jättäisittekö kissa viikoksi yksin kotiin, jos joku kävisi päivittäin sitä ruokkimassa?
Kyse siis äitini 15v vanhasta kissasta. Äiti lähdössä 7-10pväksi reissuun ja joku kävisi päivittäin ruokkimassa ja siivoamassa hiekat.
Kommentit (13)
Ei mielellään, eikö sitä vois ottaa hoitoon, tai asustella siellä sen
viikon, samalla vois vaikka tyhjentää äipän jää ja baarikaapin.
Mieluummin niin päin, että hoitaja käy kissan luona. Omat kissani olivat remontin vuoksi 2 viikkoa kissahotellissa ja toinen katti ei syönyt koko aikana juuri mitään, reviiri on kissalle niin tärkeä. Mutta pelkän syöttämisen ohella kissan kanssa pitää viettää myös aikaa! Luonani on käynyt myös catsitter, sopimukseen sisältyi syöttö, hiekkaboksin siivous ja tunti rapsuttelua. Tsekkaa vaikka paikalliset 4H-petsitterit!
Kissa kiintyy paikkaan ei ihmisiin, eli jos saa kotonansa olla niin sillä ei ole mitään hätää, kun joku käy tarjoamas vaan ruoan ja tyhjää laatikon. Kissa todennäköisesti vaan nauttii hiljaisuudesta.
Me jätetään mutta vanhempani lenkkeilevät kissan luo 2 krt/pv syöttämään ja leikkimään ja putsaamaan hiekat ja katsomaan että on vettä
Meillä on ollut 2-3pv noin että on käyty kerran päivässä.
Viikko kun ollaan poissa, on hoitaja käynyt pari kertaa päivässä, päästää silloin myös välillä ulos.
Yleensä kaikesta seurasta huolimatta osoittaa mieltään aika usein kun tullaan kotiin.
Yleensä kun tullaan töistä kotiin syöksyy tervehtimään. Matkan jälkeen ei pariin päivään puhu mitään eikä tule silitettäväksi.
Riippuu kissasta ja siitä, onko ainoa yksin jäävä. Meillä on yksi ja se haluaa pitkälti olla siellä missä ihminenkin, joten sitä en jättäisi. Sitten taas sellaiset kissat voisin jättää, jotka eivät kovin paljon hakeudu seuraan.
En jättäisi. Sisko jätti ja kissa puri häntänsä lähes poikki ero ahdistuksessaan. Eläinlääkärin piti amputoida häntä - 500€.
Minä en voisi jättää kissojani koska ovat todella seurallisia otuksia. Tylsistyisivät ja alkaisivat tuhota paikkoja. Viimeksi vein mummolleni viikoksi hoitoon kun olin lomalla ja kun palasin sieltä molemmat kissat kehräsivät monta päivää, tunkivat syliin ja tulivat vessaan mukaan.
Kyllä pitäisi pärjätä viikon jos joku käy katsomassa. Kannattaa ehkä laittaa esim. keittiön ovi kiinni ettei katti mene hellalle ja polta vahingossa asuntoa ja katsoa ettei asunnossa ole mitään mikä voi aiheuttaa kissalle vaaraa asunnossa.
Jos kissa on omissa oloissaan viihtyvää sorttia, joka tykkää olla yksin, niin ei kai se sitten olisi ongelma. Mutta seurallinen ja ihmisrakas kissa varmasti kärsisi pitkästä yksinolosta.
En osaa sanoa, tilanne on vaikea. Minulla on 4 kissaa, ja olen pari kertaa käynyt reissussa siten, että viime syyskuussa noi oli keskenään 4 vrk ja tammikuussa 3 vrk. Täällä kävi tuttu, luotettava hoitaja kahdesti päivässä ruokkimassa, siivoamassa jätteet ja jäi seurustelemaan. Silti noi kissat selkeästi olivat reissun jälkeen jotenkin erilaisia, ei ne ole tottuneet että emäntä on poissa muuten kuin päivän töissä. Siksi en osaa arvailla, miten äitisi kissa yksinään tuohon poissaoloon reagoi. Kyllähän se hengissä säilyy toki, jos ruokaa on ja joku käy. Suosittelen, että hoitaja tosiaan olisi tuttu ja sama, ja että hoitaja kävisi jo etukäteen tutustumassa ja seurustelemassa kissojen kanssa. Hoitajan olisi mielestäni hyvä olla koko ajan sama.
Olen lähdössä huhtikuussa taas reissuun, jossa olen poissa 3 vrk. Sama hoitaja taas tulossa. Ja tässä tilanteessa taitaa jo etukäteen emäntää stressata enemmän kuin kissoja ikinä.
Jos kissan kanssa viivyttäisiin tarpeeksi kauan ja katsottaisiin, että se varmasti syö.