Montako reikää sinulla on ollut hampaissasi?
Ja minkä ikäinen olet?
Itse sain 2 paikkaa vasta 24-vuotiaana ja nyt melkein 30-vuotiaana juuri löytyi kolmesta välistä reiät. Tietysti sitten molemmilla puolilla oli reiät eli käytännössä löytyi kuusi reikää kerralla. Harmittaa vähän kun en oo koskaan käyttäny hammaslankaa!
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Reikiä ei ole koskaan ollut, mutta 35-vuotiaana alkoi lähteä kiille...
Ja olen 37.
Olen 38 ja varmaan 30 reikää. Lapsesta asti paikkailtu. Vanhemmat ei huolehtineet hampaistani ollenkaan eli hampaita ei pesty eikä vaadittu peseen. Aloin omatoimisesti hampaita harjaamaan joskus yläasteella ja hammaslangan käytön 28 vuotiaana.
1, joka on paikattu ja yksi reiänalku hammasvälissä, jota seurataan.
N43
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on kiilleongelmaa. Olen huomannut, etten voi juoda muotiviher/marjasmoothieita tai hampaat syöpyvät välittömästi.
Dentiplus on vahvistanut kiillettä. Samaten se, että pureskelen kalkkitabletteja esim. Pharma Nordin Bio-kalkkia ja annan sen massan oikein levitä hampaille.
Ei yhtään reikää ikinä, ikää 26. Pitäisi kyllä langata useammin, siinä olen laiska. :(
En tiedä. Mulle on tehty 12 juurihoitoa, kaikissa paitsi viidessä hampaassa on paikkoja, mulla on kuusi kruunua, ja multa on poistettu viisaudenhampaat.
Olen nelikymppinen, ja päällepäin hampaat näyttävät ihan normaaleilta ja huolehdin myös suuhygieniasta (mulla on hampaissa rakenteellinen vika).
paljon. vanhemmat eivät juuri välittäneet hampaideni hoidosta ja sen lisäksi mulla on vielä aikuisenakin maitohampaita.
En tiedä aivan tarkkaa määrää, mutta taitaa olla vähän alle 10. Kaikki on paikattu, ellei sitten ole tullut uusia reikiä. Ikää 27. Kai ne reiät on suurimmaksi osaksi mulla olleet aika pieniä, mutta on siellä ilmeisesti 2-3 isoakin reikää joskus ollut. Mutta mulla ei ole koskaan ollut ollenkaan hammassärkyä reikien vuoksi. Hampaita on kyllä aina harjattu suositusten mukaisesti, mutta jostakin niitä reikiä aina tulee.
Vierailija kirjoitti:
Olen 38 ja varmaan 30 reikää. Lapsesta asti paikkailtu. Vanhemmat ei huolehtineet hampaistani ollenkaan eli hampaita ei pesty eikä vaadittu peseen. Aloin omatoimisesti hampaita harjaamaan joskus yläasteella ja hammaslangan käytön 28 vuotiaana.
Sama homma. Vanhemmat ei välittäneet. Vasta 7v nuoremman siskon hampaista huolehtivat. Hänellä ei yhtään reikää ja ikää yli 40v.
Tosi rasittavaa kun itsellä koko ajan joku paikanvaihto meneillään. Eihän ne loputtomiin kestä.