Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö sitten kutsu häihin sukulaistenkaan lapsia?

Vierailija
21.03.2006 |

Koskeeko tämä lapsikielteisyys myös heitä...? Vähän outoa olisi jättää lapset häiden ulkopuolelle?

Eivätkö häät ole iloinen perhe- ja sukujuhla???

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos suvun lapset kutsutaan niin musta on väärin olla kutsumatta ystävien/tuttavien lapsia.

Vierailija
2/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kutsuisin mielellään lapsia, he ovat parhaita vieraita, parhaita ihmisiä ja ansaitsevat parhaan mahdollisen kestityksen joka paikassa.

Lapsi tuo ilon, hääjuhlaankin. He ovat suorissa housuissaan ja rimssumekoissaan kuin pieniä kukkia tai perhosia. Parhaat juhlapaikan koristeet.

Ja tunnelma on rennompi, kun pienimmät juhlavieraat eivät osaa pönöttää ja estävät sitä isommiltakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt itsestäänselvää, että meidän häihin tulevat mukaan sisarusten lapset, heitä oli yhteensä 5, joista nuorin 1/2 vuotias ja vanhin 6-vuotias.

1/2 vuotiaan vanhemmat olivat hommanneet klo 20.00 lähtien lastenhoitajan.

Myös muut ystävien lapset (heitä oli muistaakseni vain 2-3)

olivat hommanneet lastenhoitajan illaksi. Lapset olivat siis alussa mukana mutta sitten loppuillasta tanssin aikana olivat jo kotona. Me olimme aika nuoria kun menimme naimisiin ja ystävillä ei ollut vielä kovasti lapsia....

Vierailija
4/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sisarusten lapset ja omat, mutta ei muita. Ihan vain jo tilaputteen takia. Eli ei olisi mahtunut: ja en tiedä miksi sinne olisi ylipäätään lapsia pitänyt olla, pidämme lasten juhlat erikseen....Miksi ne lapset pitää joka paikkaan rehata. Itse olen jättänyt ihan kutsuttunakin kotiin. Saa nauttia kunnolla juhlista ja ruuasta jne. En tajua vanhempia jotka hermostuu kun meidän mussukoita ei kutsuttu. Voi apua. Eikä se tarkoita että olisin lapsikielteinen. Ja juhlamme jatkuikin aamutunneille---kun kaverit jätti pyynnöstä tenavat kotiin. Eli oli kyllä hauskempaa kuin lasten kanssa olis ollu.

Vierailija
5/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aan. Mutta toisaalta kyllä minä ilolla menisin kerran vain mieheni kanssa juhlimaan jos vain saisimme lastenvahdin mutta harvemmin niitä saa kun on häät kyseessä. Yleensä kaikki lastenvahdit ovat mukana juhlissa...

Vierailija
6/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsettomat häät ja ketään lapsia ei kutsuttu. Ei siskon, ei veljen, ei edes kummilapsia.

Vierailija
7/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset toki suloisia, mutta niitä on kiva katsoa kun ovat muiden ;). Eli omat jätän ilolla pois häistä..

Vierailija
8/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan loukkantuisi. Ja joskus on niin dorkia vanhempia, että vaikka kutsussa ei lapsia mainita, ne raahataan mukana. Kun ei niitä voi koskaan jättää mistään paitsi..jestas!!

Eli voi olla nolo hääparillekkin kun joukkoon tulee se 20 kutsumatonta, eikä tilaa niille. ja lapsikin maksaa, joillakin on budjetoitu sen mukaan. ja harva sitäkään ajattelee, ostaa sen vaivasen 20egen paketin, oli perhekoko viis tai kuus.

Että järkeä myös vanhemmilta. Ja monelle ne omat lähisukulaisten lapset ovat tärkeämpiä kun ne serkun veljen kaiman.

Vierailija
9/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä yhtään haittaa vaikka villimpi poika kaataisi kukkamaljakon. On vain kertakaikkiaan mukavaa kun koko pikkuväki saadaan koolle.

Ristiäiset on erit kuin häät, mutta hienoa silti. ja mummot ja papat ja sedät ja tädit ja kummit ja pappi ja varmaan joku kaatelemaan kahvia, ettei mene aivan hulinaksi.

Pitäisiköhän tarjota oikein ruoatkin kaikille.

Vierailija
10/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä ystävyys häilyy, vaikka kuinka ois tärkeempiä ne toiset lapset.

Jäis mulla menemättä ja lahjat antamatta

Vierailija
11/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mainita kutsussa, jos on tällainen " kustannustietoinen" juhlan järjestäjä, että ainakin minä osaan jäädä sitten kokonaan pois.

Juhlan tarkoitus on juhlia niin että kaikilla olisi mukavaa ja unohtaa raha siksi aikaa.

Juhlien koko määräytyy käytettävissä olevien varojen mukaan, niin että ylitysvaraa jää.

Vierailija
12/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vietimme häitä pienellä ystävä/sukulaisporukalla. Vieraita oli alle 50 ja tilaisuus illalla ja luonteeltaan aika erilainen kuin suomalaiset häät yleensä. Pääosassa oli hyvä ruoka, viini ja aikuisten keskinäinen keskustelu. En halunnut prinsessahäitä -- olimme olleet mieheni kanssa yhdessä jo 11 vuotta kun päätimme mennä naimisiin emmekä kumpikaan perusta ns. isoista perhehäistä -- ei vain meidän tyylisemme juhla. Halusimme jotain eleganttia ja ikimuistoista ja itsemme näköistä, ja sitä myös saimme. Hyvässä seurassa ja hauskaa pitäen. Lapset ovat sitten mukana puutarhajuhlissa, sukujuhlissa ja toki sukulaisten ja ystävien toisentyyppisissä häissä. Meidän tilaisuutemme oli talvella ja illalla eikä perinteisiä hääleikkejä nähty eikä ateriakaan ollut oikein lasten makuun suunniteltu notkuvine juustopöytineen ja antipastoineen... Kukaan kutsuituista ei kysellyt eikä ihmetellyt ja vain yksi jätti tulematta -- valitettavasti yksi lapseton sinkkuystävä sairastui. Kukin tyylillään, maailmaan mahtuu!

