Yksityinen gynekologi vain hyväosaisten lääkäri!
Minua on vaivannut viimeiset puolitoista vuotta aikamoiset alavatsakivut ja tiputteluvuodot. Ikää on lähempänä 50 vuotta. Nyt olen viimeiset viisi päivää ollut alavatsakivuissani, en pysty keskittymään mihinkään.
Tutkin erään yksityisen gynekologiyrityksen hinnastoja. Ei ole minulla mitään mahdollisuuksia käydä yksityisellä lääkärillä. Ne ovat muita naisia varten, työssäkäyville hyväosaisille. Mammografia?
Noin vuosi sitten pääsin näiden kipujeni vuoksi perusterveydenhuoltoon. Odotin aikaa kaksi kuukautta. Hormonikorvaushoidon aloittaminen on tyssännyt siihen, että en ole käynyt mammografiassa. Pitäisi mennä yksityiselle lääkärille, koska julkinen puoli ei järjestä mammografiaa.
No, katselen tätä kaikkea muutenkin ulkopuolelta. Olen syrjäytynyt. (Valmistuin yliopistosta 90-luvun lopussa maisteriksi. En ole työllistynyt omalle alalleni enkä muillekaan tässä suurtyöttömyyden kaupungissa. Pätkätyötä olen tehnyt). Vaikea on keskittyä ajattelemaan yhtään mitään, kun alavatsakivut jäytävät tauotta.
Mikä auttaa koviin alavatsakipuihin ja jatkuvaan tiputteluvuotoon...
Kommentit (42)
Emättimen tähystys, kolposkopia 475 € https://www.terveystalo.com/fi/Palvelut/Gynekologia/
En ole saanut lähetettä gynegologille ihan hirveillä oireilla. Endometrioosia ei tutkita julkisella puolella, paitsi jos yrittää lasta eikä saa. Espoossa.