Huuhteletteko riisin
Kommentit (15)
Kyllä pesen. Siis pesen niin, että kattilassa vispaan riisiä vedessä. Vaihdan veden pari kolme kertaa. Arseeni vähenee, pölyt poistuvat, maku kirkastuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pesen. Siis pesen niin, että kattilassa vispaan riisiä vedessä. Vaihdan veden pari kolme kertaa. Arseeni vähenee, pölyt poistuvat, maku kirkastuu.
Ei kannata sitten pestä samassa kattilassa jauhenlihan kanssa, kemikaalit sekoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sitten pestä samassa kattilassa jauhenlihan kanssa, kemikaalit sekoittuu.
Pidän tuon mielessä. Mutta riisin oikeasti pesen.
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin teen ja jos keitän riisin kattilassa enkä riisinkeittimessä, niin vesi ei kuohu läheskään yhtä paljon, kun riisin on kunnolla pessyt ensin.
Mä pesen basmatiriisin. Tulee vaihdettua vesi 5-6 kertaa ennen keittämistä.
Mun suosikki on Jasminriisi. Sitä en pese, mutta ennen keittämistä kuullostan sen öljyllä kasarissa. Teen pataruokia riisipohjaan vähän Paellan valmistamisen tyyliin.
Mä en yleensä jaksa. Mutta kyllähän sen huomaa lopputuloksessa, huuhdeltu riisi on kypsänä jotenkin kiinteämmän ja irtonaisemman oloista, ei ole sitä höttöä mikä riisistä keittäessä irtoaa ja jää sitten siihen riisin pinnalle keittäessä.
Linssit huuhtelen aina.
Joo. Laitan hetkeksi veteen likoamaan, sitten kaadan siivilään ja lasken hanasta vettä lävitse. Valutan hetken.
Jasmiiniriisi ainakin kannattaa huuhdella ennen keittämistä. Thaimaalaisetkin huuhtelee kertaalleen ennen riisinkeittimeen laittoa, joten pahasti pieleen ei voi mennä jos tekee samoin.
Liotan, huuhtelen, kuullotan ja keitän pienessä määrässä vettä kannen alla hyvin pienellä liekillä. Irtonainen riisi tulee aina.
Kyllä