Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka ovat jääneet kirjaimellisesti kotiin pienen vauvan kanssa?

Vierailija
21.03.2017 |

Meinaan kirjaimellisella sitä, että on äitiyslomalla, mutta ei kokoonnu säännöllisesti minkään mammakokoonpanon kanssa muumikahviloihin, käy missään vauvauinneissa saati ihmeemmin muutenkaan osallistu kyseisiin harrasteisiin joissa on toisia äitejä vauvoineen?

Lapseni täytti juuri 8kk ja tajusin, että olemme hyvin vähän olleet tekemisissä toisten äitien ja vauvojen kanssa. Raskauden aikana ajattelin että yritän hankkia sosiaalisia kontakteja toisista äideistä, mutta vähäisetkin yritelmät ovat kuivuneet kokoon omaa saamattomuuttani ja kiinnostumattomuuttani. Tosin nyt kun lapseni alkaa osoittamaan enemmän sosiaalista kiinnostumista muita ihmisiä kohtaan, ajattelin kaivautua ulos ulkomaailmaan äitinä ja vauvana enkä vain mennä tapaamaan omia ystäviäni, mutta melkoinen kynnys tämäkin. Olenko ainoa, joka ei jaksa viilettää joka hemmetin paikassa vauvan kanssa?
En halua kuullostaa katkeralta, mutta en myöskään piilotella sitä, etten jaksa kuunnella sitä toisten mammojen pätemistä ja päällepäsmäröintiä enkä varsinkaan halua että asuntooni tulee kollaamaan kukaan vieras. Tiedän kärsiväni ehkä tarpeettomistakin ennakkoluuloista, mutta en vain jaksa sitä painon kyttäämistä, imetätkö vaiko etkö ja pyytämättä annettuja neuvoja päivänselvyyksiin, joten en ole uskaltanut hakeutua ehdoin tahdoin näihin piireihin. Haluan lapselleni kavereita, mutta en kaipaa sitä muuta sirkusta siinä ohessa.
Joka tapauksessa, oliko teitä muitakin joille on käynyt samoin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vauva yli vuoden, enkä kertaakaan ole ollut missään perhekerhossa tms. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. Asutaan vanhassa omakotitalossa, joten mulla riittää kyllä tekemistä muutenkin.

Eikä pää hajoa, ei sinnepäinkään :)

Vierailija
2/2 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vauva yli vuoden, enkä kertaakaan ole ollut missään perhekerhossa tms. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. Asutaan vanhassa omakotitalossa, joten mulla riittää kyllä tekemistä muutenkin.

Eikä pää hajoa, ei sinnepäinkään :)

Mä asun kylläkin kerrostalossa, mutta silti riittää hommaa ihan riittämiin. Senkin aikaa kun vauva nukkuu, teen joko omia juttuja tai leivon, kokkaan tai järjestelen asuntoa. Jotain tällaista pientä. Yleensä noi tapahtumat on vielä ihan ihmeellisiin aikoihin, alkaa joskus puoli yhdeksältä. Muuten hyvä, mutta mun lapsi nukkuu vielä tohon aikaan enkä ala sitä väkisin herättämäänkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla