Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei rahaa lääkkeisiin, mitä nyt?

Vierailija
20.03.2017 |

Kyseessä elintärkeät lääkitykset. Olen käynyt jo kelassa, olivat tehneet virheellisen päätöksen mutta sen oikaisuun menee monta viikkoa. Olen myös käynyt sosiaalitoimistossa, mutta siellä eivät voineet auttaa, eivät kuulemma pysty tekemään maksusitoumusta lääkkeisiin kelan ohi. Mistä kysyn seuraavaksi apua? Käsittääkseni diakoniatyöntekijät eivät voi antaa rahaa lääkkeisiin. Yksi pieni palkka on tulossa, mutta ei mitään hajua milloin. Jos sairauteni pahenee joudun menemään ensiapuun ja siitäkin tulee lasku jota ei ole tietenkään varaa maksaa...

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus estää työnteon?

Vierailija
22/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt aika käyttää niitä pahanpäivän varalle kerrytettyjä säästöjä.

Ne on jo käytetty, koska se paha päivä tuli jo: sairastuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala tilanne tuollainen, ei rahaa lääkkeisiin tai ei rahaa ruokaan ja seuraavaan rahantuloon monta viikkoa. Itse pidän tuollaisen takia säästöjä jemmassa vaikka tosin itselläni on työpaikka, että ei toistaiseksi tuollaisia huolia näköpiirissä.

Jos sulla olis joku ystävä tai tuttu joka vois vipata edes niihin lääkkeisiin sitä rahaa siksi aikaa että saat jostain jotakin rahaa taas.

Vierailija
24/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita äidille.

Miksi? Äitini ei voi auttaa.

Kenen sitten luulet voivan auttaa aikuista ihmistä?

En tiedä. Luulin joskus että meillä olisi sellainen niin kutsuttu hyvinvointiyhteiskunta, joka auttaa jos ihminen vaikkapa sairastuu ja köyhtyy sen vuoksi. Nyt tiedän ettei se pidä paikkaansa.

Vierailija
25/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ei auta, kysy josko isä auttaisi.

Vierailija
26/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupeat järjestämään hautajaisia.

En voi kieltää etteikö tämäkin vaihtoehto jatkuvasti pyörisi mielessä. Eihän tämä jatkuva kituminen köyhyysrajan alapuolella ole mitään elämisen arvoista elämää. Kuitenkin joku pieni osa minussa haluaisi uskoa että saan vielä jonain päivänä vakituisen työpaikan jolla maksaa lääkitykset ja työterveyshuollon.

Jos tuntuu että tämä Suomessa kituuttaminen ei ole elämisen arvoista, niin aina voi mennä vaikka Afrikan tai Intian slummeihin elämään, niin saa vähän suhteellisuudentajua ajatuksiinsa.

Vierailija
27/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on saanut tt-tukea, viranomaiset ovat huolehtimeet että sukanvarret tyhjennetty.

Tästä syystä jokaisen köyhän pitää säästää myös sukanvarteen. Koska sitten kun hätä tulee, niin se pari viikkoa mitä joutuu toimeentulotukea odottamaan on ihan hemmetin pitkä aika...

Vierailija
28/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laina.

En saa mistään lainaa. Olen köyhä ja maksukyvytön.

Mutta meidän pitää sitten elättää sinut. 

Vierailija
29/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupeat järjestämään hautajaisia.

En voi kieltää etteikö tämäkin vaihtoehto jatkuvasti pyörisi mielessä. Eihän tämä jatkuva kituminen köyhyysrajan alapuolella ole mitään elämisen arvoista elämää. Kuitenkin joku pieni osa minussa haluaisi uskoa että saan vielä jonain päivänä vakituisen työpaikan jolla maksaa lääkitykset ja työterveyshuollon.

Jos tuntuu että tämä Suomessa kituuttaminen ei ole elämisen arvoista, niin aina voi mennä vaikka Afrikan tai Intian slummeihin elämään, niin saa vähän suhteellisuudentajua ajatuksiinsa.

Ihan vaan tiedoksi, että on suomessakin asunnottomia jne. Ja jos sosiaaliturva ei toimi, niin tulee niitä asunnottomia jatkossakin olemaan.

Vierailija
30/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Hommaat jostain rahaa.

2) Et osta lääkkeitä.

As simple as that.

Vierailija
31/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laina.

Kyllä, sithän hyvinvointi yhteiskunta tarkoittaa että autamme myös sairaat, köyhätä ja nälkää näkevät. Suomessa nyt ei kyllä tunnu olevan hyvinvointia muuta kuin pakolaisilla ja maahantunkeutujilla ja muslimeilla, somaleilla yms. oma väki saa sairastaa ja nähdä nälkää.

Vierailija
32/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita äidille.

Miksi? Äitini ei voi auttaa.

Kenen sitten luulet voivan auttaa aikuista ihmistä?

En tiedä. Luulin joskus että meillä olisi sellainen niin kutsuttu hyvinvointiyhteiskunta, joka auttaa jos ihminen vaikkapa sairastuu ja köyhtyy sen vuoksi. Nyt tiedän ettei se pidä paikkaansa.

Mulle on valjennut tuo jo kauan aikaa sitten. Sen takia olen aina valmis ylitöihin ja muuhun ja säästän kaiken. Turvallinen olo.

Vierailija
33/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laina.

Mutta ei hätää, voi se karma vielä sinuunkin iskeä. Ihminen kun voi köyhtyä hyvin monenlaisista syistä...

Vierailija
34/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistaisin asian diakoniatyöntekijältä, ei kannata luulla kun on todella tärkeästä asiasta kyse.

Laita myös Facebook-ryhmään ilmoitus jonnekin "vähävaraisille apua"-ryhmään. En todellakaan ole ainoa joka on Kelan vuoksi tällä hetkellä ongelmissa. 

Kehtaako joku oikeasti kysellä noista facen ryhmistä apua? Kyllähän facekaveritkin sen näkee että liittyy tuollaisiin ryhmiin. Vai pitkääkö sitä varten tehdä joku feikkiprofiili? Ja onpa kiva jos vaikkapa entinen työnantaja näkee tuollaisessa ryhmässä vinkumassa...

Vierailija
35/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä vielä kerran soittaa kelaan tai käydä paikanpäällä ja selittää miten käy jossei sitä päätöstä oikaista pikimmiten. En tiedä onko tästä mitään apua tosin.

Eihän tällaista pitäisi sattua, aivan käsittämätöntä. Jossei oikaisua tule, niin vaihtoehdot lienee kysellä lainaa läheisiltä ja yrittää myydä omaisuutta. Osta lääkkeet tililtä, kuitit jne talteen etkä sano lainanneesi rahaa niin saat sentään ne rahat tt-tuessa myöhemmin takaisin.

Vierailija
36/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaan nimenomaan ei kannata soittaa. Voi tulla jopa 80 euron puhelinlasku.

Vierailija
37/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sairauteen? Voit olla myös yhteydessä sinne missä sinua hoidetaan,sairaala voi antaa tässä tilanteessa lääkkeet. Olen diabeetikko ja kun en ollut vielä saanut diagnoosia 1-tyyppiin (eli insuliiniin en saanut vielä kela-korvausta), diabeteshoitaja antoi minulle insuliinikynät kun varaa ei ollu ostaa ja aina kysyy kun käyn onko lääkkeitä nyt tarpeeksi ja jos ei ole ni hän kyllä antaa. (Maksavat nyt enää 4,50€ joten eipä ole enää moista ongelmaa, mutta ennen kun sain korvaukset ni hinnaksi tulikin jo n. 130€.)

Vierailija
38/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laina.

Mutta ei hätää, voi se karma vielä sinuunkin iskeä. Ihminen kun voi köyhtyä hyvin monenlaisista syistä...

Ainakin voin sanoa hyvällä omatunnolla, että olen karmaa vastaan varautunut. Vakuutuksilla,  menojen ja tulojen suhteuttamisella, jne.

Vierailija
39/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä syöt? Tiedän että taitaa olla laitonta, mutta jos jollain olisi antaa samoja... Olisiko kellään tutulla? En tarkoita että erikseen pitäisi alkaa kysellä mutta jos tietäisit jollain olevan :/ tai edes saman tyylisiä millä pärjäisit.

Itse antaisin jos joku pyytäisi

Vierailija
40/66 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iso summa? Josko täältä löytyisi apua.