Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alprox 0,25mg ja sivuvaikutukset

Vierailija
18.03.2017 |

Sain lääkäriltä paniikkihäiriön hoitoon reseptin Alproxiin, 0,25mg vahvuudeltaan. Olen nyt kohta viikon syönyt ja maha on mennyt aika sekaisin, muita sivuvaikutuksia ei oo ollu. Onko samanlaisia kokemuksia kenelläkään? Helpottaako tuo mahan sekaisuus ajan kuluessa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritabletteja pitäisi kaltaisillenne luulotautisille määrätä. Buranaa otetaan päänsärkyyn, muuta ei terve mies tarvitse.

Vierailija
2/11 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ibs yhtäaikaa alproxin kanssa, mutta en uskalla sanoa, kumpi tuli ensin.

Onko lääke auttanut muuten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut mitään vaikutusta.

Vierailija
4/11 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos lukaisisit tuoteselosteen http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=2323&i=ORION+PHARMA_ALPROX

"Lääkityksen tarve ja lääkkeen sopivuus tulee arvioida uudelleen yhdessä lääkärin kanssa viimeistään 4 viikon kuluttua hoidon aloittamisesta."

Hyvin yleiset haittavaikutukset (useammalla kuin yhdellä 10:stä):

turtuneisuus (sedaatio), uneliaisuus.

Yleiset haittavaikutukset (harvemmalla kuin yhdellä 10:stä):

ruokahalun heikkeneminen

masennus, sekavuus, kyvyttömyys pysyä paikoillaan

haparoivat liikkeet (ataksia), koordinaatiohäiriöt, muistin heikkeneminen, puheen puuroutuminen, keskittymisvaikeudet, heitehuimaus, päänsärky, pyörrytys

näön hämärtyminen

sydämen nopealyöntisyys, sydämentykytys

nenän tukkoisuus

ummetus, ripuli, pahoinvointi

suun kuivuminen, syljenerityksen lisääntyminen, nielemishäiriöt

allerginen ihottuma

väsymys, voimattomuus, ärtyneisyys.

Melko harvinaiset haittavaikutukset (harvemmalla kuin yhdellä 100:sta):

veren suuri prolaktiinipitoisuus (hyperprolaktinemia)

ruokahalun puuttuminen (anoreksia)

levottomuus, kiihtyneisyys, ärtyneisyys, aggressiivisuus, harhaluulot, raivonpuuskat, painajaiset, aistiharhat, psykoosit, epäasianmukainen käyttäytyminen ja muut käytöshäiriöt, unettomuus, epänormaali ajattelu, hermostuneisuus, ärsytys, sukupuolivietin muutokset

muistinmenetys, lihasjänteyden häiriöt, vapina

näköhäiriöt, kaksoiskuvat ja kohonnut silmänpaine

oksentelu

keltaisuus, epänormaali maksan toiminta

kutina

luustolihasten heikkous

virtsaamisvaivat, kuukautishäiriöt, seksuaalinen toimintahäiriö

painon muutokset.

Vierailija
5/11 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein otat lääkettä? Jatkuvassa käytössä bentsot vaikuttavat mm. muistiin ja oppimiseen. Koordinaatiokin saattaa kärsiä. Jos on ripulia niin imodium auttanee.

Vierailija
6/11 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät sen 4vko ja jos sivuvaikutukset ei ole hävinneet, soitto lääkärille ja vaihto toiseen lääkkeeseen.

Vierailija
7/11 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan helposti suostuisi pkv-lääkkeen käyttöön.

Vierailija
8/11 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan helposti suostuisi pkv-lääkkeen käyttöön.

Pkv-lääke?

Vierailija
9/11 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen itse käyttänyt tuota joskus 15 vuotta sitten. Nyt harkitsisin ihan eri tavalla. Suosittelen miettimään oireiden vakavuuden, lääkkee tehon ja sen tiedon kanssa, että keskushermostoa lamaava lääke lamaa kehosta väistämättä muitakin toimintoja kuin vain sen hermoston itsensä. 

Vierailija
10/11 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen lukenut pakkausselosteen tarkkaan :) noin muuten lääke on helpottanut jo jonkin verran arkielämää, lääkäri tosin sanoi että voi mennä päälle viikko ennen kuin alkaa vaikuttaa kunnolla.

Mulla ei siis aiemmin ole ollut vatsan kanssa ongelmia, sillä siis halusin kysellä että onko todennäköistä että liittyy tähän lääkkeeseen. Ettei siis ole mikään tauti tms.

Vierailija
11/11 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen lukenut pakkausselosteen tarkkaan :) noin muuten lääke on helpottanut jo jonkin verran arkielämää, lääkäri tosin sanoi että voi mennä päälle viikko ennen kuin alkaa vaikuttaa kunnolla.

Mulla ei siis aiemmin ole ollut vatsan kanssa ongelmia, sillä siis halusin kysellä että onko todennäköistä että liittyy tähän lääkkeeseen. Ettei siis ole mikään tauti tms.

Todennäköisesti lääke lamaa suolen liikkeitäkin tai sitten muuten vaan ärsyttää suolen pintaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä