Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako reikää sinulla on ollut hampaissasi?

Vierailija
18.03.2017 |

Ja minkä ikäinen olet?
Itse sain 2 paikkaa vasta 24-vuotiaana ja nyt melkein 30-vuotiaana juuri löytyi kolmesta välistä reiät. Tietysti sitten molemmilla puolilla oli reiät eli käytännössä löytyi kuusi reikää kerralla. Harmittaa vähän kun en oo koskaan käyttäny hammaslankaa!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikiä ei ole koskaan ollut, mutta 35-vuotiaana alkoi lähteä kiille...

Vierailija
2/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on ollut. Olen 35-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen 37.

Vierailija
4/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pieni reikä, viime vuonna. 

Olen kohta 26v.

Vierailija
5/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 ja varmaan 30 reikää. Lapsesta asti paikkailtu. Vanhemmat ei huolehtineet hampaistani ollenkaan eli hampaita ei pesty eikä vaadittu peseen. Aloin omatoimisesti hampaita harjaamaan joskus yläasteella ja hammaslangan käytön 28 vuotiaana.

Vierailija
6/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, joka on paikattu ja yksi reiänalku hammasvälissä, jota seurataan. 

N43

Vierailija
7/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu on kuin Takkula.

Vierailija
8/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on kiilleongelmaa. Olen huomannut, etten voi juoda muotiviher/marjasmoothieita tai hampaat syöpyvät välittömästi. 

Dentiplus on vahvistanut kiillettä. Samaten se, että pureskelen kalkkitabletteja esim. Pharma Nordin Bio-kalkkia ja annan sen massan oikein levitä hampaille. 

Vierailija
9/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään reikää ikinä, ikää 26. Pitäisi kyllä langata useammin, siinä olen laiska. :(

Vierailija
10/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mulle on tehty 12 juurihoitoa, kaikissa paitsi viidessä hampaassa on paikkoja, mulla on kuusi kruunua, ja multa on poistettu viisaudenhampaat.

Olen nelikymppinen, ja päällepäin hampaat näyttävät ihan normaaleilta ja huolehdin myös suuhygieniasta (mulla on hampaissa rakenteellinen vika).

Vierailija
11/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon. vanhemmat eivät juuri välittäneet hampaideni hoidosta ja sen lisäksi mulla on vielä aikuisenakin maitohampaita.

Vierailija
12/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä aivan tarkkaa määrää, mutta taitaa olla vähän alle 10. Kaikki on paikattu, ellei sitten ole tullut uusia reikiä. Ikää 27. Kai ne reiät on suurimmaksi osaksi mulla olleet aika pieniä, mutta on siellä ilmeisesti 2-3 isoakin reikää joskus ollut. Mutta mulla ei ole koskaan ollut ollenkaan hammassärkyä reikien vuoksi. Hampaita on kyllä aina harjattu suositusten mukaisesti, mutta jostakin niitä reikiä aina tulee.

Vierailija
13/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaissa nolla, alapäässä kaksi.

Vierailija
14/14 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 38 ja varmaan 30 reikää. Lapsesta asti paikkailtu. Vanhemmat ei huolehtineet hampaistani ollenkaan eli hampaita ei pesty eikä vaadittu peseen. Aloin omatoimisesti hampaita harjaamaan joskus yläasteella ja hammaslangan käytön 28 vuotiaana.

Sama homma. Vanhemmat ei välittäneet. Vasta 7v nuoremman siskon hampaista huolehtivat. Hänellä ei yhtään reikää ja ikää yli 40v.

Tosi rasittavaa kun itsellä koko ajan joku paikanvaihto meneillään. Eihän ne loputtomiin kestä.