onko muita,joille ei merkkituotteet merkitse
yhtään mitään. Eli päinvastoin pitää hulluutena ostaa vain sen takia, jos joku merkki kyseessä ja maksaa samanlaisesta raitapaidasta esim. vaikkapa tutta yms. 8-10¿ marimekko 25-50¿ (koosta riippuen)
Ja missä muussa tahansa. Itse en voi käsittää, enkä näe mitään arvoa sillä, että on joku merkki tai kuin hieno auto tai talo on. Mieluummin laitan sen rahan jollekin lapselle, jolla ei ole ruokaa, kuin tuhlaan vain älyttömyyteen. Ymmärrän keräilyn jne. mutta ...
Olenko ainoa?
Kommentit (11)
en kanssa ymmärrä pätemistä joillain vaatteilla..mieluummin kivoja silmälle ja edullisia. Ulkovaatteisiin panostan, mutten niihinkään älyttömyyksiä suostu laittamaan. Itse en jaksa viittä vuotta käyttää samaa takkia kuitenkaan ja lapsilla eivät luonnollisesti kestä/ mahdu niin kauaa.
Yrittävät saada arvostusta merkeillä kun ei ole silmää katsoa mikä oikeasti näyttäisi hyvältä kantajan päällä. Sivistyneiden piireissä käytetään mittatilausvaatteita jotka sopivat kantajalleen muodista viis, jos ei ole sitä omaa silmää niin palkataan suunnittelija silmiksi.
Tietysti aina on ihmisiä jotka löytävät jostain muotijutusta sen oman tyylinsä, mutta on myös kymmenen sellaista jotka ihmettelevät miksi tämä yksi on "jämähtänyt" viime vuoden muotiin vaikka uusin muoti tekisi tyylinsä löytäneestä todella typerän näköisen.
Senkin ymmärrän että jotkut ovat havainneet jonkun merkin tuotteiden täyttävän henkilön laatuvaatimukset ja sen takia suosii merkkiä eikä jaksa nähdä vaivaa (ja tuhlata rahojaan huonoon) niin pitkään kuin tuttu ja turvallinen merkki tekee tuttua laatua.
Jos ihastun johonkin laukkuun, niin voi ostaa sen vaikka seppälästä tai stockalta. merkillä ei niin väliä silloinkun tykkää tuotteeesta
varsinkaan kun olin monta vuotta töissä vaatteiden ja merkkien parissa, ja huomasin miten ns "merkkien " laatu laski vuosien aikana ihan täysin. Useinhan merkit ovat tehty ihan samoissa halpamaissa kuin mikä tahansa merkitönkin tuote, voi olla jopa että samassa tehtaassa. Merkit ovat menettäneet laatuarvonsa, ja nyt ne joten kuten yrittävät pitää kiinni mielikuva-illuusiosta, että ne muka edustaisivat edelleen laatua tai käyttäjänsä "hyvää" makua tms. Järkevä kuluttaja ei enää usko merkkeihin, vaan ostaa omaa järkeä käyttäen.
mainosvaatteesta tai - laukusta maltaita. Mulle pitäisi maksaa että pitäisin vaikka Vuittonin tai D&G logoa näkyvillä!!
On mulla muutama ns merkkituote (mm Burberryn yksivärinen logoton hame, Bossin mekko, Hilfin paitoja) mutta olen ostanut ne -70% alella. Silloin ollaan lähellä todellista hintaa.
Suurin osa ketjuun kirjoittaneista, mukaanlukien ap, halveksii noita merkkejä ja rivien välissä myös niiden käyttäjiä. Jos merkeillä ei tosiaan olisi teille väliä, ei niitä tarvitsisi edes miettiä.
Eipä siinä mitään, en minäkään useimmista merkeistä niin välitä, mutta tiedostan, että monesti merkki kertoo laadusta. Kokemuksen kautta olen todennut esim. että Fairy on riittoisampi kuin Pirkka tai Rainbow, h&m:n tai Seppälän vaatteet eivät kestä käyttöä, hyviä rintsikoita ei saa alle viidelläkympillä, kodinkoneissa tietyt merkit ovat kestävämpiä, Samsoniten matkalaukut ovat ylivoimaisesti parhaimpia, kunnollisia kenkiä ei koskaan löydy halpakaupoista, silmälaseissakin merkillä on väliä jne jne.
Se on sitten asia erikseen, jos ei ylipäänsä välitä laukuista tai ostele niitä muuten kuin välttämättömään tarpeeseen. Ei kai nyt silloin tarvitsekaan välittää mistään luksusmerkistä tai edes laadusta.
en kanssa ymmärrä pätemistä joillain vaatteilla..mieluummin kivoja silmälle ja edullisia. Ulkovaatteisiin panostan, mutten niihinkään älyttömyyksiä suostu laittamaan. Itse en jaksa viittä vuotta käyttää samaa takkia kuitenkaan ja lapsilla eivät luonnollisesti kestä/ mahdu niin kauaa.
Tuo sama ajatusmaailma opn monella suomalaisella. Kertoo miten sekaisn kansa on. Se on niin taloudellisesti , ekologisesti kuin ihan työn vuoksi täysin järjetntä että vaihtaa takin vain sen takia että kyllästyy siihen
Suurin osa ketjuun kirjoittaneista, mukaanlukien ap, halveksii noita merkkejä ja rivien välissä myös niiden käyttäjiä. Jos merkeillä ei tosiaan olisi teille väliä, ei niitä tarvitsisi edes miettiä.