KOlmen äiti, takuuvarmasti lapsirakas :)

Vierailija
13/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajatus on tärkein. Siihen maustemyllyyn liittyi vitsi vuosien takaa ja minusta lahja oli hauska. Vieraani muisti hassun yhteisen sattumuksen.

Mitä pitäisi ajatella toisesta vieraastani, joka osti valkosipulipuristimen.

Mä oon ollu tyhmä.

Vierailija
14/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittääkö häälahjan olla tietynhintainen / perheen koko? Eli jos juhliin tulee 2 henkeä, lahjan pitää olla 40 ¿,

jos taas 4 henkeä tulee niin 80 ¿??????Ei jummarra....

Vierailija
15/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häihin osa oli kutsuttu lasten kanssa, osa ilman. Lähimmät lasten kanssa - sisaruksillakin lapsia yhteensä reippaasti yli 30, kaikki oli alle 15v. Kavereilta myös pienet lapset oli mukana.

Mutta sitten tädit ja sedät sun muut oli kutsuttu vain pariskunnittain. Ois paisunu ihan mahdottoman suuriksi häät, jos kaikki ois kutsuttu koko perheellä, kun on niin isot suvut. Tämä on ihan tavallinen käytäntö tuttavapiirissäni.

Vierailija
16/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kympin köyhäily juttu. Häät on ihan sairaan kalliit järkätä, jokaista osallistujaa kohti menee parilla se parikymppiä. JOten fiksua on myös sitä ajatella. Toki ei vain euroja, mutta on fiskua ja kohteliasta myös kunnioittaa kunnon lahjalla. Aina viety sen mukaan monta osallistuu.

Käytöstapoja...........

Ja ne lapset. En ole loukkaantunut vaikka ei ole kutsuttu,lähinnä ilostunut. RIstiäiset on ihan eri asia kun häät. Ja niissä harvoin koko suku onkaan paikalla.

Ehkä en ole niin minäkeskeinen, että otan itseeni jos joku ei tykkää juuri mun lapsista- mistä ei liene kuitenkaan kyse, jos ei häihin kutsua saa. Niin, ja ymmärrän myös että jos on tilaa 100:lle, ei sinne mahdu enempää vaikka budjetti joustaisi. ETtä kele, käytöstapoja teiltä. JOs lukee että ei lapsia, nii jättäkää ne kakarat kotia. Tai olkaa niin typeriä ja loukkaantukaa. jestas mitä porukkaa täällä.

Vierailija
17/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni pitää kaikkien lasten sitten saada tulla, jos jotkut lapset saavat tulla. Tai sitten tosiaan ei kukaan lapsi, vaan juhlitaan aikuisten kesken. En loukkaannu yhtään, jos saamme kutsun vain mieheni kanssa, ja olen jopa sellaisesta " vapaaillasta" iloinen, mutta jos siellä häissä joitain muita lapsia sitten olisi, kyllä loukkaantuisin melko pahasti.

Vierailija
18/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok, että hääpari tekee sen valinnan, ketä kutsuvat.

Minä en ala uutta haamukutsuvieraslistaa tekemään enkä nirpottamaan nenä nyrpällään häitten järjestelyistä. Omiin häihin voi sitten kutsua ketä haluaa, se vieraslista on minun päätettävissäni.

Tosin omat häät jo pidetty, ei enää tarvitse moista mietiskellä, loukkaantuuko joku vai ei. Vasta täällä av:lla olen tajunnut, että jotkut tulevat häihin arvostelemaan, kiukuttelemaan, vertailemaan, juoruilemaan - eivät puhtaasti iloitsemaan yhteisestä juhlasta.

Onneksi en ollut käynyt av:llä ennen häitämme. Olisi tullut vain paineita ja vapautunut, iloinen olo häitä järjestellessä olisi voinut olla koetuksella. Monikohan av:läinen olisi katsonut ruokapöytää nenänvartta pitkin, kun sieltä löytyi mm. perunamuussia ja makaronilaatikkoa !! Ja minä kun olin ajatellut, että ainakin jotain sellaista, jota pienetkin lapset syövät :) Luulenpa kuitenkin, ettei meidän häihimme sellaisia nirppanokkia ollut eksynyt, tai mistäs sen tietää.. :)

Vierailija
19/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsia ei kutsuta. Ei sukulaisten eikä muidenkaan. Oma lapsikin on hoidossa.

Juhlat vietään myöhään illalla ravintolassa, joten lapsilla ei ole sinne mitään asiaa.

En kyllä muutenkaan ole järin lapsirakas (omaani tietenkin rakastan!), joten en kaipaa niitä " kirkuvia pikkuriiviöitä" häihini.

Vierailija
20/24 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne maksaa paljon, jos haluaa paljon. Ei se ole vieraiden vika eikä heidän kustannettava, vaan sen joka häät järjestää. ama pätee muihin juhliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä