Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaaloisen lihava ja terve on valetta

Vierailija
19.03.2017 |

Vuosi sitten olisin itsekin niin vielä väittänyt. Mulla oli selkäkipua mutta luulin ettei se johdu ylipainosta. Masensi mutta syytin siitä vaan tylsää elämää. Nyt oon laihtunut 30kg enkä ole enää bmi:n mukaan sairaaloisesti lihava huomaan selvän eron. Enää ei masenna. Jaksan tehdä mitään vaan ja selkäkään ei ole kipeä. Verenpainekin laski vaikka väitin että korkea verenpaine johtuu vaan sukuviasta. Olin erittäin sairas. En jaksanut edes kävellä!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet itseäs huijannut. Ei kaikki valehtele itselleen, edes kaikki sairaalloisen lihavat.

Vierailija
2/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sairaalloisen lihavakin voi olla terve. Kunhan muistaa, että ainoastaan toistaiseksi. Ei alkoholistitkaan ihan nuorina ala oireilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sairaaloisen lihavat ovat sairaita ja sillä sipuli. sen sanoo jo nimiki sairaaloisen lihava. Ei terve ihminen ole sen kokoinen. +40 bmi on sairasta.

Vierailija
4/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sairaaloisen lihavat ovat sairaita ja sillä sipuli. sen sanoo jo nimiki sairaaloisen lihava. Ei terve ihminen ole sen kokoinen. +40 bmi on sairasta.

Kai jos kerran on joku loinen.

Vierailija
5/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut sairaalloisen lihava ja terve. Verenpaine oli normaali ja jaksoin liikkua, ei ollut kipuja ja kävelin yleensä hyvin reipasta tahtia. Älysin kuitenkin, että lihavuus altistaa sairauksille niin vahvasti, että mua suojeli lähinnä nuoruus ja sekin vain toistaiseksi. Laihdutin ennen kuin terveysongelmia tuli. Nyt olen keski-ikäinen, paino keikkuu siinä normaalin ylärajoilla ja olen terve. En usko että olisin terve enää, jos olisin edelleen sairaalloisen lihava.

Vierailija
6/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis väitit olevasi terve, muttet jaksanut edes kävellä? Ainakin itsepetos onnistuu.

Vierailija
7/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo!

Nythän on muodissa nämä vaakakapinat ja läskimyytinmurtajat sekä kehopositiivisuus.

Minusta idea on ihana, mutta menee överiksi joillakin. Esim. lääkärit ja terveydenhoitajat eivät saisi joidenkin mielestä puuttua ylipainoon sanallakaan. Kouluterkkari ei saisi sanoa, että lapsi tarvitsisi terveellisempää ruokaa, koska se koetaan loukkaavana. Aika moni sairaus kuitenkin johtuu juurikin ylipainosta, varsinkin, jos sitä on todella paljon. Silti on näitä "minulla on kipeä polvi, lääkäri kehoitti laihduttamaan, yhyy" ja muut komppaa, että tosi törkeetä ja epäammattimaista.

Vierailija
8/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo fysiikan lakien mukaan mahdotonta, että sydän pystyisi pumppaamaan verta lihavan kehon ääriosiin saakka. Sydämen vajaatoiminta on tappava sairaus.

Vierailija
9/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on olemassa sellainen ilmiö kuin obesity survival paradox: joissakin sairauksissa lihavilla potilailla on parempi elinajanodote kuin normaalipainoisilla tai laihoilla. Nyt ei siis puhuta terveistä ihmisistä, vaan siitä että esim. lihavat dialyysipotilaat selviävät hengissä pitempään kuin laihat. Ei vielä tarkkaan tiedetä, mistä tämä johtuu, mutta aina laihduttaminen ei parannakaan terveydentilaa.

Vierailija
10/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta on olemassa sellainen ilmiö kuin obesity survival paradox: joissakin sairauksissa lihavilla potilailla on parempi elinajanodote kuin normaalipainoisilla tai laihoilla. Nyt ei siis puhuta terveistä ihmisistä, vaan siitä että esim. lihavat dialyysipotilaat selviävät hengissä pitempään kuin laihat. Ei vielä tarkkaan tiedetä, mistä tämä johtuu, mutta aina laihduttaminen ei parannakaan terveydentilaa.

Tjaah, mitataankohan tällaisten sairauksien määrä promilleissa?

Vierailija
11/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ollut, mutta ei se todista, ettei joku muu voisi olla.

Itse ajattelen kyllä, että kyllä se lihominen jonkinasteista, väh lievää syömishäiriötä, masennusta tms vaatii, ainakin alle 30v ihmisellä.

Fyysiset sairaudet ovat yksilöllisiä. Perimä vaikuttaa hirveästi. Tilastollisesti riskit nousevat, mutta en usko, että aina.

Toisaalta bmi ei kerro kaikkea. On urheilulajeja, joissa paino nousee hyvin korkeaksi, mutta elimistö ei ole samanlainen kuin lihavalla.

