Toiset väittävät, että ihmiskunnalla on elinaikaa enää 30 vuotta.
Aika rankkaa. Vielä jos ottaa turvamarginaalin mukaan niin 2037 maapallo olisi ihmiselle elinkelvoton. Ollaan lähempänä tuhoa kuin moni edes osaa arvata. Ihminen ei tajua tehdä asialle mitään ennen kuin homma leviää käsiin ja sitten on liian myöhäistä. Onneksi olen uskossa.
Kommentit (9)
Hyvin vaikea uskoa. Onneksi en olekaan uskossa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin mahdollista viimeaikaista kehitystä seuraten. Luulen että kolmas maailmansota on ennen pitkää edessä.
Jep, todennäköisesti alkaa USA vs Kiina ja eskaloituu siitä.
Ja seuraavan sodan käyvät torakat.
Ei se usko mitään auta kun taivaspaikat on täytetty jo. Että ihmiset on tyhmiä.
Olen innolla lukenut uutisia näistä superviruksista, joihin ei ole hoitoa. Kyllä sellainen vielä joku päivä pääsee vauhtiin ja maapallo saattaa pelastua.
Ihan sama, mä olen sitten jo 75 ja elänyt elämää ihan tarpeeksi.
Enpä tiedä tuleeko loppu noin nopeasti, mutta onhan tämä jo ihan selvää ettei tätä palloa pysty asuttamaan samalla menolla loputtomasti. Valtamerissä pyörii kokonaisen valtion kokoisia muoviroskajätelauttoja. Mikromuovihippusia on jo sisävesissäkin, eikä niitä saa puhdistettua vedestä ainakaan nykypäivän tekniikalla. Jopa maapallon ulkopuolinen lähiavaruus on onnistuttu roskaamaan parissa kymmenessä vuodessa metalliromulla. Väestö vain kasvaa ja maapallon resurssit on rajalliset. Poliitikot ei saa mitään aikaiseksi, koska kaikki pyörii vain taloudellisen voitontavoittelun ja talouskasvun mukaan ja se tarkoittaa vain lisää kulutusta, lisää turhaa tavaraa, lisää ympäristötuhoja. Jos ilmasto tästä vielä lämpenee niin saadaan lisää ilmastopakolaisia tänne pohjoiseen ja jännitteet vain kasvaa ihmisryhmien välillä ja väkivalta lisääntyy jne. Vituiks meni tämä pallo, voidaanko ottaa vanhasta savetuksesta uus yritys?
Höpöti höpöti.
Fossiilisista polttoaineista ollaan luopumassa pikku hiljaa, lääketiede kehittyy, internet on käytännössä kaikkialla.
Suruksenne voin todeta että maapallolla ja ihmiskunnalla menee todella hyvin.
Hyvin mahdollista viimeaikaista kehitystä seuraten. Luulen että kolmas maailmansota on ennen pitkää edessä.