En halua enää syödä eläimiä, nyt se on loppu
Kommentit (56)
Oikea päätös.
Jos syöt kuolutta eläintä siirtyy sinuun häneen dna.
Hieno ja fiksu päätös, kannatan :)
Jos nyt pari etanaa vielä kumminkin...
Ajattele kaikkia niitä eläimiä, joiden päältä kävelet! Joku luultavasti jää kitumaan.
Jos olet tosissasi, niin rohkaisen: oli kyllä todella helppo muutos. Ei tule enää mieleenkään syödä eläintä. Ja bonus: olen nyt paremmassa ja iloisemmassa ja kauniimmassa kunnossa kuin ikinä tämän yli nelikymppisen elämäni aikana
Hieno päätös. Liha on epäekologista, epäeettistä ja suorastaan myrkyllistä.
Hirvenliha on hyvää kun se osataan tehdä, porosta en niinkään tykkää mutta menettelee, naudan sisäfile on tietysti nam, kana/broileri myös menettelee, kaniakin oon syönyt Puerto de la Cruzissa mutta ei hyvää ja en saattanut syödä sitä. Sikakin menettelee välillä. Ilman lihaakin voi elää.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tosissasi, niin rohkaisen: oli kyllä todella helppo muutos. Ei tule enää mieleenkään syödä eläintä. Ja bonus: olen nyt paremmassa ja iloisemmassa ja kauniimmassa kunnossa kuin ikinä tämän yli nelikymppisen elämäni aikana
Ohis allekirjoittaa tämän !
Hienoa. Lihatonta ruokavalio on helppo toteuttaa ja se on terveellinen. Vaihtoehtoja riittää resepteissä ja valikoimassa. Sinusta tulee terveempi ja onnellisempi.
Vai niin. Itse olen vähentänyt lihan syömistä, mutta en nää syytä lopettaa kokonaan.
Tapat kuitenkin eläimiä, kun pelto kynnetään tai se safka tuodaan kaukomailta. Ihminen on erittäin huonohyötysuhteinen kasvissyöjä. Elätkö heinäpaalilla? Lehmä elää ja on sinua 10 kertaa suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä on jotakin siinä altruismin ja egoismin välimaastossa. Oman hyvän mielen tavoittelu on ilmeisesti se moottori.
Ei sitten koske ovo-lakto vegaaneja tai fisu-vegaaneja
-Kertoisivatko kasivisyöjät miksi rypsi- ja rapsi piti geenimutatoida hapoilla ja radioaktiivisella säteilyllä ihmiselle saopivaksi?
-Mistä te enään löydätte viljaa jonka perimää ei olisi mutatoitu radioaktiivisuudella?(50-luvulta kähtien)
-Miksi soija vaatii pitkän /raskaan prosessin jotta ihminen voi sitä syöda, mutta äpylille se menee sellaisenaan?
-Miksi kasvisyöjien safka tuodaan Suomen ulkopuolelta eli minne fenno-vegaanit hävisivät?
-Mitä myytte Suomesta ulos jotta kasvisyöjien kauppavaje saadaan täytettyä? Seinä ei käy vastaukseksi.
-Miltä pellolta tulee leipäviljaa ja miltä ei - ja paljonko väkilannoitetta palaa ? Lannoiten valmistus on sitten erittäin energiaa vaativaa.
-Paljonko kuluu hehtaarille polttoöljyä jos sillä tuottaa viljaa (30 litraa ei riitä)
-Koska te astutte sieltä taivaalta alas realismiin?=
gu kirjoitti:
Ei sitten koske ovo-lakto vegaaneja tai fisu-vegaaneja
-Kertoisivatko kasivisyöjät miksi rypsi- ja rapsi piti geenimutatoida hapoilla ja radioaktiivisella säteilyllä ihmiselle saopivaksi?
-Mistä te enään löydätte viljaa jonka perimää ei olisi mutatoitu radioaktiivisuudella?(50-luvulta kähtien)
-Miksi soija vaatii pitkän /raskaan prosessin jotta ihminen voi sitä syöda, mutta äpylille se menee sellaisenaan?
-Miksi kasvisyöjien safka tuodaan Suomen ulkopuolelta eli minne fenno-vegaanit hävisivät?
-Mitä myytte Suomesta ulos jotta kasvisyöjien kauppavaje saadaan täytettyä? Seinä ei käy vastaukseksi.
-Miltä pellolta tulee leipäviljaa ja miltä ei - ja paljonko väkilannoitetta palaa ? Lannoiten valmistus on sitten erittäin energiaa vaativaa.
-Paljonko kuluu hehtaarille polttoöljyä jos sillä tuottaa viljaa (30 litraa ei riitä)
-Koska te astutte sieltä taivaalta alas realismiin?=
Itse vuosikausia vegaanina olleena olen viimeksi ostanut rypsiöljyä n. 15-20 vuotta sitten. Soijaakaan en ole koskaan oikein syönyt. Ei mitenkään ole välttämätön vegaanille. Ylipäänsä nämä sun kysymykset on aika tyhmiä.
Itse syön lähes päivittäin suomalaista perunaa, ohraa, kauraa, ruista. Sanoisin että syön paljon enemmän kotimaista ruokaa kuin keskiverto sekasyöjä. En ole mikään fennovegaani.
Mitä luulet pyhällä hengelläkö ne omissa kusissa ja paskoissaan marinoituvat suomalaiset siat siellä metrin karsinoissaan kasvavat?
Palstalle on iskenyt oikein vegaanitrolliarmeija :DDDDDD
Suurshalami nuoren katraan valkokastikkeella ja hörppy kädenlämpöistä kaalimehua perään!
Hyvä :)