Vapaaehtoisesti lapseton, miksi ihmeessä?
En halua aiheuttaa riitaa vaan haluan vaan kysyä vilpittömästi miksi et halua lapsia. Kun minä olen tehnyt lapset enkä ole nähnyt elämälleni muuta suuntaa. En tiedä mitä tekisin jos ei olisi lapsia. En keksi muuta tekemistä. Joten mikä on saanut sinut valitsemaan toisin?
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
velajohtaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netin orjia velat! Säälittävää. Ette tule koskaan olemaan mitään.
Minä johdan keskisuurta yritystä, vieläpä naisena.
Minulle ei riittäisi se että olisin "vain" jonkun tai joidenkin äiti. Haluan tehdä jotain merkittävämpää.
Tiedän että minut nostettiin muiden hakijoiden joukosta tälle jalustalle, koska minulla ei ole lapsia ja olin tehnyt selväksi ettei sellaisia suunnitelmia ole. Meidän yrityksessä kun on saatu tarpeeksi siitä kun kaikki edelliset vastuuhenkilöt olivat koko ajan poissa sairaiden lasten takia.
Vau! Olet vain työläinen. Et muuta. Ikinä.
Ja sä olet pelkkä sossumamma, joten otan osaa. Laita se siideripullo pois kourasta ja mene välillä katsomaan sitä Äpäriinaa että mitä se huutaa siellä pahvilaatikossaan.
Uli uli. Toiset naiset kun hallitsevat sekä urakehityksen, että perhe-elämän. Toiset, kuten sinä, ovat niitä työläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kuitenkin aivan absurdia perustella lapsettomuutta sanomalla "olen liian älykäs siihen", koska lisääntyminen on evoluution peruspilari ja älykkään tulisi evoluution kannalta lisääntyä. Tässä on valtava ristiriita.
Et ehkä ole tarpeeksi älykäs ymmärtämään asiaa.
Eläimessä ja ihmisessä on se yhteinen piirre, että kumpaakin panettaa. Panemisesta voi seurata jälkeläisiä. Älykäs tai muuten edullisessa asemassa oleva yksilö pääsee tyydyttämään tarpeitaan paremmin kuin muut yksilöt, myös panemisen tarvettaan. Sen takia älykäs eläin lisääntyy enemmän. Älykäskään eläin ei suunnittele, että nytpä rupean lisääntymään.
Ihminen on kuitenkin tehnyt sellaisen nerokkaan keksinnön kuin ehkäisyvälineet, joka katkaisee paneskelun ja lisääntymisen välisen kohtalonyhteyden. Älykäs ihmisyksilö pääsee edelleen paneskelemaan hieman helpommin kuin vähemmän älykäs, mutta tämä ei enää vääjäämättä johda lisääntymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta lasten kanssa oleminen on yksinkertaisesti vittumaista, ja ajatuskin siitä, että joutuisi toistakymmentä vuotta sietämään sellaisten ilonpilaajien seuraa tuntuu todella ahdistavalta. Olen ollut läheisteni lapsiperhearjessa paljon tukena, ja vaikka lapsissa on eroja, niin yhtäkään en ole vielä kohdannut, jonka kanssa viettäisin aikaa mieluummin kuin yksikseni.
😂😂Kuin omasta suustani
Ranskassa asunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen inhoaa lapsia? Siis ymmärrän jos joku ei itse halua sellaisia hankkia, tai ne ei sovi kuvioon. Enkä usko että kaikille tulee vauvakuumetta tai pakottavaa tarvetta saada lasta, mutta että inhoaa? Se on minusta outoa, ja kannattaisi kyllä vähän miettiä mistä se johtuu. Täällä vauva-palstalla on tosi paljon lapsi-vihaa, ja oikeastaan Suomessa ylipäänsä, ja minusta se on tosi surullista. Lapsi-vihaa tai -inhoa ei tarvisi yhtään lisätä, vaan päinvastoin ajattelutapaa pitäisi jotenkin muuttaa. Lasten takia.
Et ilmeisesti pahemmin matkustele? Mene Ranskaan ja vaikka ensimmäisenä Pariisiin. Siellä näet lapsiin kohdistunutta, vähintäänkin mielenkiintoista tunnetta jota ei Suomessa katukuvassa näe, eli jos pentusi pitää meteliä julkisella paikalla niin joku toinen perheenisä tai perheenäiti saa kouluttaa eli läpsäistä lastasi niin että hiljenee. Lapsettomat eivät tätä toisten lapsille tee.
Tule sitten puhumaan olemattomasta suomalaisesta lapsivihasta.
Suomi on lastenpalvontamaa, Ranskassa lapsilla ei ole asiaa moniin ravintoihin, kahviloihin, liikkeisiin ym. Ovissa on usein lastenkieltologot. Tätä on alkanut näkyä myös Briteissä ja Jenkeissä.
Suomessa kaikesta tehdään viimeisen päälle lapsiystävällisiä. Miettikää millainen kohu täällä syntyisi jos ravintolat laittaisi tuollaisia lastenkieltokylttejä oviin kuten ulkomailla?
Höpöhöpö. Olen matkustanut paljon, ja jopa asunut useammassa eri maassa. Ranskasta en tiedä, mutta ainakin muun muassa Etelä-Euroopassa lapsiin suhtaudutaan paljon positiivisemmin, samoin monissa Aasian maissa. Kyllähän tästä suomalaisten lapsi-vihasta on ollut paljonkin puhetta, en ole ihan yksin vaan keksinyt sitä päästäni.
onko tullut mieleesi, että ihmiset ovat erilaisia?
EI vain tässä, vaan kaikissa muissakin asioissa.
T. Kahden lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa asunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen inhoaa lapsia? Siis ymmärrän jos joku ei itse halua sellaisia hankkia, tai ne ei sovi kuvioon. Enkä usko että kaikille tulee vauvakuumetta tai pakottavaa tarvetta saada lasta, mutta että inhoaa? Se on minusta outoa, ja kannattaisi kyllä vähän miettiä mistä se johtuu. Täällä vauva-palstalla on tosi paljon lapsi-vihaa, ja oikeastaan Suomessa ylipäänsä, ja minusta se on tosi surullista. Lapsi-vihaa tai -inhoa ei tarvisi yhtään lisätä, vaan päinvastoin ajattelutapaa pitäisi jotenkin muuttaa. Lasten takia.
Et ilmeisesti pahemmin matkustele? Mene Ranskaan ja vaikka ensimmäisenä Pariisiin. Siellä näet lapsiin kohdistunutta, vähintäänkin mielenkiintoista tunnetta jota ei Suomessa katukuvassa näe, eli jos pentusi pitää meteliä julkisella paikalla niin joku toinen perheenisä tai perheenäiti saa kouluttaa eli läpsäistä lastasi niin että hiljenee. Lapsettomat eivät tätä toisten lapsille tee.
Tule sitten puhumaan olemattomasta suomalaisesta lapsivihasta.
Suomi on lastenpalvontamaa, Ranskassa lapsilla ei ole asiaa moniin ravintoihin, kahviloihin, liikkeisiin ym. Ovissa on usein lastenkieltologot. Tätä on alkanut näkyä myös Briteissä ja Jenkeissä.
Suomessa kaikesta tehdään viimeisen päälle lapsiystävällisiä. Miettikää millainen kohu täällä syntyisi jos ravintolat laittaisi tuollaisia lastenkieltokylttejä oviin kuten ulkomailla?
Höpöhöpö. Olen matkustanut paljon, ja jopa asunut useammassa eri maassa. Ranskasta en tiedä, mutta ainakin muun muassa Etelä-Euroopassa lapsiin suhtaudutaan paljon positiivisemmin, samoin monissa Aasian maissa. Kyllähän tästä suomalaisten lapsi-vihasta on ollut paljonkin puhetta, en ole ihan yksin vaan keksinyt sitä päästäni.
Samaa keskustelua käydään kokoajan ympäri maailmaa, lueskelepa vähän muiden maiden keskustelu- ja erityisesti uutiskommenttipalstoja silloin kun aihe on päätynyt ihan uutisiinkin asti. Ja jokaikisessä maassa syytetään omaa maata lapsivihamielisyydestä ja kerrotaan kuinka kaikkialla muualla on paremmin :)
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/italy/12111033/Rome-re…
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/restaurant-receives-ha…
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2013215/McDains-restaurant-bans…
http://www.thejournal.ie/readme/restaurants-children-ban-2241807-Jul201…
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4036742/Organic-cafe-bans-child…
http://www.eater.com/2015/7/31/9078853/kids-banned-australia-restaurant…
Siinä muutama aiheen liittyvä uutinen 5 sekunnin googletuksella :)
Älykkäät ihmiset lisääntyvät vähemmän, ihan tutkitusti. Lisäksi älykkäämmät ovat paljon hillitympiä seksikäyttäytymisessään ja heillä on suurempi taipumus monogamiaan. Tutkitusti älykkäät harrastavat enemmän masturbointia. Kannattaa tutustua evoluutioon ja parinvalintaan. Evoluutio nimittäin ei aina todellakaan tähtää mihinkään hyvään tai hyödylliseen.
Itse en halua äidiksi koska en halua miestä elämääni enkä halua paritella miehen kanssa. Lapsia ei siis millään ilveellä edes syntyisi. En halua polygamista ja rahvasseksuaalista eläintä samaan kotitalouteen kanssani. Miehistä ei perhearvoihin tai suhteisiin ole. Kammottaisi katsella alatyylistä ja kevytkenkäistä runkkaria kauniissa ja feng shuin kyllästämässä kodissani.
En myöskään halua olla karjaeläin jonka keho on vain väline populaation syntymisessä. Raskaana olevan ja lapsen saaneen äidin tulee antaa kehonsa lääketieteelle ja lapselle. Keho ei ole enää itsemääräämisyksikkö. En voisi kuvitella tulevani astutetuksi ja seuratuksi kuin jokin navetassa elävä lehmä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä perheenäitinä voin myös tehdä mitä haluan ja teenkin. Olen matkustellut, harrastanut ja jopa pelannut sitä pleikkaa yms. Ei ole tarvinnut luopua YHTÄÄN MISTÄÄN. Lapsia hankin itsekkäistä syistä. Niin juuri. Halusin lapsia koska se on tietyllä tavalla arvostettua, lapsista saa onnellisuutta ja saa vanhuudessa hoivaajia. Kuvottaa tämä vastakkainasettelu, että perheelliset joutuvat luopumaan asioista ja elämään pallo jalassa lopun ikäänsä. Paljon suurempaa luopumista on nykyään se että luopuu niistä lapsista.
T. 3 xäiti
Miten niin saa vanhuuden hoivaajia? Itselläni on yksi lapsi. En todellakaan odota, että hän hoivaa meitä, kun olemme vanhoja. Ennemmin pyrimme takaamaan hänelle hyvän kielitaidon(kielipäiväkoti-->kielikoulu jne.) ja koulutuksen, jotta maailma on hänelle avoinna ja hän voi lähteä töihin tai opiskelemaan ihan mihin vaan.
Ja ihan rehellisesti, kyllä jo yhden lapsen kanssa joutuu luopumaan monesta. Moni ilta viikossa menee harrastuskuskauksissa, aamuisin pitää huolehtia itsensä lisäksi toinenkin valmiiksi ja viikonlopun extemporetempauksissa pitää aina ottaa huomioon, että ne ovat myös lapselle sopivia.
Ja tuo, että teit lapsia, koska se "on tietyllä tavalla arvostettua", kuulostaa kyllä pöyristyttävältä. Minä tein lapsen, sillä halusin sellaisen ja pidän monesta asiasta, jota lapsen kanssa tehdään. Ymmärrän varsin hyvin, että moni ei nää tällaista elämää mitenkään tavoiteltavana. Itsekin voisin elää varsin hyvin ilman aamuisia lastenohjelmia ja vänkäämisiä vaatteista.
Velat ohoi. Sterkattuna voi typerille utelijoille sanoa valehtelematta, että voi voi kun en voi saada lapsia. Krokotiilinkyyneleen tirauttaminen on vapaaehtoista.
Maapallon tulevaisuus huolettaa, mm. tuloerojen syveneminen, hyvinvointivaltion romahdus, ilmastonmuutos ja ilmastopakolaisuus. Näistä syistä en halua tänne omia jälkeläisiä.
En halua olla kiinni/huolehtia lapsesta 24/7 kahdeksaatoista vuotta.
Olen työtön, minulla on mielenterveysongelmia enkä näe minulle hyvää tulevaisuutta tässä yhteiskunnassa. En usko, että pystyisin tarjoamaan lapsellenikaan hyvää elämää ja ajatellen epäitsekkäästi jään vapaaehtoisesti lapsettomaksi.
En välitä lapsista enkä halua altistaa ketään tälle hullulle maailmalle. Simppeliä. Ihan riittävästi seurannut sivusta kaverien lisääntymistä vältelläkseni sitä loppuikäni.
Itseni pinnalla pitäminen on aivan tarpeeksi haastavaa.
Mun mielipide 2017 vuonna on, että en halua lapsia koska: A) en matki muita ketkä haluavat lapsia liian nuorena B) haluan kasvaa aikuiseksi ja voivan hyvin ilman lasta, joka vie aikaa ja vaivaa C) olen iältä 21-vuotias onko pakko nyt tähän hätää lasta saatava?! D) mun vanhemmat tappais mut jos tulisin nyt raskaaksi, koska en pysty henkisesti hoitamaan lasta juuri nyt. Katsotaan viiden tai seitsemän vuoden päästä uudelleen, jos mieli muuttuu. 😂😊
Ihania lapset ovat, mutta haluan kehittyy henkisesti. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Voivat vanhuksina miettiä kuinka tuli pleikkaa hakattua ja käytyä milloin missäkin shoppailemassa. Ja sai tissutella ja nukkua. Siinä kiteytettynä lapsivapaa elämä.
Ja tässä kommentissa kiteytettynä "aivot meni lapsiveden mukana" MOT.
Raskaus pahimmillaan pilaa kropan. En jaksa mitään pahoinvointeja tai kolotuksia 9 kk. En halua keskeyttää harrastuksiani raskauden ja vauvan hoidon takia. En halua käydä missään neuvoloissa/lääkäreissä puhumassa p**kaa ja olla sörkittävänä jatkuvasti raskauden ajan.
En halua synnyttää. Sekin voi pilata kropan ja pahasti.
Lapseen menisi tuhottomasti rahaa ja aikaa. En jaksa valvoa öitä.
Haluamme elää mieheni kanssa leppoisaa elämää, matkustella ja nauttia yhteisestä tekemisestä.