötön, niin et pääse pitkälle. Pitää olla persoona. Kaltaisiasi ihmisiä on tarjolla vaikka kuinka. Jollain keinolla sinun on erotuttava massasta. Laitat vaikka jonkun täysin asukokonaisuuteen sopimattoman vaatekappaleen yllesi ja otat rennon otteen. Liian virallinen meno ei toimi nykyään, koska pitää olla fantsu :)

Vierailija
8/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että sinulla on vielä noin vuosi aikaa löytää töitä. 1,5 vuotta on se työttömyysjakson pituus, jonka jälkeen hakemus lentää suoraan roskiin ja et pääse enää haastatteluunkaan. Työnsaanti vaikeutuu silloin moninkertaisesti.

Vierailija
9/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että sinulla on vielä noin vuosi aikaa löytää töitä. 1,5 vuotta on se työttömyysjakson pituus, jonka jälkeen hakemus lentää suoraan roskiin ja et pääse enää haastatteluunkaan. Työnsaanti vaikeutuu silloin moninkertaisesti.

En ole työtön vaan vakityössä. Haluan vaihtaa työpaikkaa. Ap.

Vierailija
10/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.... itselläni oli sama tilanne. 14. Haastattelu tärppäsi. Taisi olla kuun ja tähtien asennot kohdallaan. Itse haastattelu ei mennyt yhtään sen kummemmin kuin aiemmatkaan, mutta tuolla kertaa tärppäsi. Tsemppiä - en usko että sinussa on mitään vikaa! Myös tuuria tarvitaan näköjään. Uskon että paikkasi on nyt lähellä ja ajan kysymys koska pääset noin hyvin haastatteluihin.

Vierailija
11/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra HR kirjoitti:

Jos olet liian särötön, niin et pääse pitkälle. Pitää olla persoona. Kaltaisiasi ihmisiä on tarjolla vaikka kuinka. Jollain keinolla sinun on erotuttava massasta. Laitat vaikka jonkun täysin asukokonaisuuteen sopimattoman vaatekappaleen yllesi ja otat rennon otteen. Liian virallinen meno ei toimi nykyään, koska pitää olla fantsu :)

En usko olevani särötön, vaan kyllä ihan persoona, rohkea ja avoin tyyppi, mutta asiallinen ja kiva. Ylikiltti en ole enkä nöyristelevä vaan pikemminkin ihan itsevarma. Treffeillä pääsen yleensä aina jatkoon niin ihan kamala en voi olla :D . Ehkä olen töitä varten persoonana jotenkin vääränlainen, mutta en tiedä miten. En osaa kehittää persoonaani kun en tiedä missä vika. Ap.

Vierailija
12/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen hakija nyt vaan sattui miellyttämään enemmän. Ei sinussa mitään vikaa ole ollut. Ärsyttää ihan suunnattomasti tää nykyinen joukosta erottumisen pakko. Minä olen ihan tavallinen enkä erotu muista hyvän cv:n ja työkokemuksen omaavista, enkä osaa edes teeskennellä erottuvani. Miten sen sitten tekee, värjää tukan kirkuvan punaiseksi? Jollain muulla voi olla samanlainen... Pääsin haastattelusta töihin, ihme kyllä.

Vierailija
13/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kysynyt palautetta?

Itselleni on sanottu esim., että hyvän kuvan annoit kummassakin haastiksessa, mutta toisella hakijalla oli enemmän kokemusta olennaisesta asiasta työhön liittyen.

Osoitin innokkuutta hommaa x, kohtaan mutta tärkeämmässä osassa on tehtävä y.

Tai tyyliin selvästi kiinnostaa markkinointi ja viestintä, niin opiskeluaikana en päässyt hallinnolliseen assaripestiin.

Vierailija
14/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan, itselläni ainakin helpottaa nyt kun haastatteluja ollut lähemmäs 20 parin vuoden aikana. Kyllä jossain kohtaa napppaa.

Vierailija
15/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kysynyt palautetta?

Itselleni on sanottu esim., että hyvän kuvan annoit kummassakin haastiksessa, mutta toisella hakijalla oli enemmän kokemusta olennaisesta asiasta työhön liittyen.

Osoitin innokkuutta hommaa x, kohtaan mutta tärkeämmässä osassa on tehtävä y.

Tai tyyliin selvästi kiinnostaa markkinointi ja viestintä, niin opiskeluaikana en päässyt hallinnolliseen assaripestiin.

Olen kysynyt palautetta. Olen saanut kuulla olevani persoonana liian kehittämishaluinen kun pitäisi vain tehdä käsketyt työt, eivät halua ihmistä joka ideoi uutta. Olen saanut kuulla olevani liian kiinnostunut lisäkouluttautumisesta, itsensä kehittämisestä kiinnostunut hlö ei ole mitä etsivät vaan sellainen joka tyytyy yksinkertaiseen rutiiniin. Olen saanut kuulla että odotan työn olevan mielenkiintoisempaa kuin se olisi, eivät halua siksi palkata. Kaikki nämä siis maisteri-pestejä. Ap.

Vierailija
16/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin, kun entinen työkaveri (ison firman päällikkötason hommissa) keskusteli haastattelimistaan tyypeistä. Työparia itselleen oli hankkimassa, joten persoona tärkeää, osaamistahan kaikilta kutsutuilta löytyi.

Yksi tyyppi oli liian akateeminen ja analyyttinen, toinen vaan jostain syystä iso iso ei. Jotenkin ei natsannut/synkannut, vaikka tällä tyypillä oli eniten kokemusta.

Otti osaavan tyypin, jonka kanssa synkkasi ja koki, että hei tän kanssa olisi mukava tehdä töitä. Palkkatoive oli toivottua korkeampi, mutta sai toimarilta hyväksynnän.

Vierailija
17/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vastata kiinnostuksiltaan työn tasoa. Ehkä itse sain assarin paikan kysyttäessä tulevaisuuden suunnitelmista kun sanoin, etten tavoittele kuuta taivaalta... ja että tykkään rutiineista.

Vierailija
18/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin, kun entinen työkaveri (ison firman päällikkötason hommissa) keskusteli haastattelimistaan tyypeistä. Työparia itselleen oli hankkimassa, joten persoona tärkeää, osaamistahan kaikilta kutsutuilta löytyi.

Yksi tyyppi oli liian akateeminen ja analyyttinen, toinen vaan jostain syystä iso iso ei. Jotenkin ei natsannut/synkannut, vaikka tällä tyypillä oli eniten kokemusta.

Otti osaavan tyypin, jonka kanssa synkkasi ja koki, että hei tän kanssa olisi mukava tehdä töitä. Palkkatoive oli toivottua korkeampi, mutta sai toimarilta hyväksynnän.

Luulen, että kyse on juuri tästä. Rekryävällä pomolla ei synkkaa kanssani riittävästi. En vaan tiedä miksi, koska yleensä uudet ihmiset ihan pitävät minusta. Miten siis muuttua sellaiseksi, jonka kanssa synkkaisi pomoillakin? Ap.

Vierailija
19/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lisääntymisikäinen nainen?

Vierailija
20/24 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet lisääntymisikäinen nainen?

35 v. lapseton nainen olen. Omasta mielestä ihan lisääntymisiässä vielä :). Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan