Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapseton, miksi ihmeessä?

Vierailija
20.03.2017 |

En halua aiheuttaa riitaa vaan haluan vaan kysyä vilpittömästi miksi et halua lapsia. Kun minä olen tehnyt lapset enkä ole nähnyt elämälleni muuta suuntaa. En tiedä mitä tekisin jos ei olisi lapsia. En keksi muuta tekemistä. Joten mikä on saanut sinut valitsemaan toisin?

Kommentit (395)

Vierailija
221/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat vanhuksina miettiä kuinka tuli pleikkaa hakattua ja käytyä milloin missäkin shoppailemassa. Ja sai tissutella ja nukkua. Siinä kiteytettynä lapsivapaa elämä.

Asioita, joita minun on ollut helpompi tehdä kuin lapsellisten kaverieni:

- Lähteä muualle auttamaan / opettamaan (Kiina, Intia, Hong Kong, Indonesia tähän mennessä)

- Auttaa tapahtumien järjestämisessä vaikka yömyöhään / aikaisin

- Auttaa niitä lapsellisia vaikkapa sairauden sattuessa, vaikka tekemällä ruokaa pakastimeen

- Ottaa kaverien koira hoitoon 5min varoitusajalla

- Pitää iltapäivä/läksykerhoa

- Järjestää pitkän kaavan illanviettoja monimutkaisine tarjoiluineen ystäville (on aikaa kokata vaikka koko viikon)

- Tehdä villasukkia tutuille (kukaan ei keskeytä kesken projektin :D)

Jne jne jne. Totta kai lapsellisetkin voivat tehdä näitä asioita, mutta täytyyhän heidän ottaa ihan eri asiat huomioon kuin minun. Eiköhän tähän maailmaan mahdu monta erilaista elämänpolkua ilman tarvetta tuomita (niitä nukkujiakaan!).

Itse olen 3 lapsen äiti ja olen tehnyt tuon kaiken ja paljon enemmänkin. Lapsetkin ovat siirrettävissä jos et tiennyt. Saa mukaansa ulkomaille. Ihmeellisesti ajattelet. Koiraa voi hoitaa lasten kanssa. Lapset voivat nukkua jos pissattelet koiraa ilta yhdeltätoista.

Kyllä tosiasia on se, että kaikki eivät ole kypsiä huolehtimaan toisesta ihmisestä.

Hyvä jos olet tehnyt "tuon kaiken ja paljon enemmänkin". Jos lukisit tekstini, huomaisit että sanoin että lapsellisetkin voivat tehdä samoja juttuja. Mutta edelleenkin pointtini on, että minun on ollut helpompi. Minä kun nappaan avaimet ja kännykän mukaan, ja olen valmis lähtemään. Huomattavasti vähemmällä vaivalla ja rahalla kuin lapselliset.

Jos on lapsettomia pleikan pelaajia, on myös lapsiperheitä jotka yhtä itsekkäästi pyörivät oman napansa ympärillä.

Vierailija
222/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen inhoaa lapsia? Siis ymmärrän jos joku ei itse halua sellaisia hankkia, tai ne ei sovi kuvioon. Enkä usko että kaikille tulee vauvakuumetta tai pakottavaa tarvetta saada lasta, mutta että inhoaa? Se on minusta outoa, ja kannattaisi kyllä vähän miettiä mistä se johtuu. Täällä vauva-palstalla on tosi paljon lapsi-vihaa, ja oikeastaan Suomessa ylipäänsä, ja minusta se on tosi surullista. Lapsi-vihaa tai -inhoa ei tarvisi yhtään lisätä, vaan päinvastoin ajattelutapaa pitäisi jotenkin muuttaa. Lasten takia.

Minä inhoan lapsia. Ne eivät kiinnosta millään lailla ja tuovat lähinnä vaivaa jos joudun niitä kohtamaan esimerkiksi työssäni. Ei ne lapset siitä mun inhosta mitenkään kuitenkaan kärsi, koska ne on jonkun muun lapsia ja lähipiirissäni ei ole lapsia. Eikö olisi nimenomaan absurdia hankkia lapsia jos niitä inhoaa? Ei se voi jäädä lapsilta huomaamatta. Enkä koe mitään syytä yrittää muuttaa ajattelutapaani koska en tästä mitenkään kärsi.

Vain Suomessa ihminen kehtaa avoimesti myöntää tällaisen asian ja pitää sitä vielä täysin normaalina. Normaalia tuo ei missään nimessä ole. Varmasti on jotain muitakin ongelmia taustalla, jotka vaan ilmenee siten että inhoaa lapsia. Kannattaisi oikeasti miettiä vähän tarkemmin syitä, mistä inho/viha johtuu. Olet itsekin ollut lapsi joskus. Onko sinua inhottu silloin?

