Voiko vesirokosta saada huuliherpeksen?
Lapsella ollut juuri vesirokko ja nyt ylähuulessa outo haava(?). Ehkä herpes? Mulla ei ole koskaan ollut muistaakseni huuliherpestä ja nyt aloin miettiä, että voiko tarttua vesirokosta?
Kommentit (9)
Ei voi, ihan eri virus.
Eli joko lapsellasi on alun perin huuliherpestä aiheuttava virus, joka on vesirokon myötä aktivoitunut (rakkula aktivoituu usein muun sairauden yhteydessä) tai vesirokon jälki näkyy tuolla tavoin vielä huulessa.
Hepes virus on lähes jokaisella ihmisellä jo lapsuudesta aisti mukana. Se vain puhkeaa eri aikoihin ja syistä.
Siis anteeksi! MINULLA ON HUULIHERPES, ei lapsella. Jäi oleellinen tieto pois tuosta aloituksesta. Eli voiko olla tarttunut lapselta? Joku sanoi, että huuliherpes voi aktivoitua vesirokon seurauksena. Voiko liittyä jotenkin tähän? Itsehän olen sairastanut vesirokon... T. ap
Norjalaisen huulivoide varmaankin auttaa.
Ei voi, koska aiheuttajana on eri virus niin kuin täällä jo vastattiin.
Mitä väliä. Hoidat rakon pois apteekista saatavalla voiteella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä. Hoidat rakon pois apteekista saatavalla voiteella.
Herpekseen ei ole parantavaa hoitoa. Estolääke saattaa auttaa estämään ja iskiessä se auttaa voidetta paremmin.
Ei voi. Vesirokosta voi kyllä saada vyöruusun vuosia rokon jälkeen.
Joko lapsella on vesirokko huulessa tai sitten sairastamisen jälkeen vastustuskyky on niin alhaalla että on puhjennut huuliherpes. Ja siis se herpestartunta on tullut jostain muualta.