Yksityinen gynekologi vain hyväosaisten lääkäri!
Minua on vaivannut viimeiset puolitoista vuotta aikamoiset alavatsakivut ja tiputteluvuodot. Ikää on lähempänä 50 vuotta. Nyt olen viimeiset viisi päivää ollut alavatsakivuissani, en pysty keskittymään mihinkään.
Tutkin erään yksityisen gynekologiyrityksen hinnastoja. Ei ole minulla mitään mahdollisuuksia käydä yksityisellä lääkärillä. Ne ovat muita naisia varten, työssäkäyville hyväosaisille. Mammografia?
Noin vuosi sitten pääsin näiden kipujeni vuoksi perusterveydenhuoltoon. Odotin aikaa kaksi kuukautta. Hormonikorvaushoidon aloittaminen on tyssännyt siihen, että en ole käynyt mammografiassa. Pitäisi mennä yksityiselle lääkärille, koska julkinen puoli ei järjestä mammografiaa.
No, katselen tätä kaikkea muutenkin ulkopuolelta. Olen syrjäytynyt. (Valmistuin yliopistosta 90-luvun lopussa maisteriksi. En ole työllistynyt omalle alalleni enkä muillekaan tässä suurtyöttömyyden kaupungissa. Pätkätyötä olen tehnyt). Vaikea on keskittyä ajattelemaan yhtään mitään, kun alavatsakivut jäytävät tauotta.
Mikä auttaa koviin alavatsakipuihin ja jatkuvaan tiputteluvuotoon...
Kommentit (42)
Minä olen opiskelija joka saa yleensä 550 €/kk. Käyn kerran vuodessa yksityisellä gynekologilla. Kyllä, vain ja ainoastaan hyväosaisten mahdollisuus eikä suinkaan kiinni muista kuluista ja rahankäyttötavoista.
50-vuotiaana pääset mammografiaan ihan ilmaiseksi
Nyt lainaa kaverilta tai perheeltä ja yksityiselle gynelle siitä heti.
Mummillani oli samanlaiset oireet, oli syöpä. Voi olla toki myös esim. kohtutulehdus. Kumpikaan kuitenkaan ei ole mitään ideaaleja sairauksia mitä haluaa jättää hoitamatta!
Sitä en ihan ymmärtänyt miten tuo mammografia tähän liittyi, mutta jos on isoista terveysongelmista kyse, niin kai sen tarvittavan n.120€ gynetarkastusta ajatellen voi jostain etsiä? Aika pitkän aikaakin jo kestänyt nuo oireet.
Itse olen kyllä päässyt julkiselle puolelle mammografiaan ja rintojen ultraan sekä naistentautien poliklinikalle gynelle. Toki tuonne julkiselle joutuu jonottamaan, kun yksityiselle pääsisi nopeammin mutta eivät ole kunnallisella puolella mua pois käännyttäneet.
Ja edelliseen vielä lisäisin, että jos kovia vatsakipuja niin päivystykseen. Pääset saman päivän aikana ja varmasti vähemmästäkin tutkivat.
Ap, laita asiat tärkeysjärjestykseen. Yksityiselle gynelle voit varata ajan saman tien, vaikka netin kautta. Julkiselle jonotat ensin tk:n yleislääkärille, saat lähetteen ehkä, aikaa menee kuukausia. Tuon käynnin säästää muusta, joo kyllä yksi käynti voi tuoda avun.Odottelu on hirveää. Olen yksityisen asiakkaita, olen samanikäinen kuin sinä.
ihan sama tilanne täälläkin. Yritetään sanoa tk ssa ettei ole gynekologia (on). Yksityisellä hinnat alkaa n 130 euroa (sis. toimistomaksu) no, sitten aletaan ottamaan tutkimuksia, ehkä papa, verikokeita...tms. Epäieln että hinta nousisi 1000 aika nopeasti. Itse pienituloinen, tuen varassa yritän pärjätä (n 400 e/kk). Julkisella puolella ei oiekin tahdo saada gynekologin apua, ja yksityiselle mahdoton päästä. Ketä tämä tieteenala palvelee, ei ketään muuta kuin lääkäreiden pankkitiliä. KUKAANHAN ei käytäisi heidän palveluja jos ei olisi pakko, joten he voi sanella hinnan ihan mille tasolle tahtoovat. Alle 100 euroa 20 minuttia ei saa. Minun vaivani ei tuolla yhdellä käynnillä selviä.On jo kroonistunut, varmaan bakteeritulehdus, joka jo levinnyt koko alakerran tulehdukseksi, aiheuttaen jo komplikaatioita, veriarvoissa ja kaikialla kehossa. Vaatisi kuitenkin useita käyntejä, kokeillaan tätä, kokeillaan tuota, tule sitten takaisin jos ei tehoa, arvaahan sen, että hakee vain itselleen lisää liksaa.
ei ole rahaa, joten kuolen tähän bakteerivaginoosiin, odotan nyt milloin sepsis alkaa, joten kuolen. Olkaa iloisia!
Mä kävin alavatsakipujen takia yksityisellä gynellä, joka löysi ison kystan ja laittoi lähetteen jatkotutkimuksiin sairaalaan. Eli ei varmaan yhtään nopeampi polku ollut kuin jos olisin mennyt vaikka päivystykseen kovien alavatsakipujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin alavatsakipujen takia yksityisellä gynellä, joka löysi ison kystan ja laittoi lähetteen jatkotutkimuksiin sairaalaan. Eli ei varmaan yhtään nopeampi polku ollut kuin jos olisin mennyt vaikka päivystykseen kovien alavatsakipujen takia.
no paljon oli lasku, ultraäänikokeesta? Varmaan 1000 euroo, hauskaa , jos tuilillä on, ja ei ole tärkeämpää kuten puhelinlasku, sähkö , vesi, ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Minua on vaivannut viimeiset puolitoista vuotta aikamoiset alavatsakivut ja tiputteluvuodot. Ikää on lähempänä 50 vuotta. Nyt olen viimeiset viisi päivää ollut alavatsakivuissani, en pysty keskittymään mihinkään.
Tutkin erään yksityisen gynekologiyrityksen hinnastoja. Ei ole minulla mitään mahdollisuuksia käydä yksityisellä lääkärillä. Ne ovat muita naisia varten, työssäkäyville hyväosaisille. Mammografia?
Noin vuosi sitten pääsin näiden kipujeni vuoksi perusterveydenhuoltoon. Odotin aikaa kaksi kuukautta. Hormonikorvaushoidon aloittaminen on tyssännyt siihen, että en ole käynyt mammografiassa. Pitäisi mennä yksityiselle lääkärille, koska julkinen puoli ei järjestä mammografiaa.
No, katselen tätä kaikkea muutenkin ulkopuolelta. Olen syrjäytynyt. (Valmistuin yliopistosta 90-luvun lopussa maisteriksi. En ole työllistynyt omalle alalleni enkä muillekaan tässä suurtyöttömyyden kaupungissa. Pätkätyötä olen tehnyt). Vaikea on keskittyä ajattelemaan yhtään mitään, kun alavatsakivut jäytävät tauotta.
Sä et siis ole mielestäsi sen arvoinen että käyt yksityislekurissa tutkituttamassa ittes vaan kärsit mieluummin. Asia selvä.
Itse käyn yksityisellä, maksan kokeet (lähinnä papa) ja käynnin itse. Kunnallisella ei haluta testata, kun olen 25. Olisi jäänyt mm tulehdus hoitatta (ei oireita), jos sitä ei olisi vakikäynnillä havaittu. Yllättävien tilanteiden ja sairastumisien takia olen ottanu kattavan sairasvakuutuksen. Se ei vuositasolla loppupeleissä ole niin kallista, kun alkaa ynnäämään sen avulla saavutettua hyötyä. En ole suurituloinen, vaan vakituista työelämää koulujen jälkeen aloittava.
Kunnallisella saa myös apua. Sitä pitää vain todella välillä vaatia.
ka-ching! joka käynnistä hän saa 150 euroa, ja siihen päälle kokeet, ja niiden laskutus. Ryöstäjät! Pitäisi olla hintakatto, vaikka 30 euroa/ puoli tuntia. Loppuisi tuo ihmisen selkänahan riisto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et siis ole mielestäsi sen arvoinen että käyt yksityislekurissa tutkituttamassa ittes vaan kärsit mieluummin. Asia selvä.
sinäkö et ymmärrä että EI OLE RAHAA?
Vähän vaikea olla "sen arvoinen että käyt yksityislekurissa tutkituttamassa ittes" kun pitää huolehtia rahojen riittävyydestä lasten hyväksi. Kaikenlaisia menoja on. Ei mulla ole oikeasti mitään ihmisarvoa, koska olen työtön. Näin ajattelen vain ja ainoastaan itsestäni, en muista työttömistä.
Asia on siinä mielessä selvä, ettei ole voimia eikö itsearvostusta enää.
tuohan on kartelli, tai monopoli. Eikö tuo hintojen sopiminen ja koroittamine ole nimenomaan säädetty rikolliseksi? Tuohan on kartelli, joka pitäiis hajottaa, että hinnat tulee alas niin että kuluttajat saa palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikea olla "sen arvoinen että käyt yksityislekurissa tutkituttamassa ittes" kun pitää huolehtia rahojen riittävyydestä lasten hyväksi. Kaikenlaisia menoja on. Ei mulla ole oikeasti mitään ihmisarvoa, koska olen työtön. Näin ajattelen vain ja ainoastaan itsestäni, en muista työttömistä.
Asia on siinä mielessä selvä, ettei ole voimia eikö itsearvostusta enää.
Mulla on ihmisarvo tallella, lainaan tuon rahan, mitä yksityiselle menee. Järjestelykysymys. Yksityiseltä olen mennyt julkiselle lähetteellä. Etkö ap tiedä, että moni hakee yksityiseltä lähetteen, kun on vaivoja. Kyllä on paikkoja, joista voi lainata, jo yksi käynti edistää asiaasi.
Sen sijaan että säästäisi vähän rahaa yksityistä varten tai varaisi aikaa edes sinne terveyskeskukseen ja alkaisi hoitaa asioitaan, kannattaa toki kuukausitolkulla uhriutua, kitistä ja jauhaa. Herää.
AP, sinua vaivaa myös mahdollisesti masennus. Miksi et tee mitään, et ole ainoa työtön tai pienituloinen, osa prorisoi asiat. Terveys on nro 1.
Ihan terveyskeskukseen vain, kyllä tuollaisten oireiden kanssa pääsee tutkimuksiin.