Minua ja olemassaoloani ainakin on suoraan inhottu kun olin lapsi, enkä myöskään itse pidä lapsista erityisemmin tai ole tullut sellaisia hankkineeksi. Yritätkö sanoa, että lapsena inhotuksi tuleminen on jotenkin oma syy vai kenties ettei se olisi mahdollista? 

En, vaan että lasten inhoamista ei pitäisi mitenkään normalisoida, koska se on kaikkea muuta kuin normaalia tai hyväksyttävää. Aivan kuten ei vanhusten, vammaisten tai sairaiden vihaaminen ole ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa muuten lukea noita lisääntyjien harhaisia "kyllä minäkin voin elää kuin lapseton" -kommentteja, kun tosiasia on se, että jos joku lapsia hankkinut eläisi minun elämääni, häneltä otettaisiin lapset huostaan alle viikossa.

224/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan siskoni lapsia, mutta en halua itselleni. Enkä halua synnyttää. Haluan olla vapaa tekemään mitä haluan milloin haluan ja NUKKUA niin pitkään kuin huvittaa. Kissani täyttävät hoivaviettini.

Vierailija
225/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen inhoaa lapsia? Siis ymmärrän jos joku ei itse halua sellaisia hankkia, tai ne ei sovi kuvioon. Enkä usko että kaikille tulee vauvakuumetta tai pakottavaa tarvetta saada lasta, mutta että inhoaa? Se on minusta outoa, ja kannattaisi kyllä vähän miettiä mistä se johtuu. Täällä vauva-palstalla on tosi paljon lapsi-vihaa, ja oikeastaan Suomessa ylipäänsä, ja minusta se on tosi surullista. Lapsi-vihaa tai -inhoa ei tarvisi yhtään lisätä, vaan päinvastoin ajattelutapaa pitäisi jotenkin muuttaa. Lasten takia.

Minä inhoan lapsia. Ne eivät kiinnosta millään lailla ja tuovat lähinnä vaivaa jos joudun niitä kohtamaan esimerkiksi työssäni. Ei ne lapset siitä mun inhosta mitenkään kuitenkaan kärsi, koska ne on jonkun muun lapsia ja lähipiirissäni ei ole lapsia. Eikö olisi nimenomaan absurdia hankkia lapsia jos niitä inhoaa? Ei se voi jäädä lapsilta huomaamatta. Enkä koe mitään syytä yrittää muuttaa ajattelutapaani koska en tästä mitenkään kärsi.

Vain Suomessa ihminen kehtaa avoimesti myöntää tällaisen asian ja pitää sitä vielä täysin normaalina. Normaalia tuo ei missään nimessä ole. Varmasti on jotain muitakin ongelmia taustalla, jotka vaan ilmenee siten että inhoaa lapsia. Kannattaisi oikeasti miettiä vähän tarkemmin syitä, mistä inho/viha johtuu. Olet itsekin ollut lapsi joskus. Onko sinua inhottu silloin?

Minua ja olemassaoloani ainakin on suoraan inhottu kun olin lapsi, enkä myöskään itse pidä lapsista erityisemmin tai ole tullut sellaisia hankkineeksi. Yritätkö sanoa, että lapsena inhotuksi tuleminen on jotenkin oma syy vai kenties ettei se olisi mahdollista? 

En, vaan että lasten inhoamista ei pitäisi mitenkään normalisoida, koska se on kaikkea muuta kuin normaalia tai hyväksyttävää. Aivan kuten ei vanhusten, vammaisten tai sairaiden vihaaminen ole ok.

Et sitten kyennyt sen verran pitämään yllä älyllisen rehellisyyden illuusiota, ettet olisi taas samastanut inhoamista ja vihaamista. Aika tyypillistä palstalta.

Vierailija
226/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa muuten lukea noita lisääntyjien harhaisia "kyllä minäkin voin elää kuin lapseton" -kommentteja, kun tosiasia on se, että jos joku lapsia hankkinut eläisi minun elämääni, häneltä otettaisiin lapset huostaan alle viikossa.

Jep, ja tuossa ylempänä joku väitti tehneensä kaikkea samaa lastensa kanssa. Varmaan on joo esim. lähtenyt 4kk komennukselle tsunamialueelle lapset mukanaan... Ihan normaalia toimintaa hei!

Vierailija
227/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla rauhassa ja olla vapaa. Lapset ovat rasittavia, kuvottavia...äityys olisi maailmanloppu. Onneksi ei tarvitse :)

Vierailija
228/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten kyennyt sen verran pitämään yllä älyllisen rehellisyyden illuusiota, ettet olisi taas samastanut inhoamista ja vihaamista. Aika tyypillistä palstalta.

No inhoaminen ei ole tässä yhteydessä yhtään sen enempää ok kuin vihaaminenkaan. Heikkojen ihmisryhmien inhoaminen kertoo ikävä kyllä karua kieltä inhoajasta itsestään.

Vierailija
229/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan olla rauhassa ja olla vapaa. Lapset ovat rasittavia, kuvottavia...äityys olisi maailmanloppu. Onneksi ei tarvitse :)

Olen kyllä järkyttynyt millainen porukka tätä maailmaa asuttaa...

