Puhelin hajosi yön aikana
Pakko saada purkaa tätä ärsytystä. Illalla kännykkäni toimi ja laitoin sen lataukseen, koska akku oli vähissä. Aamulla kun heräsin, puhelin oli sammunut eikä käynnistynytenää lainkaan. Olin viikko sitten hiihtolomalla ulkomailla ja reissukuvani ovat nyt tietysti vain puhelimen muistissa. Typerä minä ja typerä puhelin.
Maanantaina menen ostamaan uuden luurin, mutta kuviani ei taida saada enää pelastettua. Puhelin on LG Spirit. Kun yritän käynnistää puhelinta, tulee näyttöön LG-kuvan jälkeen maassa pökertyneenä makaava android, jonka mahan päällä on punainen huutomerkki. Ainoana vaihtoehtona taitaa olla nollata puhelin, mutta siinä ainakin kaikki kuvat katoavat. Omaa laturiani puhelin ei tunnista, sillä kun laitan puhelimen lataukseen siinä vain pyörii patterin kuva mutta se ei ala lataamaan. Myöskään kaverini laturi ei lataa puhelinta. Yritin yhdistää sen USB-kaapelilla tietokoneeseen, mutta tietokonekaan ei löydä puhelintani. Seuraava vaihe on lainata joltakin tutulta puhelimeeni sopivaa akkua, mutta en kyllä jaksa uskoa että akkukaan tässä on rikki.
Harmittaa niin tuhottomasti. Koko lauantain olen koittanut tätä soppaa setviä, mutta ei. Aiemmin minulla oli puhelimessani muistikortti, joka kuitenkin lopetti yhtäkkiä toimimisensa juuri ennen reissuani. Puhelin ei siis enää tunnistanut sitä, ja sanoi sen olevan virheellinen. Siellä muistikortilla oli puolestaan kaikki aiemmat kuvani, joita en ollut vielä ehtinyt siirtää koneelle. Tekniikka tosiaan helpottaa elämää... Harmittaa niin vietävästi. Sekä muistikortilla olleet aiemmat kuvat että nyt puhelimessa olevat reissukuvat.
Kommentit (3)
Jos oikein hyvä tuuri käy, saattavat liikkeessä onnistua herättämään luurisi henkiin tai ainakin pelastamaan kuvasi ym. tiedot. Mulla sippasi muutama vuosi sitten tietokone eikä sitä voitu enää herättää henkiin, mutta tiedostot saatiin pelastetuksi ja siirretyksi uuteen koneeseen. Älä rupea itse näpelöimeen luuriasi, voit aiheuttaa vaan enemmän hallaa.
Jos käyttää akkua irti vaikka muutaman minuutin ajan, tuurillaan sellainen hardware resetti voi auttaa ja puhelin käynnistyisi. Itsellä meni kerra yksi Samsung pimeäksi ja lähti uudelleen päälle vasta kun irrotin akun hetkeksi ja laitoin sitten takaisin, pelasi sitten taas normaalisti.
Veikkaisin että laturissa vika. Kannattaa testata jotain toista laturia :)