En halua enää syödä eläimiä, nyt se on loppu
Kommentit (56)
gu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gu kirjoitti:
Ei sitten koske ovo-lakto vegaaneja tai fisu-vegaaneja
-Kertoisivatko kasivisyöjät miksi rypsi- ja rapsi piti geenimutatoida hapoilla ja radioaktiivisella säteilyllä ihmiselle saopivaksi?
-Mistä te enään löydätte viljaa jonka perimää ei olisi mutatoitu radioaktiivisuudella?(50-luvulta kähtien)
-Miksi soija vaatii pitkän /raskaan prosessin jotta ihminen voi sitä syöda, mutta äpylille se menee sellaisenaan?
-Miksi kasvisyöjien safka tuodaan Suomen ulkopuolelta eli minne fenno-vegaanit hävisivät?
-Mitä myytte Suomesta ulos jotta kasvisyöjien kauppavaje saadaan täytettyä? Seinä ei käy vastaukseksi.
-Miltä pellolta tulee leipäviljaa ja miltä ei - ja paljonko väkilannoitetta palaa ? Lannoiten valmistus on sitten erittäin energiaa vaativaa.
-Paljonko kuluu hehtaarille polttoöljyä jos sillä tuottaa viljaa (30 litraa ei riitä)
-Koska te astutte sieltä taivaalta alas realismiin?=
Itse vuosikausia vegaanina olleena olen viimeksi ostanut rypsiöljyä n. 15-20 vuotta sitten. Soijaakaan en ole koskaan oikein syönyt. Ei mitenkään ole välttämätön vegaanille. Ylipäänsä nämä sun kysymykset on aika tyhmiä.
Itse syön lähes päivittäin suomalaista perunaa, ohraa, kauraa, ruista. Sanoisin että syön paljon enemmän kotimaista ruokaa kuin keskiverto sekasyöjä. En ole mikään fennovegaani.
Mitä luulet pyhällä hengelläkö ne omissa kusissa ja paskoissaan marinoituvat suomalaiset siat siellä metrin karsinoissaan kasvavat?
Mistä tulee b12 ja aminohapot joita ihminen tarvitsee - kiitos vastauksesta. B12 piikistä on sitten aika mega ympäristöjalanjälkenä.
Ja jos katsot kouluruokaketjua tällä palstalla niin kyllä siellä kukkii ulkomainen safka. Tomaatti esmes ei kasva kuin auringossa tai kasvihuoneessa.
Kaikki B12 eläinten lihassa on maaperästä lähtöisin olevien bakteerien tuottamaa. Et taida edes ymmärtää mitä kysyt, aminohappoja on kaikissa kasviksissa.
Mä en uskalla syödä edes kasviksiakaan, miltä sinusta tuntuisi jos olisit peruna ja sinusta purraan palasia. :((
Jokainen saa toki tehdä omat päätöskensä, mutta täytyy kuitenkin miettiä missä menee raja. Onko kala lihaa, vai onko niiden oikein, koska ne ovat tyhmempiä. Entäs sitten kananmunat ja mäti? Samalla voisi maitotuotteiden käytön kokonaan lopettaa, koska lehmiä kasvatetaan ihmisen hyödyksi, eikä ne tuota luonnollisen määrän maitoa.
Mitä pystyt syömään? Pähkinöissä ja pavuissa on hyönteisten jäämiä eli joudut pesemään ne moneen kertaan, salaatissa on todennäköisesti niissäkin hyönteisten munia jne.
Vai tarkoitatko, että et syö lihaa, mutta eläimiä suostut syömään edelleen?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Lihatonta ruokavalio on helppo toteuttaa ja se on terveellinen. Vaihtoehtoja riittää resepteissä ja valikoimassa. Sinusta tulee terveempi ja onnellisempi.
ei lihaton ruokavalio ole välttämättä terveellinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tosissasi, niin rohkaisen: oli kyllä todella helppo muutos. Ei tule enää mieleenkään syödä eläintä. Ja bonus: olen nyt paremmassa ja iloisemmassa ja kauniimmassa kunnossa kuin ikinä tämän yli nelikymppisen elämäni aikana
Tunnen yhden +40-vee kasvissyöjän joka on yksi hankalimmista ja negatiivisimmista ihmisistä jonka tunnen. Puhumattakaan ettei ihminen ole kuin hoikka (se taas ei kerro mitään esim. lihaskunnosta joka hänellä huono) mutta muuten huonossa kunnossa, luetaan sairas ja väsynyt.
