Eikö oikeasti olisi aika perheiden liittoutua, ja vaatia hallitukselta järkevää päätöstä perheiden asioihin?
Vaaditaan oikeasti, että jokaisella perheellä pitäisi itsellä olla oikeus päättää!
Vaaditaan, että mitään ei ruveta sanelemaan!
Vaaditaan tarkastelemaan kotihoidontuen määrää.
Vaaditaan vapaus päättää itse, kuka hoitaa, missä hoitaa, miten hoitaa!!
Vaaditaan hoitopaikkoihin parannusta, ei leikkauksia!
Vaaditaan, että kotihoidintuki olisi joku järkevä summa!
Vaaditaan joustoa hoitoaikoihin!
Vaaditaan lisää eri tarpeisiin olevia hoitopaikkoja!
Vaaditaan välillä etuja perheille! Vaaditaan työssäkäynnin helpottamista! Vaaditaan, että kotona hoitamisenkin pitäisi olla arvokasta!
Vaaditaan laatua ja lisää porukkaa hoitopaikkoihin!
Ei päästetä hallitusta, kuin koiraa veräjästä!!
Kuka on mukana???
Kommentit (78)
Vaadin teitä äänestämään Suomi ensin puoluetta
Kuka maksaa?
Meidän on ensin täytettävä kunniakansalaisten kaikki toiveet. Jos jotakin sattuu jäämään, sitten voidaan vähän antaa kantasuomalaisillekin.
Kaikki nämähän ovat jo mahdollisia? Kuka kieltää?
Vai haluatko siis sitä, että voit tehdä itse mitä tahdot ja muut maksavat?
Käy mulle! Kunhan sinä maksat. Minun rahapussista ei like ei enää lisäsenttiäkään lisää veroihin
Kyse on siis tulevista päätöksistä ja tämän hetkisestä tilanteesta!!
Päätöksiä tullaan tekemään!
Katsotaan yhdessä, että päätökset on hyviä!
Kunhan ap maksaa niin minulle ihan ok. Itse en suostu maksamaan senttiäkään enempää veroja. Sitäpaitsi nuo perhevapaaehdotukset on meidän perheelle paljon parempi vaihtoehto kuin nykyinen malli. Ansiosidonnainen pitenee kaikissa ehdotetuissa malleissa, se on meille olennaista. Hankkikaa lapset miehen kanssa joka haluaa niitä myös vuorollaan hoitaa tai rahoittakaa omat elämänvalintanne itse.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ap maksaa niin minulle ihan ok. Itse en suostu maksamaan senttiäkään enempää veroja. Sitäpaitsi nuo perhevapaaehdotukset on meidän perheelle paljon parempi vaihtoehto kuin nykyinen malli. Ansiosidonnainen pitenee kaikissa ehdotetuissa malleissa, se on meille olennaista. Hankkikaa lapset miehen kanssa joka haluaa niitä myös vuorollaan hoitaa tai rahoittakaa omat elämänvalintanne itse.
Näin!!
Hyvä pointti!
Valinnan vapaus pitää olla!
Kaikille vapaa valinta omaan tilanteeseen sopiva ja kaikille kannattava!
Ei tuommoinen enää hyödyttäisi suuria ikäluokkia, joten ei ole tarvetta, eikä ääniä jaossa.
Kaikilla täytyy olla mahdollisuus valita omaan elämään sopiva ratkaisu. Kenellekään ei voi sanella, miten ja missä hän lapsensa hoitaa!
Hallitus ei voi nykyisellään vaatia ketään viemään lastaan hoitoon, koska päivähoidon kustannuksista leikataan!
Vierailija kirjoitti:
Ei tuommoinen enää hyödyttäisi suuria ikäluokkia, joten ei ole tarvetta, eikä ääniä jaossa.
Ei tarvita mitään ääniä.
Ei minusta vaalit eikä mitkään muutkaan vaikuta siihen, että perheet yhdistävät voimansa, eivätkä suostu tälläiseen.
Hallitus leikkaa päivähoidosta ja koittaa viedä perheiltä valinnan vapauden.
Kotihoidontuki pitää saada järkeväksi.
Minusta tärkeintä olisi
-lisää resursseja päiväkoteihin. Ryhmäkoot eivät saa yhtään enää kasvaa ja mieluiten niitä pitäisi pienentää. Sijaisjärjestelmä sellaiseksi, että sen sijaisen todella saa. Kaikkiin ryhmiin yksi korkeakoulutetty LTO.
-että oikeus säilyttää työpaikka kunnes lapsi on 3v säilyisi. Kh-tukea voi laskea ja isäkiintiötä ansiosidonnaiseen kannatan, mutta tuo mahdollisuus pitää säilyttää
-lapsesta aiheutuvat kulut jaettava isän ja äidin työnantajan kesken!! Käsittämätöntä, että näin ei jo ole.
Jos yhteiskunnan varoja ajatellaan, niin minusta tässä keskustelussa on käytetty aika harhanjohtavia argumentteja. Kh-tuki ei ole naisille sellainen loukku kuin usein väitetään, yli 80% yli 3-vuotiaiden lasten äideistä on töissä. Kh-tuki on yhteiskunnalle aika halpaa verrattuna pk-hoitoon, lisäksi jos äidille palkataan sijainen niin verotulojakin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tärkeintä olisi
-lisää resursseja päiväkoteihin. Ryhmäkoot eivät saa yhtään enää kasvaa ja mieluiten niitä pitäisi pienentää. Sijaisjärjestelmä sellaiseksi, että sen sijaisen todella saa. Kaikkiin ryhmiin yksi korkeakoulutetty LTO.
-että oikeus säilyttää työpaikka kunnes lapsi on 3v säilyisi. Kh-tukea voi laskea ja isäkiintiötä ansiosidonnaiseen kannatan, mutta tuo mahdollisuus pitää säilyttää
-lapsesta aiheutuvat kulut jaettava isän ja äidin työnantajan kesken!! Käsittämätöntä, että näin ei jo ole.Jos yhteiskunnan varoja ajatellaan, niin minusta tässä keskustelussa on käytetty aika harhanjohtavia argumentteja. Kh-tuki ei ole naisille sellainen loukku kuin usein väitetään, yli 80% yli 3-vuotiaiden lasten äideistä on töissä. Kh-tuki on yhteiskunnalle aika halpaa verrattuna pk-hoitoon, lisäksi jos äidille palkataan sijainen niin verotulojakin tulee.
Hyvä, näin.
Minusta kuitenkin kht on naurettavan pieni summa. Sitä pitäisi joko hieman nostaa, tai perheen verotusta laskea.
Kuitenkin keskustelussa pitää muistaa myös perheiden ja äitien radikaalisti pienellä aikaa muuttuneet työajat ja se, ettei isän perhevapaa aika uhkaa imetystä.
Minun on vaikea ottaa vakavasti ihmistä, jonka kaikissa virkkeessä on huutomerkki perässä.
Minun veroja ei tarvitse korottaan sinun halujen ja mieltymysten vuoksi. Et taida ymmärtää taloudesta sentin vertaa.
Herätkää! Hallitus aikoo jälleen sanella epämääräisten syiden takia, miten ja koska perheiden pitää tehdä mitäkin! Miksi ihmeessä suostua tuollaiseen?
Hallitus leikkaa päivähoidosta, laatu on surkeaa.
Nosto!
Oikeasti ihmiset!!