Vierailija
12/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhut puppua, mieheni on menossa lihavuusleikkaukseen ja hänen kaikki arvonsa ovat hyvät, melkeinpä liiankin matalat, hän on laihduttanut noin 30 kiloa nyt. Terve kuin pukki vai miten sitä sanotaan. Juoksee ja kävelee kovaa, en pysy perässä ja jaksaa nostaa puntteja oikein kauan ja jumpata joka ilta, itse olen terve mutta en vain jaksa noin.

Vierailija
13/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huohhuoh kirjoitti:

Nyt puhut puppua, mieheni on menossa lihavuusleikkaukseen ja hänen kaikki arvonsa ovat hyvät, melkeinpä liiankin matalat, hän on laihduttanut noin 30 kiloa nyt. Terve kuin pukki vai miten sitä sanotaan. Juoksee ja kävelee kovaa, en pysy perässä ja jaksaa nostaa puntteja oikein kauan ja jumpata joka ilta, itse olen terve mutta en vain jaksa noin.

Ei se nyt jotenkin yllätä, että mies on naista vahvempi, vaikka olisi lihava mies. Ja voi ne ylipainoisetkin treenata, kyllä siinää treenaamattoman normaalipainoisen voittaa. Tosin jos on niin terve, niin terve mies, niin miksi on menossa laihdutusleikkaukseen? Ja muutenkin, kun kerran näköjään on noin paljon laihduttanut, niin miksi edes muutenkaan menee leikkaukseen? Tietää jo selvästi, miten laihdutus tapahtuu.

Vierailija
14/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, kun ilmiötä ei ole tutkittu tarpeeksi, mutta se koskee ainakin dialyysipotilaita ja sydämen vajaatoimintaa sairastavia, ja viime aikoina on alettu epäillä että myös kakkostyypin diabeetikkoja. Jos tämä pitää paikkansa, niin ryhmä on jo aika suuri.

Vierailija
15/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta bmi ei kerro kaikkea. On urheilulajeja, joissa paino nousee hyvin korkeaksi, mutta elimistö ei ole samanlainen kuin lihavalla.

Vain kehonrakennuksessa nousee paino niin korkeaksi ja silloinkin useimmiten vain ammattilaisilla. Joka tapauksessa sellaiseen treeniin tarvitaan vuosien ja vuosien työ, että paino nousisi edes lievän ylipainon puolelle sen takia, että on lihasmassaa niin paljon. Katsoo vaikka tätä haastattelua: http://zelsh.com/robbiesardiniainterview/ Tyypin bmi on 23.7 ja tuskin edes massakautena yli 30.

Vierailija
16/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huohhuoh kirjoitti:

Ei se nyt jotenkin yllätä, että mies on naista vahvempi, vaikka olisi lihava mies. Ja voi ne ylipainoisetkin treenata, kyllä siinää treenaamattoman normaalipainoisen voittaa. Tosin jos on niin terve, niin terve mies, niin miksi on menossa laihdutusleikkaukseen? Ja muutenkin, kun kerran näköjään on noin paljon laihduttanut, niin miksi edes muutenkaan menee leikkaukseen? Tietää jo selvästi, miten laihdutus tapahtuu.

Ei kannata uskoa provoilijoita. Ei leikkaukseen pääse noilla arvoilla. Pitää olla BMI yli 35 ja lisäksi jokin sairaus, kuten diabetes. Yli 40 voi päästä jos on riskejä, mutta lihaksikas ei varmasti pääse.

Vierailija
17/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, kun ilmiötä ei ole tutkittu tarpeeksi, mutta se koskee ainakin dialyysipotilaita ja sydämen vajaatoimintaa sairastavia, ja viime aikoina on alettu epäillä että myös kakkostyypin diabeetikkoja. Jos tämä pitää paikkansa, niin ryhmä on jo aika suuri.

Aika harva kakkostyypin diabeetikko taitaa olla terveen painoinen?

Vierailija
18/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kehonrakennuksessa nousee paino niin korkeaksi ja silloinkin useimmiten vain ammattilaisilla. Joka tapauksessa sellaiseen treeniin tarvitaan vuosien ja vuosien työ, että paino nousisi edes lievän ylipainon puolelle sen takia, että on lihasmassaa niin paljon. Katsoo vaikka tätä haastattelua: http://zelsh.com/robbiesardiniainterview/ Tyypin bmi on 23.7 ja tuskin edes massakautena yli 30.

Höpö höpö. NFL-pelaajien keskiBMI on 31,35. Lihavin on 45,64. Lähde https://www.sportingcharts.com/articles/nfl/what-is-the-average-bmi-of-…

Vierailija
19/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa terveyteen. T. Diabeetikko (Kunhan tervehdyn flunssasta aloitan intervalliharkat.)

Vierailija
20/37 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mennä, saisi pois vielä ja kiinteytys leikkaukset tietenkin sitten myöhemmin. Tietysti.