Toki on ok että olet kasvisyöjä, mutta loppuu tommoinen moraalinen paskanjauhanta, että lihan syönti on väärin. Se sama kaupasta ostettu jauhelihapaketti on silppuna riippumatta omasta suuntautumisesta ja menee jollekkin toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tosissasi, niin rohkaisen: oli kyllä todella helppo muutos. Ei tule enää mieleenkään syödä eläintä. Ja bonus: olen nyt paremmassa ja iloisemmassa ja kauniimmassa kunnossa kuin ikinä tämän yli nelikymppisen elämäni aikana
Tunnen yhden +40-vee kasvissyöjän joka on yksi hankalimmista ja negatiivisimmista ihmisistä jonka tunnen. Puhumattakaan ettei ihminen ole kuin hoikka (se taas ei kerro mitään esim. lihaskunnosta joka hänellä huono) mutta muuten huonossa kunnossa, luetaan sairas ja väsynyt.
ahaa? Minä tiedän useita kymmeniä sairaita sekaaneja. Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä on jotakin siinä altruismin ja egoismin välimaastossa. Oman hyvän mielen tavoittelu on ilmeisesti se moottori.
Anteeksi. Mistä kasvissyöjä saa omega 3- ja 12 -rasvahappoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ahaa? Minä tiedän useita kymmeniä sairaita sekaaneja. Mitä sitten?
Se oli tuohon hehkutukseen että olis niin hyvässä voinnissa. Roskaa. Se on päätös jonka tekee eikä se yksin tee ihmisen elämästä terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä on jotakin siinä altruismin ja egoismin välimaastossa. Oman hyvän mielen tavoittelu on ilmeisesti se moottori.
Jos sinua oikeasti kiinnostaa asia etkä yritä vain lytätä toisten ihmisten elämäntapavalintaa niin tuossa selitetään aika hyvin rasvahapoista
Vierailija kirjoitti:
Lihasyönti on väärin ja se loppuu tänään.
Ei ole ole väärin. Ihminen on eläin ja syö muita eläimiä niin kuin muutkin eläimet.
Minä jatkan lihansyöntiä, hanki sinä itsellesi näivetystauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua oikeasti kiinnostaa asia etkä yritä vain lytätä toisten ihmisten elämäntapavalintaa niin tuossa selitetään aika hyvin rasvahapoista
Juu en yritä lytätä. Oppia ikä kaikki.
Ei ne ole loppu, CM oli tänään paljonkin lihoja.
Sinkkumies
Hyvä!! Olet jo OIKEA VEGAANI! Kunnon vegaani mainostaa aina ettei syö lihaa joka hetki, joka paikassa.
Minä tein tämän päätöksen viime syyskuussa, tutustuttuani dokumenteista ja kirjoista lihantuotannon todellisuuteen. En itse asiassa edes vakavissani pystynyt pysymään vegetarismissa, koska olen vähän semmoinen että vaihtelee kaikki, esim. laihdutus ei koskaan ole onnistunut koska jonain päivänä ajattelenkin "no jaa, tänään en jaksa olla dieetillä, joten vedän tämän kakkupalan tai kaksi", vaikka kuinka olisn päättänyt että ei sokeria tms.
Mutta en ole tosiaan syönyt lihaa kertaakaan tuon päätökseni jälkeen, ja se on ollut yllättävän helppoa. Olen tosin ainakin toistaiseksi lakto-ovovegetaristi, ettei muutos olisi liian jyrkkä. Syön maitotuotteita ja munia vain luomuna eläinoikeussyistä mutta silti ymmärrän että veganismin pitää olla tavoitteeni, koska kyllä eettisiä ongelmia liittyy maidon ja munien tuotantoon luomunakin. Silti siihen vegaaniuteen siirtymiseen liittyy jonkinlainen "rimakauhu", koska vierastan ajatusta että pitäisi syödä jotain vitamiinia purkista tai erikseen miettiä mistä saa mitäkin ravinteita (rauta, kalsium, proteiini). Tämä lakto-ovovegeily menee kauhean helposti ja miettimättä mitään. Olokin on parantunut ja paino laskenut 9 kg ilman erityistä laihduttamista.
Vähitellen yritän maitoa ja munia vähentää. Nyt olen esim. korvannut maidon jota käytän teessä tai muroissa soija- ja kauramaidoilla. Mutta juustoja kyllä vielä syön, kkun niitä niin valtavasti rakastan ja maistamani vegaaniset vaihtoehdot on kamalia. Ja hävettää, kun olen niin itsekäs että eläimet kitukoot, kunhan minä saan maukasta juustoa :( Toivottavasti saan tehtyä parannuksen tässäkin.
