Jauhelihan päiväus mennyt. Voiko syödä?
Ostin perjantaina naudan 10% jauhelihaa jonka pakkauspäivä oli se perjantai 17.3. Nyt aloin tehdä siitä ruokaa ja huomasin että parasta ennen päivä oli lauantai 18.3. Ei kuitenkaan viimeinen käyttöpäivä.
Jauhelihoja oli kaksi pakettia. Toinen oli pikkuisen harmaantunut. Tein lihapullataikinan mutta nyt arveluttaa..
Ei maistu pahalta, tuoksusta en osaa sanoa mitään. Ei tuoksu paitsi jos ihan läheltä haistaa niin vähän.
Ärsyttäisi heittää kalliit lihat roskiin ja lähteä kauppaan 😟
Söisitkö?
Kommentit (18)
Jos ei ole pahaa hajua ja on säilytetty tarpeeksi kylmässä.
Söisin jos aistinvaraisesti on kunnossa.
Paistaessa siitä lähtee sellainen väkevä, etova haju, jos huonoa. Mutta jos siis olet jo maistanut, eikä maistunut pilaantuneelta, niin minä ainakin käyttäisin.
Sä et varmaankaan aio sitä raakana syödä? Uuniin vaan ja paistat kypsäksi.
Pese se ensin, sitten on syötävää. ;)
Vierailija kirjoitti:
No sitä juuri kun olen raskaana..
Jos näyttää ja haisee hyvälle,ok. Kuumenna kunnolla ja syö kuumana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä juuri kun olen raskaana..
Lukuvirhe 😁 Eli olen 20 viikolla raskaana ja siksi mietin.
Ap
Älä syö. Itse en söisi, pieni hinta terveydestä, vaikka heittäisi roskiin. Jauhelihassa ei voi olla parasta ennen merkintää, vaan aina pitäisi olla viimeinen käyttöpäivä merkintä.
Vierailija kirjoitti:
Älä syö. Itse en söisi, pieni hinta terveydestä, vaikka heittäisi roskiin. Jauhelihassa ei voi olla parasta ennen merkintää, vaan aina pitäisi olla viimeinen käyttöpäivä merkintä.
Tässä oli parasta ennen.
Siksi jäin miettimään. On siis kaupassa tuoreena pakattu. Tai kuinka tuoreena mutta kuitenkin.
Jos olisi viimeinen käyttöpäivä niin en söisi.
Ap
Tottkai syöt. Ärsyttää kaikki turha ruoan haaskaus. Paista hellalla ja laita vielä uuniin lihapullat, niin ei ole vaaraa vaikka olis vielä pari päivää vanhempaa, jos kylmäketju ei ole katkennut. T. Th
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli parasta ennen.
Siksi jäin miettimään. On siis kaupassa tuoreena pakattu. Tai kuinka tuoreena mutta kuitenkin.
Ap
Kaupassa valmistetun jauhelihan viimeinen myyntipäivä on valmistusta seuraava päivä. Vielä kerran, älä syö!
12
En söisi. Perheemme on sairastanut kerran todella kipeän ruokamyrkytyksen pilaantuneesta ruoasta johtuen ja olen siksi nykyään äärivarovainen.
Ja kaupassa pakatut eivät ole aina harmaita, aina ovat ihan punaisia, paitsi sitten kun ovat alkaneet pilaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli parasta ennen.
ApKaupassa valmistetun jauhelihan viimeinen myyntipäivä on valmistusta seuraava päivä. Vielä kerran, älä syö!
12
Niin piti kirjoittaa että....., viimeinen myyntipäivä ja myös viimeinen käyttöpäivä on valmistusta seuraava päivä.
12
Miltä haisee? Jos vähänkään imelältä, heitä pois.
Kaipassa pakattu on aina harmaata. Haisee kyllä jos on huonoa