Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää nykyjan Ilta-Sanomien harrastama Instagram -journalismi?

Vierailija
20.03.2017 |

Eli esimerkkinä ex-salkkaritähti postaa instaan bikinikuvan ja Ilta-Sanomien toimittaja vääntää tästä uutisen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syvältä ja poikittain se on. Kertoo jotain iltiksen toimittajien ammattitaidosta.

Vierailija
2/7 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo enemmänkin lukijoista.

Kun "Pernillan tissi vilahti" juttu saa paljon klikkauksia niin lisää tulee taatusti.

Eli sitä saa mitä tilaa...Oksettaa molemmat iltapäivälehdet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöks

Vierailija
4/7 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lakkaatte lukemasta, he varmasti lakkaavat tekemästä.

Vierailija
5/7 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen blokannu koko somen selaimestani niin ei pali haittaa.Ei näy fabo eikä insta yms.lainkaan

Vierailija
6/7 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapaskan toimittelijat ovat alittaneet riman jo niin monta kertaa ettei siihen enää kiinnitä edes huomiota.

Vierailija
7/7 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse otsikossaan sisällön kertovat instagram"uutiset", koska niitä on helppo jättää klikkaamatta, mutta ärsyttää otsikot joissa ei kerrota kenen kuvista on kyse, vaikka onkin hyvin epätodennäköistä että jutun henkilö olisi joku minua kiinnostava. Ja toki ärsyttää myös ajatus, että ip-lehtien nettiversioiden on lyhyellä tähtäimellä suunnilleen yhtä kannattavaa postata instagramkuvia kuin oikeaa sisältöä, esim. haastatteluja. Toki muukin sisältö on usein huonoa, esim. väärin käännetyt englanninkielisistä juorulehdistä lainatut jutut ja paparazzikuvat tai muut jutut Suomessa täysin tuntemattomista tosi-tv-tähdistä.

Veikkaan että monia klikkaavia eivät nuo edes kiinnosta, vaan niitä klikataan paremman puutteessa tylsänä hetkenä samaan tapaan kuin av:n huonoimmatkin provoketjut saattavat saada vastauksia hiljaiseen aikaan. Toki jos lukijat malttaisivat olla fiksuja ja jättäisivät klikkaamatta, ongelma poistuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi