Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkälle matkalle pakkaaminen/Saksa!

Vierailija
20.03.2017 |

Tarvitsen apua ja vinkkejä! Olen lähdössä pari kuukauden mittaiselle "lomalle" töihin Saksaan ja pakkaaminen mietityttää. Kaikenlaisia vinkkejä voi antaa mitä mieleen tulee, mutta listaan tähän nyt joitakin kysymyksiä, mitä tulee mieleen.

Tarvitseeko Saksassa adapteria?
Paljonko vaatetta oikeasti tarvitsee mukaan? Toimin työkseni hevosten parissa, joten vaatteet likaantuvat tietenkin ja niitä voi pestä, mutta suurinpiirtein? En osaa yhtään arvioida. Kamalaa.
Entä kenkiä? Mikäli tallikenkiä ei lasketa, riittävätkö yhdet siistit, kunnon kävelykengät? Lisäksi ehkä jotkut kevyemmät kengät?

Ja yksi pakkaukseen liittymätön kysymys:
Onko vinkkejä prepaid liittymän hankkimiselle Saksassa? Tarvitsen nettiyhteyden (tietokoneeseen saa yhdistettyä puhelimesta) sekä puhelinta, eikä ole mitään hajua noista.

Lisäksi saa linkkailla erilaisia aiheeseen liittyviä sivustoja, mikäli tahtoo!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse adaperia.

Prepaid liittymiä riittää mutta aika ok on vodafone.de, sen verkko on kattavin.

Kävelykengät ja yhdet kevyemmät ok.

Minnepäin olet menossa?

Vierailija
2/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö sinulle Suomessa yhdet kengät tallikenkien lisäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hirveän vaikea antaa ohjeita miten paljon vaatteita tarvitset. Ehkä haluat ostaa paikan päältäkin pari vaatetta muistoksi.

Lämpötilat ovat maalis-huhtikuussa tosi oikukkaat. Saattaa olla lähes kesäisen lämpimiä ilmoja ja toisaalta melkein talvisen kylmää eestaas sahaten.

Vierailija
4/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät kyllä hyvinkin ihan "normaalilla" vaatemäärällä, mitä pakkaisit viikon-kahden reissullekin koska tosiaan vaatteita voi sitten pestä. Eli rinkka/reppu/matkalaukku riittää hyvin. Sitäpaitsi Saksassa on kosmetiikka siinä mielessä edullista, että mitään shampoita, deodorantteja ym. ei todellakaan kannata täältä roudata.

Vierailija
5/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta saa halvalla vaatteita jos on vajausta vaatteiden suhteen, ihanaa matkaa ! Olen niin kateellinen Saksa on ihana maa ja käyn siellä itsekkin joka vuosi sukuloimassa (:

Siellä alkaa olemaan ihanan keväinen kelikin parhaillaan

Vierailija
6/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Dusseldorfin lähettyville olen menossa.

Suomessa riittää yhdet kengät kyllä, mutta ajattelin niitä kevyempiä lisäksi, sillä olen siellä huhtikuun alusta vielä kesäkuun puoliväliin saakka. Pitänee katsella säätiedotuksia. :) Tallikenkiä ajattelin ottaa kahdet; perus vedenkestävät saappaat tmv. "työskentelykengät" sekä nahkaratsastussaappaat.

Olen kuullut myös, että sattaa sataa ja säätilat vaihtelee, mutta mukaan olen varaamassakin sekä lämmintä että ohuempaa päälle. Yksi siisti, työhön sopiva kunnon tuulen ja vedenkestävä takki riittänee, jonka lisäksi huppareita ja tpaitoja oman harkinnan mukaan, ehkä yhdet farkut, muutamat housut, yhdet shortsit ja lyhyemmät housut myöhemmälle ja ratsastushousut? Hmm.

Vierailija
7/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt piakkoin lähdössä siis ja tuut joskus toukokuussa takaisin? Minne päin Saksaa?

Miten usein pääset pesemään pyykkiä? Ehkä noin viikon vaatteet (tai kahden) riittää? Lämmintäkin vaatetta kannattaa olla, koska iltaisin ja aikaisin aamulla voi olla tosi kylmää. Päivisin voi olla tosi lämmintä (tai sit ei :-D). Sieltä pystyt ostamaan kyllä kaikkea, jos tarvit ja jotain unohtuu tai ei tule otettua tarpeeks mukaan. Jos sulla vain on vapaapäiviä etkä ole ihan tuppukylään menossa minnekään vuorille eristyksiin?

Mä olin ihan sisäsiistissä hommissa Saksassa kesän ajan ja mulla oli matkalaukullinen + iso putkikassillinen tavaraa. Siinä oli kyllä osa liikaa...

Liittymäasioissa saat varmaan paremmin apua fb:n Suomalaiset Saksassa -ryhmästä.

Oikein ihanaa työreissua! Vitsi, mäkin haluaisin takaisin sinne... :-)

Vierailija
8/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Düsessä aina satoi (no ok, paistoi siellä joskus aurinkokin... :-) ), mut mun kaveri, joka on asunut siellä yli 10 vuotta sanoo aina, että mä vain aina tuon sateen mukanani. Tiedä sitten... :-) Ehkä sattui vain huono kesä silloin, kun olin siellä...

7

Vierailija
9/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet vasta kesäkuussa takaisin, viimeiset viikot saattavat olla jopa helteisiä. Saksassa kesä alkaa toukokuussa, siis parikytasteinen kesä ja loppuu lokakuussa. Siinä välissä lämpötilat kohoavat usein yli 30 asteen, jopa lähelle 40 astetta joskus.

Vierailija
10/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Saksassa puolivakituisesta ja yllättäen paras vaihtoehto mobiilidataan on ollut käyttää suomalaista Soneraliittymää jossa kuuluu hintaan muistaakseni gigan verran dataliikennettä toisessa EU-maassa per kuukausi. Riittää ainakin mulle. Aika huonosti mobiilidatat siellä vaan toimii, verkkojen kattavuus ei ole läheskään samaa tasoa kuin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi