Savupaprikajauhe -mistä kaupasta saa ostettua?
Kommentit (19)
Prismasta on ostettu. Mauste-Sallinen 380g 5,95€
K-supermarketeissa olen usein nähnyt.
K-supermarketista ostin minäkin. Sellainen peltipurkki. En suosittele mitään Santa Marioita.
Ihana mauste, kunnon savuisa tuoksu tulee. :)
Stockmannilta ja Cittarista oon ostanu.
Vielä kun joku kertoisi, mihin sitä voi käyttää...? Minulla on iso avaamaton pussi, en tiedä mitä sillä tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun joku kertoisi, mihin sitä voi käyttää...? Minulla on iso avaamaton pussi, en tiedä mitä sillä tekisin.
itse laitan esimerkiksi jauheliharuokiin, nyhtöpossuun ja paistetuihin perunoihin.
Vierailija kirjoitti:
Antaa kivan säväyksen esim. jauhelihapihveihin tai lihapulliin, sopii myös kanafileisiin, soijarouheeseen tai texmex-ruokaan, esim. salsaan tai johonkin papumössöön. Ei kuitenkaan voi laittaa kovin paljoa kerralla, ettei peitä muita makuja alleen.
Melkein kaupasta kuin kaupasta löytyy, ehkei jostain pikku siwasta.
Itse kerran kokeilin enkä pitänyt mausta.
Ostin ässästä Smoked paprikaa. Saat multa. Oli ihan hirveetä.
Käytän itse sitä esim. marinadeissa (esim. simppeli broilerimarinadi), grillauksessa lihan marinadissa/grillauskastikkeessa, chili con carnessa ja sopii tosi hyvin esim. taco/tortillajauhelihaan, jauhelihapiirakkaan ym.
Pulled pork marinadiin ehdoton ja sopii liharuokiin muutenkin tosi hyvin. Näitäkin on sitten eri vahvuisia ja vahvimmat menee ihan chilijauheesta.
Älä pilaa ruokaa sillä. Maku on kauhea.
Jos haluaa savun makua vaikka pulletiin, osta hp smoked kastiketta.
Mausteisiin erikoistineesta kaupasta.
Maku on tosiaan tymäkkä ja tunkkainen, jos jauhetta annostelee liikaa. Eli malttia!
Savustettu paprika (jauhettu) on maustehyllyssä melkein joka kaupassa.
Santa Maria-merkkistä löytyy kaupoista.