Eipä siinä mitään, en minäkään useimmista merkeistä niin välitä, mutta tiedostan, että monesti merkki kertoo laadusta. Kokemuksen kautta olen todennut esim. että Fairy on riittoisampi kuin Pirkka tai Rainbow, h&m:n tai Seppälän vaatteet eivät kestä käyttöä, hyviä rintsikoita ei saa alle viidelläkympillä, kodinkoneissa tietyt merkit ovat kestävämpiä, Samsoniten matkalaukut ovat ylivoimaisesti parhaimpia, kunnollisia kenkiä ei koskaan löydy halpakaupoista, silmälaseissakin merkillä on väliä jne jne.
Se on sitten asia erikseen, jos ei ylipäänsä välitä laukuista tai ostele niitä muuten kuin välttämättömään tarpeeseen. Ei kai nyt silloin tarvitsekaan välittää mistään luksusmerkistä tai edes laadusta.
Vaikka olen ns hyvätuloinen ostan mielelläni H&M, Seppälän tms vaatteita - mikä nyt sattuu olemaan kivan näköistä tai tilanteeseen sopivaa.
Alusvaatteitakin on esim Cubuksesta, Lindeksiltä jne ja on ne kestäneet yli 5v.... En ole koskaan maksanut liiveistä yli 20€!! Tosin ostan suuren osan vaatteista, laukuista ja kengistä (mahtavat nahkakengät ostettu 6v sitten 35£, yhä käytössä) ulkomailta ihan paremman ulkonäön ja hinta-laatusuhteen takia mutta silloinkin kelpaa vaikka Promod...
Samsoniten laukkua en kehuisi, viimevuonna hajosi 2... Silmälaseja en ymmärrä?? En ole koskaan rikkonut sankoja vaikka ne on merkittömät ja mulla on ollut lasi 4v:stä lähtien.
Kodinkoneista - tiedäthän että Miele = Bosch = Siemens:D Samaa kamaa sisällä mutta eri hinnat niille jotka luulevat/haluavat maksaa:D Sama autoissa: Skoda on tehty Audin pohjalle... sama auto, toisessa bling blingiä enemmän mutta kuoren alla sama. Ja ihan eri hinta/status munanjatkeena.
Fairysta voin olla samaa mieltä:D
arvostan laatua ja useimmiten laatu ja hinta kulkevat käsi kädessä ja laadukkaassa tuotteessa -hui kauhistus- on sitten se merkki.
Mieluummin laadukas vaate kuin kertakäyttöinen lumppu.
Tusina-autollakin pääsee eteenpäin mutta ison Mersun tai Bemarin silkinpehmeää kulkua ja moottorin voimaa ei halvemmalla saa.
Sen ymmärrän että panostaa laatuun. Esim. on eri asia ostaa kunnollinen nahkalaukku tai kunnolliset nahkakengät vert. halvat jotka tekonahkaa (eli muovia). Mutta sitä en ymmärrä, miksi joku maksaa siitä _merkistä_, laadukkaita tuotteita (mitkä eivät ole ns. brändättyjä kalliiksi merkeiksi) saa paremmalla hinta-laatu suhteella. Jotkut rantasandaalit hotellin uima-altaalle ja rannalle voi sitten ostaa halvallakin.
Sitten taas esim. jonkun "valkoisen t-paidan" mitä saa kaikkialta, voi helposti ostaa H&M:ltä ja maksaa sen n.5€, minun käytössäni ovat ihan hyvin kestäneet käyttöä. Jos 500€ t-paita kestää pidempään, en kuitenkaan usko sen kestävän 100 kertaa paremmin (mitä hinta antaisi odottaa) mitä halpa paita kestää. Itselläni on muutamia jo 10 vuotta vanhoja trikoopaitoja H&M:ltä, kohtuu hyviä ja ehjiä vieläkin, kotipaitoina ovat mutta voisin julkisellekin paikalle laittaa ilman nolostelua.
Jos kodinkoneita ajatellaan, niin sinkkutalouden ja suurperheen vaatimukset esim. pesukoneelle ovat erilaiset. Jos kone pyörii joka päivä pariin otteeseen, kannattaa ostaa kunnon kone. Jos taas koneella kerrana pari viikossa pestään pyykkiä, edullisempikin ajaa asiansa.
Ja yksi syy miksi monella ne "kalliit merkit" kestävät paremmin on se, että niitä (joko tiedostamatta tai tietoisesti) varjellaan enemmän mitä halpoja tavaroita.
Jos ihminen panostaa johonkin paljon rahaa, esimerkiksi kenkiin, niin on aika selvää että kenkiä hieman varoo. Kesäisellä kadulla voi kävellä samalla tavalla molemmilla. Mutta jos kävelee loskassa, niin kalliimmilla kengillä vähän enemmän väistelee pahimpia lätäköitä mitä halvoilla. Samoin jos menee vaikka mökille, sinne voi muutaman kympin tennarit laittaa jalkaan ja oikaista pellon läpi, mutta harva lähtee ylipäätään mökille/oikaisempaan kalliit kengät jalassa.
Sama koskee montaa muutakin asiaa, jos lapselle ostaa kalliin vaatteen moni pitää hyvänä (joku ehkä ajattelee jälleenmyyntiarvoakin) ja käytää "erityis" tilanteissa. Sitten se muutaman euron H&M vaate on lapsella "aina päällä" =tulee enemmän käyttöä, tahroja ja pesuja.
Uskon että tämä selittää usein senkin, miksi moni pettyy toisten ylistämään merkkiin: ihmisillä on eri tapoja käyttää lastenvaatteita lapsillaan.
En voi käsittää miksi merkistä pitää maksaa niin paljon. Itselläni todellkain olisi rahaa ostaa niitä merkkivaatteita mutta miksi pitäisi, yhtä nopeaa ne käy pieneksi ja samalla tavalla niihin tulee reikiä ja ikilikoja.
Ulkovaatteisiin tosin panostan koska niiltä "vaaditaankin" jotain.