Miten voi olla mahdollista, että ns. assistentin (=sihteeri) toimessa työskentelevä ei osaa käyttää puhelimen kaikkia toimintoja?
Olen täysin tyrmistynyt, kun kuulin otsakkeen kaltaisen henkilön olevan täysin tietämätön, kuinka puhelin asetetaan sky-tilaan.
Kommentit (44)
Mihin oikeastaan edes välttämättä tarvitaan puhelimen lentokonetilaa? Tottakai jos haluaa kuunnella musiikkia tai puuhata muuta puhelimen kanssa lennolla, niin se tarvitaan. Mutta en ole vielä keksinyt sellaista työasiaa joka pitäisi hoitaa lennolla puhelimella. Itse laitan puhelimen kiinni. Läppäriä tarviin. En ole assari, mutta joudun lentämään paljon. Teen töitä, katson leffan ja nukun.
Tiedän kyllä miten lentokonetila laitetaan, en olis tienny mikä on sky.
Palaverissa laitan äänettömälle.
No jos se sihteeri ei ole pomonsa kanssa lentokoneella tehtävillä työmatkoilla mukana, niin en keksi miksi hänen pitäisi osata laittaa puhelin lentotilaan. Meillä valtion virastossa sihteerit ei saa työpuhelimekseen älypuhelimia, vaan peruspuhelimia. Tällä säästämme sinun verorahojasi.
T. sihteeri lomalta
Minä olen johdon assistentti ja jos joku ilmoittaa, että laita puhelin sky-tilaan niin kyllä huvittaa. Lentotilaan osaan toki laittaa, mutta se ei johdu siitä, että olen assistentti!
Assitentin tehtävät on nykyään niin moninaiset ja vaativat, että kukaan ei tule noin pieniä asioita edes esittämään. Jokainen tunkee puhelimenta itse mihin tilaan haluaa, se ei ole assistentin tehtävä.
Ei se ole tyhmyyttä tai yksinkertaisuutta, jos ei puhelimen yksi ominaisuus ole tuttu. Se on vain tietämättömyyttä. Jos ei ko. ominaisuutta ole koskaan tarvinnut, niin ihmekös tuo jos ei sitä puhelimestaan löydä.
Joku asiasta tietävä voi varmaan näyttää tälle henkilölle, mistä tämä mystinen sky-tila löytyy. Seuraavalla kerralla tämä assarikin sitten tietää.