230/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis en oikein pidä vieraista lapsista.

Vierailija
231/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan miksi tämän tyylisiin aloituksiin tulee muutamassa minuutissa useita aloituksia joissa velat perustelee, joskus jopa agressiivisesti valintaassa. Kyttäättetö palstalla milloin pääsette paasaamaan.

Taidatte itse tehdä aloituksia ja vastata niihin. Vai oletteko sittenkin päättäneet naamioitua vela valinnan taakse jostain muusta syystä?

Vaikea kuvitella, että noin moni aidosti vela täällä palstailisi. Onhan teillä mukamas niin paljon muuta sisältöä elämässänne kuin perhe.

Vierailija
232/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheen elämä ei kiinnosta yhtään, päinvastoin se kuulostaa tosi epämiellyttävältä. Uskon kyllä että niitä omia lapsia oppisi rakastamaan jne, mutta jos ei vaan ole mitään luontaista halua niitä hankkia niin miksi pitäisi? Kyllä niitä lapsia tehdään tähän maailmaan ihan tarpeeksi ilman minunkin panostani, minä keskityn muihin juttuihin.

Vierailija
233/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan miksi tämän tyylisiin aloituksiin tulee muutamassa minuutissa useita aloituksia joissa velat perustelee, joskus jopa agressiivisesti valintaassa. Kyttäättetö palstalla milloin pääsette paasaamaan.

Taidatte itse tehdä aloituksia ja vastata niihin. Vai oletteko sittenkin päättäneet naamioitua vela valinnan taakse jostain muusta syystä?

Vaikea kuvitella, että noin moni aidosti vela täällä palstailisi. Onhan teillä mukamas niin paljon muuta sisältöä elämässänne kuin perhe.

Jos et ole huomannut, täällä puhutaan 99-prosenttisesti muusta kuin vauvoista. Itse palstailen koska asun ulkomailla ja on hauska lueskella suomalaisten ajatuksia ja trollailuja.

Vierailija
234/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman... Aika paljon velkoja kirjoittelee VAUVA-palstalla. Eikö se oli teidän mielestä hassua?

Vierailija
235/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se sua liikuttaa jos joku ei tykkää lapsista? :D välillä kyllä hirvittää omat ajatukset, joskus haaveilen ärsyttävien lasten jäävän auton alle. Se on ihan hyvä etten halua lapsia, eikö?

Jep, kannattaisi varmasti mennä psykiatrin puheille.

Vierailija
236/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se sua liikuttaa jos joku ei tykkää lapsista? :D välillä kyllä hirvittää omat ajatukset, joskus haaveilen ärsyttävien lasten jäävän auton alle. Se on ihan hyvä etten halua lapsia, eikö?

Miksi pitäisi? Ei mun mielipide maailmaa kaada. En vaan tykkää lapsista, that's it.

Vierailija
237/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja tuossa ylempänä joku väitti tehneensä kaikkea samaa lastensa kanssa. Varmaan on joo esim. lähtenyt 4kk komennukselle tsunamialueelle lapset mukanaan... Ihan normaalia toimintaa hei!

Pointti ainakin minulla on, että voin elää lapsen kanssa juuri sellaista elämää kuin HALUAN. Ei en voi lähteä tsunami alueelle, mutta en lähtisi ilman lastakaan. Ei en voi lähteä vuosiksi ulkomaille reissaamaan, tein sen jo ennen lasta, en lähtisi enää uudestaan. Ei en voi alkaa ryypätä extenpore, en käytä ollenkaan alkoholia, tuskin se muuttuisi jos ei lasta olisi? Eli en kyllä näe miten lapsi erityisesti rajoittaa elämääni?

Vierailija
238/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kyllä tulee mieleen, että lapsiperheelliset ovat kateellisia toisten vapaudesta ja olemisesta, niin innokkaasti sitä lapsentekoa tyrkytetään toisillekin.

Vierailija
239/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen ihan aidosti olevani liian älykäs hankkimaan lapsia. Näen niin helposti sellaisen normaalin jargonin ja sosiaalisen paineen lävitse, etten ole kuullut ainuttakaan aidosti vakuuttavaa syytä, joka puoltaisi vanhemmuutta. Ymmärrän kyllä, että muun elämänsisällön puutteessa ihminen kyllä helposti päätyy valitsemaan sen vakiovaihtoehdon, jota kulttuurimme ja yhteiskuntamme vahvimmin tukee.

Vierailija
240/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Ei mun mielipide maailmaa kaada. En vaan tykkää lapsista, that's it.

Ja täällä saa peukkuja joku joka kertoo haaveilevansa lasten jäävän auton alle! Varokaa ettette yllytä vielä jotain toimimaan kun kerrotte tykkäävänne ajatuksesta... Sitä ei tiedä miten sairasta porukkaa tänne kirjoittelee.