Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö oikeasti olisi aika perheiden liittoutua, ja vaatia hallitukselta järkevää päätöstä perheiden asioihin?

Vierailija
19.03.2017 |

Vaaditaan oikeasti, että jokaisella perheellä pitäisi itsellä olla oikeus päättää!
Vaaditaan, että mitään ei ruveta sanelemaan!
Vaaditaan tarkastelemaan kotihoidontuen määrää.
Vaaditaan vapaus päättää itse, kuka hoitaa, missä hoitaa, miten hoitaa!!
Vaaditaan hoitopaikkoihin parannusta, ei leikkauksia!
Vaaditaan, että kotihoidintuki olisi joku järkevä summa!
Vaaditaan joustoa hoitoaikoihin!
Vaaditaan lisää eri tarpeisiin olevia hoitopaikkoja!
Vaaditaan välillä etuja perheille! Vaaditaan työssäkäynnin helpottamista! Vaaditaan, että kotona hoitamisenkin pitäisi olla arvokasta!
Vaaditaan laatua ja lisää porukkaa hoitopaikkoihin!

Ei päästetä hallitusta, kuin koiraa veräjästä!!

Kuka on mukana???

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun veroja ei tarvitse korottaan sinun halujen ja mieltymysten vuoksi. Et taida ymmärtää taloudesta sentin vertaa.

Perheiden valinnan vapaus pitää säilyttää.

En minäkään halua maksaa senttiäkään lisää veroja.

Itse kuulun kaiken maksavaan keskiluokkaan. Meitä kuritetaan jo muutenkin, ja sitten vielä sanellaan, kuinka lapset hoidetaan. Ei käy!

Se vapaus pitää perheillä olla itsellään.

Vierailija
22/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa itte mukuloidenne hoito! Päivähoitomaksut kattavat 20 % todellisista kuluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nannnyn voi palkata kotiin ihan omalla rahalla.

Vierailija
24/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadin teitä äänestämään Suomi ensin puoluetta

Puoluerekisterissä ei ole tuollaista puoluetta. Tarkoitatko porukkaa joka kekkaloi kännissä rautatientorilla, työntää kuvaavan kännykän ohikulkijoiden naamaan kiinni, pahoinpitelee ihmisiä jotka kulkevat ohi ja eivät ole samaa mieltä ja haluaa Ilja Janitskin presidentiksi?

Vierailija
25/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ap maksaa niin minulle ihan ok. Itse en suostu maksamaan senttiäkään enempää veroja. Sitäpaitsi nuo perhevapaaehdotukset on meidän perheelle paljon parempi vaihtoehto kuin nykyinen malli. Ansiosidonnainen pitenee kaikissa ehdotetuissa malleissa, se on meille olennaista. Hankkikaa lapset miehen kanssa joka haluaa niitä myös vuorollaan hoitaa tai rahoittakaa omat elämänvalintanne itse.

Sinähän nimenomaan tarvitset valintaasi lain jotta miehesi hoitaa - ja lisää rahaa valinnallesi.

😂😂😂😂

Vierailija
26/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksakaa itte mukuloidenne hoito! Päivähoitomaksut kattavat 20 % todellisista kuluista.

No joo, oisko sitten tarpeen tarkistella verotusta? Verot perheiltä puoleen? Sitten olisi vapaus valita, miten lapsensa hoitaa?

Vierailija
27/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa eläkkeesi?

Vierailija
28/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nannnyn voi palkata kotiin ihan omalla rahalla.

No juu, kalliksi on tehty sekin. Toisen palkka menee kolmannelle.

Ja toisekseen, ei tuo argumentti oikein avaa ajatuksiasi perheiden valinnan vapauteen.

Vierailija
29/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totuus, ettei isiä saada jäämään kotiin ainakaan kotihoidontuella ja toisaalta harva äiti jättää 7 kk ikäisen hoitoon kelleen. Tähän hallitus yrittää meitä pakottaa.

Vierailija
30/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos isä ei haluakkaan jäädä kotiin, tarkoittaa se todella pienen lapsen hoitoon viemistä.

Vierailija
31/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tehtiin kun itse olin pieni. Duunariperheen lapset työnnettiin kenelle vaan halvalla ja hoito olikin sen mukaista. Kyllä se näkyi sitten kasvukäyrissä ja koulumenestyksessä. Olisitko itse ollut tarpeeksi rikkaasta perheestä?

Vierailija
32/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tehtiin kun itse olin pieni. Duunariperheen lapset työnnettiin kenelle vaan halvalla ja hoito olikin sen mukaista. Kyllä se näkyi sitten kasvukäyrissä ja koulumenestyksessä. Olisitko itse ollut tarpeeksi rikkaasta perheestä?

Juu ja verot koskee kuitenkin kaikkia.

Vierailija
33/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.

Kannatan lämpimästi alle kolmevuotiaiden kotihoitoa.

Mutta minusta kyllä olisi jo korkea aika panna miesten työnantajat kantamaan osan kustannuksista ja vaikka pakolla vaatimaan miehiäkin hoitamaan yhteistä lasta. Ns. hyvällä on jo yritetty - mitä? 20, 30 vuotta? - ja silti vain pieni prosentti miehistä katsoo lastensa hoidon kuuluvan myös heille. Jos tälle ei mitään tehdä, ei naisten asema työmarkkinoilla koskaan kohene samalle tasolle kuin miesten.

Päivähoitoakin pitää kohentaa, nythän siltä kunnissa niistetään koko ajan lisää resursseja pois.

Lapsiperheiden palveluita ei koskaan saada siinä mielessä valmiiksi, että kaikilla perheillä olisi rajaton valinnanvara ja tulotaso ei yhtään muuttuisi lasten syntymästä. Mutta kohtuuttomia heikennyksiäkään ei pidä järjestää, se vaikuttaa suoraan syrjäytyneiden määriin ja lisää lapsiperheiden ongelmia.

Tätä kannattaa miettiä, kun äänestätte kunnallisvaaleissa. Mitä puolueesi on tosiasiallisesti kannattanut kuluvalla vaalikaudella, onko kannattanut säästöjä päivähoidosta, onko vastustanut kuntalisiä tai vaikkapa perusopetuksen lisäresursointia?

Noin suuressa perspektiivissä oikeisto on tukenut säästöjä ja veroäyrin pitämistä matalalla keinolla millä hyvänsä. Yksittäisten ehdokkaiden äänestyskäyttäytyminen on toki vähän toinen juttu.

Vierailija
34/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuommoinen enää hyödyttäisi suuria ikäluokkia, joten ei ole tarvetta, eikä ääniä jaossa.

Kuinkas pitkät hoitovapaat ja kuinka suuret kotihoidon tuet suurilla ikäluokilla taas olikaan ja miten niiden  kunnallisten hoitopaikkojen kanssa mahtoi olla?

Vierailija
35/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.

Kannatan lämpimästi alle kolmevuotiaiden kotihoitoa.

Mutta minusta kyllä olisi jo korkea aika panna miesten työnantajat kantamaan osan kustannuksista ja vaikka pakolla vaatimaan miehiäkin hoitamaan yhteistä lasta. Ns. hyvällä on jo yritetty - mitä? 20, 30 vuotta? - ja silti vain pieni prosentti miehistä katsoo lastensa hoidon kuuluvan myös heille. Jos tälle ei mitään tehdä, ei naisten asema työmarkkinoilla koskaan kohene samalle tasolle kuin miesten.

Päivähoitoakin pitää kohentaa, nythän siltä kunnissa niistetään koko ajan lisää resursseja pois.

Lapsiperheiden palveluita ei koskaan saada siinä mielessä valmiiksi, että kaikilla perheillä olisi rajaton valinnanvara ja tulotaso ei yhtään muuttuisi lasten syntymästä. Mutta kohtuuttomia heikennyksiäkään ei pidä järjestää, se vaikuttaa suoraan syrjäytyneiden määriin ja lisää lapsiperheiden ongelmia.

Tätä kannattaa miettiä, kun äänestätte kunnallisvaaleissa. Mitä puolueesi on tosiasiallisesti kannattanut kuluvalla vaalikaudella, onko kannattanut säästöjä päivähoidosta, onko vastustanut kuntalisiä tai vaikkapa perusopetuksen lisäresursointia?

