Jethro Rostedt työttömyydestä: "Pitää itse tehdä asialle jotain eikä vinkua ja vikistä pienimmästäkin asiasta"
Näin on. Totta joka sana. Työttömät ottakaapa oppia noista sanoista:
http://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2017/201703182200087831_wa.shtml
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Mitä se Jetro okien vikisee ja vinkuu työttömistä. Olen työtön, enkä vingu ja vikise. Ihan mielelläni ja hymyillen nostan työttömyystukea, jota kaikki veronmaksajat minulle maksavat. Ostan sillä niin paljon viihdettä kuin pystyn. Ei sillä paljon saa, joten tehkääpäs enemmän niitä töitä, jotta minä saan enemmän rahaa laiskottelusta! Ah, the good life.
Kokoomusaktivisti eläytyy kuvitelmansa työttömän arjesta ja kohta vastaa omaan viestiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistövälittäjä Rostedt olisi sopinut paremmin Perussuomalaisten ehdokkaaksi.
Taipumus valehteluun ja tarve kiusata pienituloisia ovat arvostettuja ominaisuuksia sekä Kokoomuksessa että Perussuomalaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa hienoa, jos voisi keskustella asiallisesti eri mielipiteistä ja näkökannoista eikä haukkua henkilöitä esim. ulkonäköön tai -muotoon liittyvistä asioista. Ne kommentit eivät tuo keskusteluun mitään lisäarvoa, mutta toivottavasti edes helpottavat sitten niiden kirjoittajien olotilaa (ja tarkoitan tätä ihan vilpittömästi).
Mitä mieltä sinä olet tästä työttömyysasiasta?
Vierailija kirjoitti:
Olisipa hienoa, jos voisi keskustella asiallisesti eri mielipiteistä ja näkökannoista eikä haukkua henkilöitä esim. ulkonäköön tai -muotoon liittyvistä asioista. Ne kommentit eivät tuo keskusteluun mitään lisäarvoa, mutta toivottavasti edes helpottavat sitten niiden kirjoittajien olotilaa (ja tarkoitan tätä ihan vilpittömästi).
Jethrolla itsellään ei ole itsekuria edes oman terveyden hoitamiseen, joten miksi jonkun sairaalloisen lihavan ihmisen juttuja pitäisi noteerata. Tuonnäköiseltä ihmiseltä tuskin kukaan haluaa neuvoja, saati hänen alapää vitsinsä jotka kielii hyvin alhaisesta älykkyydestä. Koko mies on pelkkä kävelevä vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistövälittäjä Rostedt olisi sopinut paremmin Perussuomalaisten ehdokkaaksi.
Taipumus valehteluun ja tarve kiusata pienituloisia ovat arvostettuja ominaisuuksia sekä Kokoomuksessa että Perussuomalaisissa.
Paremmin ne vasemmistoon sopivat, demareihin varsinkin jotka on valehdelleet sekä kansalle että itselleen täysin sujuvasti vuosikymmeniä. Asuntoalalla toimiva jehtro sopisi demareihin myös yhteisen alan vuoksi. Demaritkin tekee rahaa asunnoilla ja paljon.
Jethro Rostedt lupasi tv-ohjelmassa Monicalle, 37, työpaikan: odottanut jo vuoden, eikä töitä ole kuulunut
Monica Grönberg ei saanut huhtikuussa 2016 esitetyssä jaksossa aikaan pelkästään hyviä kauppoja, vaan haali itselleen myös työpaikan Rostedtin leivistä.
Tai niin hän ainakin kuvitteli.
– Mähän olen sellainen tyyppi näissä rekrytoinneissa ja muuta, että jos sä tosissaan haluat ja olet valmis elämään ja hengittämään sitä asuntokauppaa, niin tule sitten ja katsotaan mikä on homman nimi, Rostedt sanoo Grönbergille Hyvät kaupat -ohjelman jaksossa.
Ohjelman juontaja Janne Kataja kuittaa Rostedtin tarjouksen.
