Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapseton, mitä lapsia hankkineet eivät vain ymmärrä sinun kokemuksessasi?

Vierailija
20.03.2017 |

Aika monet vanhemmat eivät tunnu ymmärtävän, minkälaista on elää jatkuvasti tietynlaisena epänormaalina normaalien joukossa, mitä tulee kaikkein keskeisimpään elämänvalintaan. Siitä kumpuaa sitten aika loukkaaviakin kommentteja.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sitä että olen normaali ja valinta on normaali enkä edes ajattele sitä kuin ehkä kerran vuodessa

- että minulla on hirveän hauskaa ja nautin elämästäni

Vierailija
42/44 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vanhemmat ajattelevat, että voivat samaistua minuun, mutta minä en heihin. Eli sanovat että, vapaaehtoisesti lapseton ei tiedä, mitä on lapsiperhe-elämä(kokemuksen puute), mutta he pystyvät kertomaan, mitä on lapseton elämä.

Asia ei vaan mielestäni ole näin. He eivät tiedä, millaista on olla lapseton kolme- tai nelikymppinen. Tai sitä, miltä tuntuu kaksikymppisenä suunnitella elämää eteenpäin pohjautuen siihen ajatukseen, ettei lapsia koskaan tule. Sekin on heille tuntematonta , kun lähipiiri ympärillä saa lapsia, ja tuntee itsensä erikoiseksi. Joutuu ehkä kuuntemaan lapsiuteluita tai mielessään miettimään, tai kannattaisiko lapsia sittenkin tehdä (ja tulla siihen tulokseen, ettei kannata).

Vierailija
44/44 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan miettinyt sitä olenko normaali vai epänormaali ja se erottaa minut kyllä lapsettomasta siskostani. Voisin olla vaikka epänormaali ja se ei minua haittaisi! Miksi lapsettomia haittaa? Minulla on siis lapsia.

Tämäkin kommentti todistaa ap:n aloituksen. Voin vaikka vannoa, että lapseton siskosi on joutuu pohtimaan onko normaali vai epänormaali ja perustelemaan valintaansa muille ihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä