Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

46 vuotiaana isovanhemmaksi :)

Vierailija
17.03.2017 |

Sain lapsen kun olin 23 ja nyt lapseni saa lapsen samassa iässä. Huippua!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos tykkää pienten hoitamisesta!

Vierailija
2/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on kiva kuulla mummuksi nimittelyä 46-vuotiaana (kyllä, siihen tulee "väliviiva")?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli on kiva kuulla mummuksi nimittelyä 46-vuotiaana (kyllä, siihen tulee "väliviiva")?

Nimittelyä? Sehän on arvonimi.

Vierailija
4/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt. kirjoitti:

Hienoa, jos tykkää pienten hoitamisesta!

Isovanhempana voi hoitaa pientä kun haluaa ja palauttaa vanhemmille kun ei enää jaksa. Joillakin on tuossa iässä omia pieniä, joita ei saa mihinkään vaikka ei jaksaisi.

Vierailija
5/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Lapsenlapset ovat parhaimmat, melkein omat, mutta eivät ihan. :)

Vierailija
6/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Lapsenlapset ovat parhaimmat, melkein omat, mutta eivät ihan. :)

Juu Juu. Lapsenlasista voi nauttia ja siirtää vastuun vanhemmille kun on aika vaihtaa vaippa :)

Vierailija
7/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Saanko arvata: ette asu pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
8/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ap olisi jostain syystä seuranhaussa baarissa, ja miehet kyselisivät, että "mitäs mummu?", niin se olisi arvostuksen osoitus?

Vierailija
9/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea, mummous on liki ihaninta elämässä.

Vierailija
10/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Itse sain esikoisen 24-vuotiaana (ihan suunnitellusti vaikka palstan mukaan alle 30-v äiti on teiniäiti).

Toivon että saan lapsenlapsia nuorena jolloin jaksan vielä hoitaa. ❤️

Vierailija
11/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ap olisi jostain syystä seuranhaussa baarissa, ja miehet kyselisivät, että "mitäs mummu?", niin se olisi arvostuksen osoitus?

Voi sua tyhmää, se on arvonimi silloin kun lapsenlapsi kutsuu mummua. Miksi kenenkään muiden kuin lastenlasten pitäisi mummuksi kutsua?

Vierailija
12/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että eri iässä isovanhemmaksi tulemisessa on puolensa ja puolensa. Nuoremmat isovanhemmat jaksavat usein paremmin, mutta ovat toisaalta vielä työelämässä mukana ja monesti heillä on vielä omiakin kotona asuvia lapsia, eikä heillä siten ole välttämättä kauheasti aikaa touhuta lastenlastensa kanssa. Eläkeikäisillä taas on enemmän aikaa, mutta ei välttämättä yhtä paljon jaksamista. Tosin näitäkään ei voi yleistää kaikkia tapauksia koskeviksi.

Vierailija
13/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani tuli mummoksi 32 vuotiaana, joten repikää siitä...

Vierailija
14/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et valistanut aikanaan lastasi. Olisit marsittanut terkkariin ja pitänyt aikamoisen saarnan että älä oo niin dille ku minä  ja sitäpaitasi en halua vielä mummuksi/mummoksi. Lisäksi kasa kumia varmuuden vuoksi. 

Vierailija
15/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne baaritutut tietäisi? Ja toisekseen, tuskin se kenenkään haluttavuuteen mitenkään vaikuttaa miten jälkipolvi on lisääntynyt. Kommenttisi oli tavottoman typerä.

Vierailija
16/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on huippua? Itse olen 46v, kuopus on 9 v eli ei ihan pieni enää. Nyt on hyvää aikaa elää enemmän itselle ja katsoa vierestä, kun omat parikymppiset lapset opiskelevat ja lähtevät maailmalle vaihto-oppilaina. Vanhemmuus avaa monia ovia, mutta sulkee vielä useampia.

Vierailija
17/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et valistanut aikanaan lastasi. Olisit marsittanut terkkariin ja pitänyt aikamoisen saarnan että älä oo niin dille ku minä  ja sitäpaitasi en halua vielä mummuksi/mummoksi. Lisäksi kasa kumia varmuuden vuoksi. 

23 vuotias on omillaan. Hävettäisi jos tuossa iässä olisi vielä vanhempiensa vallassa. Olitko sinä?

Vierailija
18/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on huippua? Itse olen 46v, kuopus on 9 v eli ei ihan pieni enää. Nyt on hyvää aikaa elää enemmän itselle ja katsoa vierestä, kun omat parikymppiset lapset opiskelevat ja lähtevät maailmalle vaihto-oppilaina. Vanhemmuus avaa monia ovia, mutta sulkee vielä useampia.

Mikä siinä ei ole huippua jos esikoinen olisi saamassa lapsen?

Vierailija
19/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse lapsen 22-vuotiaana ja todella toivon ettei hän minun virhettäni toista vaan että minusta tulee mummo aikaisintaan 55-vuotiaana

Vierailija
20/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepä mukavaa.

Jos tämä uusi tulokas on äitiään ja isoäitiään nopeampi niin olet isomummo ennen eläkeikää.