– Sä sait töitä, Kataja huudahtaa.
Koko kansa todisti, kuinka myyntimies löi kotkalaisen kanssa kättä päälle.
Grönberg tarttui Rostedtin tarjoukseen innolla, sillä hän oli kuvausten aikaan työtön.
Hän on aiemmin työskennellyt muun muassa jäänmurtajien ja muiden alusten talouspuolella sekä hoitoapulaisena hoivakodeissa.
Kiinteistövälittäjän koulutusta Grönbergillä ei ole.
– Olisi ollut mukava kokeilla, millaista se työ on.
Jakson lopussa ohjelman taustaääni kertoo jaksossa esiintyneiden myyjien kuulumisia ja mainitsee, että Grönberg saa kokeilla kiinteistövälittäjän työtä myöhemmin samana vuonna.
Ilo loppui lyhyeen
Vuosi kului loppuun ja nainen on yhä vailla työtä.
Kuten puhe oli, Grönberg kiikutti taulun Kotkan toimistolle jakson ulostulon aikoihin, mutta uusi ura ei ollut ottaakseen tulta alleen.
– Otin häneen (Rostedtiin) yhteyttä ja yritin kysellä, milloin työt mahtavat alkaa, haenko jotain lisätöitä ennen sitä, miten minut aiotaan kouluttaa ja mitä olet ajatellut palkaksi. En saanut mitään järkevää vastausta takaisin.
Grönbergin mukaan hän sai useisiin kevään mittaan lähetettyihin sähköpostiviesteihinsä yhteensä vain kaksi lyhyttä vastausta.
Siihen se jäi.
Onpas täällä joku oman elämäsä epäonnistuja aktivoitunut Jethro/Kokoomusvihassaan.
No, ehkä se oma surkeus ei tunu ihan niin pahalta kun oikein hampaat irvessä kirjoittelee rumia.
Käsitin, että se työttömyysasia oli ihan sivuroolissa ja keskustelunaiheena oli Jethron tissit
Työtä saadaan tuurilla ja suhteilla. Jethron kohdalla kävi tuuri. Samoin minulla on vakituinen työpaikka ja se on 100 % tuuria, että työnantajalla jäi työntekijä eläkkeelle ja hän oli sattunut näkemään avoimen hakemukseni. Se oli kuin lottovoitto. Toki piti olla koulutusta, mutta myös ominaisuuksia alalle. Ei kaikilla ole samoja ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Käsitin, että se työttömyysasia oli ihan sivuroolissa ja keskustelunaiheena oli Jethron tissit
Piti vastata tuohon, kun toivoin asiallista keskustelua ja joku kysyi mielipidettä työttömyysasiasta. Mutta olipahan mielenkiintoista, hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!
Jethrosta on kyllä tullut ihan hirveä pelle. Tai on ehkä aina ollutkin, nyt se vaan on tullut ainakin koko kansan tietoisuuteen.
Jethro on itse sellainen varmaan, joka ei ole ikinä ollut työtön, varsinkaan vaikeina aikoina, eikä tiedä mitä se oikeasti on ja kuinka vaikea niitä töitä on löytää. Kun se ei vaan nykypäivänä ole niin, että tekevälle aina töitä löytyy. Niin mistä? Jethro varmaan kuvittelee, että voi vaan mennä töihin. Moni työtön tarttuisi tilaisuuteen satavarmasti heti, jos asiat olisi noin. Marssia firmaan sisään ja sanoa terve tulin nyt.
Jethrolle on diilin myötä tullut kaikki tarjottimella nenän eteen. Hänellä itsellään ei muutenkaan tunnu olevan elämänhallinta kunnossa kun ei pysty laihduttamaan. Ei mitään itsekuria tai määrätietoisuutta. Eikä mitään käsitystä nykymaailman menosta kun elää niin tiukasti omassa ahdasmielisessä kuplassaan.
Jo on aikoihin eletty, kun romani alkaa neuvoa muita työnteossa/haussa.
Vierailija kirjoitti:
Jethrolla ollut ainakin rahaa ruokaan...
Pääs diilillä julkisuuteen niin helppohan se on huudella niille menkää töihin joilla ei vastaavia suhteita ole.
On ollut on siis rahaa ruokaan. Enemmänkin on ollut puutetta luonteenlujuudesta syödä sitä ruokaa sen verran kuin kuluttaa. Muistaakseni jossakin ohjelmassaan yrittänyt jopa laihduttaakin. Eipä sitä tarvi laihduttaa, mikäli ei jossakin kohtaa ole syönyt enenmmån kuin tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Jethrosta on kyllä tullut ihan hirveä pelle. Tai on ehkä aina ollutkin, nyt se vaan on tullut ainakin koko kansan tietoisuuteen.
Jethro on itse sellainen varmaan, joka ei ole ikinä ollut työtön, varsinkaan vaikeina aikoina, eikä tiedä mitä se oikeasti on ja kuinka vaikea niitä töitä on löytää. Kun se ei vaan nykypäivänä ole niin, että tekevälle aina töitä löytyy. Niin mistä? Jethro varmaan kuvittelee, että voi vaan mennä töihin. Moni työtön tarttuisi tilaisuuteen satavarmasti heti, jos asiat olisi noin. Marssia firmaan sisään ja sanoa terve tulin nyt.
Jethrolle on diilin myötä tullut kaikki tarjottimella nenän eteen. Hänellä itsellään ei muutenkaan tunnu olevan elämänhallinta kunnossa kun ei pysty laihduttamaan. Ei mitään itsekuria tai määrätietoisuutta. Eikä mitään käsitystä nykymaailman menosta kun elää niin tiukasti omassa ahdasmielisessä kuplassaan.
totta kyllä, jos kehuu että "voi tehdä mitä vaan ja tekevälle on töitä", niin kyllä luulisi laihtuvan myös heti jonkun 50 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Työtä saadaan tuurilla ja suhteilla. Jethron kohdalla kävi tuuri. Samoin minulla on vakituinen työpaikka ja se on 100 % tuuria, että työnantajalla jäi työntekijä eläkkeelle ja hän oli sattunut näkemään avoimen hakemukseni. Se oli kuin lottovoitto. Toki piti olla koulutusta, mutta myös ominaisuuksia alalle. Ei kaikilla ole samoja ominaisuuksia.
hjetro on hyvä puhumaan ja sellaisille on aina tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmin ne vasemmistoon sopivat, demareihin varsinkin jotka on valehdelleet sekä kansalle että itselleen täysin sujuvasti vuosikymmeniä. Asuntoalalla toimiva jehtro sopisi demareihin myös yhteisen alan vuoksi. Demaritkin tekee rahaa asunnoilla ja paljon.
Tarkennetaan vielä että jethron valehteluista en tiedä eli tarkoitin tuossa puolueisiin pesiytynyttä epärehellisyyttä. Itse kukin tietty valehtelee joskus, niitä valkoisia valeita jos ei muuta, esim. kun vaimo kysyy että näyttääkö perseeni isolta näissä housuissa....
Jetroon pitää olla sellainen myönteinen suhtautuminen ja liehittely. Silloin ymmärtään sen surkeatkin vitsit.
Miten monta kertaa tuo yksi persenaama meinaa kirjoittaa että Jethrolla on ylipainoa?
Joku avohoitopotilas vissiin.
Mitä se Jetro okien vikisee ja vinkuu työttömistä. Olen työtön, enkä vingu ja vikise. Ihan mielelläni ja hymyillen nostan työttömyystukea, jota kaikki veronmaksajat minulle maksavat. Ostan sillä niin paljon viihdettä kuin pystyn. Ei sillä paljon saa, joten tehkääpäs enemmän niitä töitä, jotta minä saan enemmän rahaa laiskottelusta! Ah, the good life.