Vegaanit, homot, pedofiilit... Kyllä on ihme kieroutumia ihmisillä nykypäivänä. Miksei kaikki vaan voi olla normaalisti. Miehet tykätä naisista ja syödä perinteisiä ruokia. Kaikesta pitää tehdä niin stanan vaikeaa.
Hienoa ap! Itsekin tein tämän päätöksen n. puolitoista vuotta sitten ja ainakin minulle kasvissyönti on sopinut todella hyvin terveydellisesti. Voin todella hyvin, jaksan urheilla monta kertaa viikossa enkä ole edes sairastellut kertaakaan tämän puolentoista vuoden aikana. Tsemppiä sinullekin!
En ymmärrä miksi lihaa pidetään osana "terveellistä ruokavaliota", olen yrittänyt etsiä ja tutkia paljon lihan terveysvaikutuksia ja minulle ainakin tuli ihan yllätyksenä joskus, että punainen liha voi oikeasti olla terveydelle haitallista ja vaaleallakin lihalla esim. kanalla ei ole mitään erityisiä terveysvaikutuksia. Ja yhtälailla maidon juominenkin on melko käsittämätö juttu, eihän ihminen ole vasikka, joka oikeasti tarvitsisi lehmän maitoa (toki ymmärrän miksi maitoa on alunperin alettu juomaan, mutta maidon roolia nyky-yhteiskunnassa en ymmärrä sitten laisinkaan).
Paljon mieluumin hankin proteiinia ja rasvaa kasvipohjaisista lähteistä kuin eläintuotteista, jotka vielä kaikenlisäksi ovat epäekologisempia epäeettisyydestä puhumattakaan. Toki eettisyydestä voidaan olla montaa mieltä, mutta ainakin minun moraalini vahvasti sanoo, että eläimen tappaminen on väärin nimenomaan siksi, koska en lihaa tarvitse vaan tulen jopa paremmin toimeen ilman. Eläimen kuolema ennenaikojaan on siis täysin _turhaa_. Aina jaksan ihmetellä, että miksi joidenkin on niin vaikeaa ymmärtää kasvissyöntiä varsinkin, kun sen puolesta on olemassa niin monia painavia ja merkittäviä syitä?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa ap! Itsekin tein tämän päätöksen n. puolitoista vuotta sitten ja ainakin minulle kasvissyönti on sopinut todella hyvin terveydellisesti. Voin todella hyvin, jaksan urheilla monta kertaa viikossa enkä ole edes sairastellut kertaakaan tämän puolentoista vuoden aikana. Tsemppiä sinullekin!
En ymmärrä miksi lihaa pidetään osana "terveellistä ruokavaliota", olen yrittänyt etsiä ja tutkia paljon lihan terveysvaikutuksia ja minulle ainakin tuli ihan yllätyksenä joskus, että punainen liha voi oikeasti olla terveydelle haitallista ja vaaleallakin lihalla esim. kanalla ei ole mitään erityisiä terveysvaikutuksia. Ja yhtälailla maidon juominenkin on melko käsittämätö juttu, eihän ihminen ole vasikka, joka oikeasti tarvitsisi lehmän maitoa (toki ymmärrän miksi maitoa on alunperin alettu juomaan, mutta maidon roolia nyky-yhteiskunnassa en ymmärrä sitten laisinkaan).
Paljon mieluumin hankin proteiinia ja rasvaa kasvipohjaisista lähteistä kuin eläintuotteista, jotka vielä kaikenlisäksi ovat epäekologisempia epäeettisyydestä puhumattakaan. Toki eettisyydestä voidaan olla montaa mieltä, mutta ainakin minun moraalini vahvasti sanoo, että eläimen tappaminen on väärin nimenomaan siksi, koska en lihaa tarvitse vaan tulen jopa paremmin toimeen ilman. Eläimen kuolema ennenaikojaan on siis täysin _turhaa_. Aina jaksan ihmetellä, että miksi joidenkin on niin vaikeaa ymmärtää kasvissyöntiä varsinkin, kun sen puolesta on olemassa niin monia painavia ja merkittäviä syitä?
Tirsk :) Uskontunnustus suoraan vegaaniliiton propagandaläpysköistä :D Hyvin te vedätte :D
Mistä tulee b12 ja aminohapot joita ihminen tarvitsee - kiitos vastauksesta. B12 piikistä on sitten aika mega ympäristöjalanjälkenä.
Ja jos katsot kouluruokaketjua tällä palstalla niin kyllä siellä kukkii ulkomainen safka. Tomaatti esmes ei kasva kuin auringossa tai kasvihuoneessa.