Noin suuressa perspektiivissä oikeisto on tukenut säästöjä ja veroäyrin pitämistä matalalla keinolla millä hyvänsä. Yksittäisten ehdokkaiden äänestyskäyttäytyminen on toki vähän toinen juttu.

Kyllä. Perheitä pitäisi katsoa enemmän perheinä.

Verotus ja kulut perheille.

Tukien suuruus ja päivähoitomaksut kyllä määritellään helvetti perheen tuloista, muissa se unohtuu täysin.

Perheitä pitäisi tukea ja antaa tehdä niitä valintoja.

Myös kuntalisät eriarvoistavat.

Typerää ilmoittaa niitä kotihoidontukeensa.

Oikeasti se on 250 € nettona ja 60 € seuraavista alle 6 vuotiaista.

Kuitenkin päivähoito maksaa tuhansia, ja laatu ei ole kummoista.

Vierailija
36/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuommoinen enää hyödyttäisi suuria ikäluokkia, joten ei ole tarvetta, eikä ääniä jaossa.

Kuinkas pitkät hoitovapaat ja kuinka suuret kotihoidon tuet suurilla ikäluokilla taas olikaan ja miten niiden  kunnallisten hoitopaikkojen kanssa mahtoi olla?

Älkää nyt jaksako. Kk palkka oli tuolloin 1000 markkaa ja verot 2%. Ehkä ajat vähä muuttuneet.

Vierailija
37/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun veroja ei tarvitse korottaan sinun halujen ja mieltymysten vuoksi. Et taida ymmärtää taloudesta sentin vertaa.

Mä ymmärrän, että on myös ihmisiä, kuten yllä, jotka haluavat pois hyvinvointivaltiosta ja kaikki tuet pois perheiltä, mutta mun mielestä se on vähän eri keskustelu kuin tämä jonka ap koitti aloittaa ja sen voisi ehkä käydä eri ketjussa. Tässä oli vissiin ideana keskustella, miten tuet pitäisi järjestää, eikä että pitäisikö tukia ollakaan. Mutta:

Mä on näe, että Suomessa oltaisiin realistisesti menossa siihen suuntaan, hyvin todennäköisesti täällä halutaan jatkossakin tukea perheitä (ja vanhuksia, ja vammaisia, jne.). Siksi nää huutelut, että ei lisää tukia, verot alas, on vähän turhia.

Lisäksi mun käsityksen mukaan esim jenkkimallisessa yhteiskunnassa eläminen on itse asiassa kalliimpi ylivoimaisesti useimmille jäsenilleen kuin verovaroin ylläpidetyssä hyvinvointiyhteiskunnassa eläminen (jos sinä kuuluisit jenkeissä tuohon 1% rikkaimpiin, jotka siitä systeemistä hyötyvät, niin varmasti voisit muuttaa sinne ja maksaa todella vähän veroja, sen sijaan, että valittaisit Suomen veroista), sen lisäksi, että meidän malli on paljon inhimillisempi ja hyvinvointia tuottavampi.

Vierailija
38/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äidit pitäisi pakottaa töihin vaikka kotona vauva? Miksi lapsen hoitamista ei pidetä työnä? Eikö se ole ihmisen tärkein tehtävä, hoitaa omaa lastaan??

Vierailija
39/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi äidit pitäisi pakottaa töihin vaikka kotona vauva? Miksi lapsen hoitamista ei pidetä työnä? Eikö se ole ihmisen tärkein tehtävä, hoitaa omaa lastaan??

Täysin samaa mieltä! Niin kuin olis paljon arvokkaampaa naiselle olla kodin ulkopuolella töissä kuin hoitaa, ruokkia, leikittää ja kasvattaa omia pieniä lapsiaan kotona. Niin järjetöntä tämä touhu!

Vierailija
40/78 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä! Niin kuin olis paljon arvokkaampaa naiselle olla kodin ulkopuolella töissä kuin hoitaa, ruokkia, leikittää ja kasvattaa omia pieniä lapsiaan kotona. Niin järjetöntä tämä touhu!

Järjetöntä ajatella, että lastenhoito kuuluu vain äideille. Mikseivät isät halua jäädä useammaksi vuodeksi kotiin? Äitinä haluan myös työuran muualla kuin kotona, lapset ovat rakkaita, mutta myös työura on arvokas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi